تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

خانه هوشمند، آینده خانه های ما

اولین باری که واژه خانه هوشمند به گوشتان خورده چه تصوری از آن در ذهن داشته اید؟ شاید خیلی به واقعیت نزدیک بوده و شاید هم خیلی دور. به هر حال هرچه که بوده با پیشرفتهایی که در زمینه هوشمند سازی ساختمانها رخ داده، شاهد این هستیم که روز به روز بر قابلیتهای خانه ها افزوده گردیده. اما این به چه معناست و اصلا خانه هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تعریف خانه هوشمند

هنگامی که شما خانه نیستید، ذهن شما کمی شروع به شک و تردید می کند، آیا اجاق گاز را خاموش کرده ام؟ آیا زنگ امنیتی را تنظیم کردم؟ آیا بچه ها مشق شب خود را انجام می دهند یا تلویزیون تماشا می کنند؟ با زندگی کردن در یک خانه هوشمند، می توانید تمام این نگرانی ها را با یک نگاه سریع به گوشی های هوشمند یا تبلت خود برطرف کنید.

شما می توانید دستگاه ها و لوازم خانگی خود را در خانه خود به گونه ای متصل کنید تا بتوانند با یکدیگر و با شما ارتباط برقرار کنند. هر دستگاهی که در خانه شما قرار دارد، که از برق استفاده می کند می تواند در شبکه خانگی و تحت فرمان شما قرار گیرد. خواه شما این فرمان را با صدا، کنترل از راه دور، تبلت یا گوشی هوشمند بدهید، خانه واکنش نشان می دهد. اکثر برنامه ها مربوط به روشنایی، امنیت خانه، نمایش خانگی، سرگرمی و تنظیم وسائل حرارتی و برودتی است.

وقتی که صحبت از یک خانه هوشمند می شود ممکن است باعث شود که شما به بیل گیتس، که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت خانه های هوشمند خود صرف کرده است فکر کنید. اما اینگونه نیست و با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متریال جدید اکثر افراد با داشتن درآمد نرمال قادر به داشتن یک خانه هوشمند هستند. پیش بینی شده بود که فروش سیستمهای اتوماسیون تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۰ میلیون دلار افزایش یابد که بخش عمده ای از این امر به علت موفقیت فشرده سازی و پیشرفت قابلیت های گوشی های هوشمند و تبلت های امروزی است. این کامپیوترهای فوق العاده ی قابل حمل در همه جا هستند و اتصالات اینترنتی ثابت آنها به این معنی است که می توان آنها را برای کنترل تعداد زیادی دستگاه های آنلاین دیگر پیکربندی کرد.

خانه هوشمند 
اینترنت-اشیاء-و-خانه-هوشمند

اینترت اشیاء و خانه های هوشمند

اگر گوشی های هوشمند یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های سال ۲۰۰۰ میلادی بود، قدم بزرگ بعدی در سال های ۲۰۱۰، توسعه خانه های هوشمند است. البته تمام این قابلیتهایی که در مورد خانه های هوشمند و مدرن وجود دارد مرهون وجود فناوری به اسم اینترنت اشیاء یا IOT می باشد.

اینترنت اشیاء یک عبارتیست که به اشیاء و محصولات اشاره دارد که از طریق شبکه های دیجیتال به هم مرتبط و شناسایی می شوند و داده های بسیاری را جمع آوری کرده به اشتراک می گذارند. پیدایش بسیاری از محصولات خانه هوشمند سال ۱۹۷۵ میلادی بود، زمانی که یک شرکت در اسکاتلند X10 را توسعه داد. X10 به محصولات سازگار اجازه می دهد تا با یکدیگر به وسیله سیم های برق موجود در خانه ارتباط برقرار کنند. تمام لوازم و دستگاه ها گیرنده هستند و و ابزار کنترل سیستم، مانند کنترل های راه دور یا صفحه کلید، فرستنده هستند.

مزایای یک خانه هوشمند

خانه های به اصطلاح هوشمند از فن آوری های اتوماسیون و تکنیک های مدرن ساختمان استفاده می کنند تا سطح صحیح کنترل را برای صاحب خانه ها به ارمغان بیاورند. خانه های هوشمند ممکن است از ابتدا با اتوماسیون، به عنوان یک هدف طراحی اصلی، ساخته شده یا از خانه های موجود در طول یک نوسازی بزرگ ساخته شوند. در هر دو مورد، خانه های هوشمند مزایای متعددی را نسبت به خانه های معمولی دارا می باشند که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میکنیم:
بهره وری

بهره وری

خانه های هوشمند پیشنهاد مناسبی برای افزایش بهره‌وری انرژی می باشند. چراغ ها هنگامی که هیچ کس در اتاق نیست که آنها را خاموش کند، می توانند به طور خودکار خاموش شوند و ترموستات را می توان به گونه ای تنظیم کرد تا افت دمای داخلی در روز را، قبل از اینکه ساکنان در شب به خانه برسند، به حالت راحت تر و متعادل تر بازگرداند. تمام این وظایف خودکار، همراه با وسایل مدرن و با صرفه جویی در انرژی، درهم آمیختند برای صرفه جویی در برق، آب و گاز طبیعی، که باعث کاهش فشار بر منابع طبیعی می شوند.
راحتی محتوا

راحتی

راحتی یکی از بزرگترین دلایل ساخت و خرید خانه های هوشمند توسط افراد است. این خانه ها دسترسی کاربران را به سیستم ها از جمله سیستم های گرمایشی و خنک کننده، سیستم مخابره درون ساختمان، موسیقی و دستگاه های چند رسانه ای در سراسر خانه، از راه دور فراهم می کند. هارد درایوهای مجتمع به صاحبخانه ها اجازه می دهد در هر اتاق که مایل هستند به تماشای ویدئو و یا گوش دادن به صدا (موسیقی) بپردازند. دستگاه های مخابره ویدئویی ساختمان (دوربین های مداربسته) برقراری ارتباط با افراد دیگر در خانه و یا شناسایی کسانی که پشت درب هستند را آسان می کند.
امنیت

امنیت

خانه های هوشمند شامل سیستم های امنیتی پیشرفته با دوربین، سنسور حرکت و لینک به ایستگاه پلیس محلی و یا شرکت امنیتی خصوصی است. خانه های هوشمند همچنین می توانند از کارت های کلید یا شناسایی اثر انگشت به جای قفل های معمولی استفاده کنند، و کار را برای کسی که میخواهد آن را بشکند و به زور وارد شوند را سخت تر می سازد.
دسترسی

دسترسی

برای خانه سالمندان یا افراد معلول، یک خانه هوشمند ممکن است از فناوری های دسترسی استفاده کند. سیستم های فرماندهی صوتی می توانند کارهایی مانند کنترل چراغها ، قفل درها، استفاده از تلفن یا استفاده از کامپیوتر را انجام دهند و از این نظر کمک بسیار خوبی برای افراد به خصوص سالمندان و معلولین به حساب می آیند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.