یکی از موضوعاتی که در دهههای اخیر مورد توجه کشورهای صنعتی و در حال توسعه قرار گرفته، جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و ساختمان است. اهمیت این بیشتر شد که تقاضا برای عرضه ذخایر نفتی و انرژی ناشی از آن افزایش پیدا کرد.
نیاز به ساخت ساختمانهای جدید با کاربریهای مختلف و تمایل به استفاده از تجهیزات جدید، باعث شد که مصرف انرژی در این بالا رود. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل انرژی مصرفی در کشور در بخش خانگی و ساختمان است. برای کاهش هزینههای صنعت ساختمان و مصرف انرژی و بهینه کردن آن، عملکرد سیستم مدیریت و اتوماسیون ساختمان بیشتر از سایر موارد است؛ به همین دلیل به موضوع صرفهجویی و مصرف منطقی انرژی در کشورو همچنین هوشمند سازی ساختمانها و نظارت سیستم کنترلی دقیق در آنها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند. سیستمهای تولید کننده و مصرف کننده وابسته به انرژیهای تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر است که از اصولیترین روشها برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان محسوب میشود.
به نظر میرسد که هر روز نکته جدیدی به عنوان دلایل احتمالی ابتلا به بیماری اوتیسم پیشنهاد میشود. از آنجایی که اطلاعات جامع بسیار کمی در مورد دلایل واقعی ابتلا به اوتیسم وجود دارد، گیر افتادن در هر نوع فرم رسانه ای کار سادهای است. آیا استفاده از آفتکش ها، شامپو مخصوص سگ، ابرخطی هواپیما از دلایل ابتلا به اوتیسم باشند؟ این ها و بسیاری موارد دیگر از عوامل احتمالی موثر برای افزایش تشخیص موارد ابتلا به طیف اوتیسم پیشنهاد شدهاند. حقیقت این است که ما حتی مطمئن نیستیم که تعداد افراد مبتلا به اوتیسم افزایش یافته است. تمام چیزی که میدانیم این است که از زمانی که معیارهای تشخیص این بیماری گسترش یافت، به همان میزان تعداد افرادی که دارای شرایط تشخیص به اوتیسم بودند نیز افزایش یافت. همچنین، با افزایش آگاهی عموم، تعداد تشخیص ها نیز افزایش پیدا کرد. آیا این مطلب به این معنی است که تعداد افراد مبتلا به اوتیسم در مقایسه با ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته بیشتر شده است؟ جواب مناسب “شاید” است.
عوامل بسیار اندکی وجود دارد که بدون تردید خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش میدهد. عواملی از جمله وراثت، استفاده از داروهای خاص در دوران بارداری و برخی از انواع جهش های ژنتیکی است که به دلایل ناشناخته ای اتفاق میافتند. با این حال، این ها باعث توقف باورهای مردم به تئوری های نادرست در مورد علل ایجاد اوتیسم نمیشود.
شباهت های زیادی بین طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی وجود دارد. برای مثال هر دو به درک خوبی از تایپوگرافی، گرافیک و به طور کلی اصول طراحی نیاز دارند. مقایسه طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی شبیه مقایسه آی پد با یک نقاشی است. هر دو نوع جلوههای بصری زیبایی را به نمایش می گذارند، اما فقط یکی از آنها تعاملی است و اگر آن را لمس کنید می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. بنابراین می توان گفت تمرکز بر روی طراحی گرافیک وب این است که چگونه هنرمندی میتواند تجربیاتی را ایجاد کند که فقط ویژگی نمایشی نداشته باشد بلکه مردم بتوانند با آن تعامل نیز داشته باشند. یک طراح گرافیک وب میتواند با انجام یک طراحی گرافیکی برای عناصر بصری وب سایت مانند تصاویر و آیکون ها، تمامی قسمت های یک سایت را به گونه ای در کنار هم بچیند که تعاملی و قابلاستفاده شوند و کاربر بتواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند.
