تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

منبع یابی

منبع یابی

منبع یابی عبارت است از جستجوی منابع تولید و مراکز خرید به منظور شناسایی کالاها و یا عرضه کنندگان بین المللی جهت دریافت خدمات برتر، کیفیت مناسب و هزینه کمتر.

منبع یابی اولین و اساسی ترین گام در تجارت است و نیازمند شرح مشخصات کالا همراه با جزئیات به کارخانه ها و مراکز عرضه می باشد که معمولا به همان سادگی که در مجلات و روزنامه ها بیان می شود نیست. چون اگر شما استراتژی های مناسبی را در این زمینه نداشته باشید ممکن است تنها با لیستی از تامین کننده ها مواجه شوید لیکن باید بدانیم موارد گوناگونی اطراف ماست و شناختن نوع منابع نیز مهم است. همچنین باید به این نکته توجه کرد که اگر افراد استراتژیهای صحیح به کار نگیرند، فریب خورده و تجارت برایشان زیان آور خواهد بود.

امروزه ارائه راهکارهای اقتصادی نوین در دستورکار بسیاری از مدیران دولتی و بخش خصوصی قرار دارد تا با استفاده از ایده های نوین در زمینه بازاریابی، تبلیغات و تأمین بتوان با استفاده از حداقل منابع حداکثر استفاده و سود اقتصادی را در یک بنگاه اقتصادی بدست آورد.

 
ادامه مطلب ...

نوروز در گرجستان


نوروز در گرجستان

در دنیای امروز، نوروز به طور گسترده ای در کشورهایی مانند ایران، آذربایجان، آلبانی، افغانستان، گرجستان، هند، عراق، چین، کوزوو، مقدونیه، مغولستان، پاکستان، روسیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، اوکراین، آمریکا، کانادا و دیگر کشورها با طیف وسیعی از گروه های قومی، نژادی و مذهبی جشن گرفته می شود. جشن های نوروز در گرجستان در ابتدا توسط آذربایجانی های مقیم گرجستان که جمعیتی بالغ بر ۷ درصدگرجستان را تشکیل می دادند به همراه ایرانیان ساکن در این کشور برگزار می گردید، اما در سال ۲۰۱۰، با توجه به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل نیز، عید نوروز را به عنوان یک روز بین المللی به رسمیت شناخت و همانطور که می دانید خیلی سال پیش در نشست یونسکو در روز ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۹، نووروز به طور رسمی در میراث فرهنگی غنی بشریت گنجانده شد. بنابراین از سال ۲۰۱۰ مصادف با ششم فروردین ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی تا کنون، نوروز به عنوان یک جشن عمومی در گرجستان اعلام و به یک تعطیلی عمومی تبدیل شده است.

هر ساله جشن‌های بزرگی در این روز خصوصاً در شهر تفلیس پایتخت گرجستان برگزار می‌شود و سیاستمداران گرجستانی نیز در طول این سال‌