یک وب سایت مسیرهای مختلفی دارد که کاربران وب میتوانند برای رسیدن به اهدافشان از آنها استفاده کنند. طراحان گرافیک وب باید مطمئن شوند که کاربران هنگام استفاده از وب سایت تجربه خوبی دارند و میتوانند به راحتی و بدون سردرگمی به اهدافشان دست یابند. آنها درک میکنند که چگونه بهترین طراحی و چیدمان را برای عناصر جهتیابی، فراخوانی با دکمههای اکشن و دیگر عوامل تعاملی انتخاب کنند تا در کاربر نفوذ کرده و منجر به افزایش گردش یک فرد در سایت شود. بسیاری از طراحان گرافیک وب همان مجموعه مهارت های متداول را به عنوان طراحان وب دارند. مثلا با تایپوگرافی، پلت رنگ ها، و قوانین ترکیببندی و چیدمان آشنایی دارند. اما طراحان پیشرفته گرافیک وب به چگونگی تاثیر این عوامل بر تعامل آنلاین و قابلیت استفاده از آنها نیز توجه میکنند.
یکی از دغدغه های طراحان گرافیک وب بهینهسازی عناصر سایت است. تصاویر، انیمیشنها، و دیگر عناصر گرافیکی باید خوب به نظر برسند و در حین حال به اندازه کافی نیز کوچک باشند تا به سرعت روی همه دستگاهها بارگذاری شوند. زمانهای بارگذاری طولانی منجر به تجربه بد کاربر و کاهش نرخ بازدید سایت میشود. علاوه بر عناصر بصری، طراحان وب باید در نظر بگیرند که چگونه متن در صفحات مختلف و در مرورگرهای مختلف نمایش داده خواهد شد که خوشبختانه، اضافه شدن قاعده کلی فونت در CSS امکان آرایه بزرگتری از گزینههای فونت را فراهم کرده است. طراح گرافیک وب تصمیم می گیرد که چگونه به وب سایت شما نگاه شود، بنابراین انتخاب هایی را در مورد طرح بندی، فونت ها و تصاویر انجام می دهد تا وب سایت های جذابی را خلق نماید. طراحان گرافیک وب باید مقیاس را نیز در نظر بگیرند. همانطور که در وب سایت ها مشاهده می کنید تصاویر و دیگر عناصر بصری با اندازه صفحه بالا و یا پایین میروند. هدف این است که تمام این عناصر قابل خواندن باشند و به کاربرپسند بودن وب سایت کمک کنند. طراحان وب باید تمام روشهای ممکن را در نظر بگیرند و با یک تفکر خوب طرحی را برای عناصر اصلی سایت انتخاب نمایند.
روش های زیادی برای استفاده از لامپ های خودکار در منازل وجود دارد. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم:
این ها لامپ های ال ای دی هوشمندی هستند که با اتصال وای فای یا Z-wave در اختیار افراد قرار دارند. این نوع لامپ ها قابلیت های پیشرفته ای همچون تنظیم روشنایی و تغییر رنگ را در اختیار شما قرار می دهند. گزینه های محبوبی که در این شرایط می توانید از آن ها استفاده کنید شامل Cree, C by GE, TP-Link و LIFX است.
در یک تعریف کلی تمام محصولات کشاورزی و باغی به جز محصولات درختی و غلات را سبزیجات میگویند. در واقع سبزیجات انواعی از گیاهان علفی بوده که بخشهای مختلف آنها نظیر ساقه، برگ، ریشه، غنچه، پیاز، میوه، غده و یا دانه آن به شکل خام، پخته، پودر، کنسروی و یا یخزده مورد مصرف انسانها قرار میگیرد. نکته مهم اینکه در سبزیجات گیاهانی هستند که در موقع مصرف هیچ نوع تغییری در اندام آنها صورت نمیپذیرد. بنابراین چغندرقند و یا دانههای روغنی جز سبزیجات نمیتوانند باشند.
خواص خوراکی و ارزش غذایی بالای سبزیجات و صیفیجات به همراه سود سرشار اقتصادی، سبب شده که انسانها دست به تولید انبوه انواع آن بزنند. این عمل که به سبزیکاری معروف است، اهمیت فراوانی در بخشهای مختلف اعم از مصرفکننده، کشاورز و حتی دولتمردان دارد که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع میپردازیم.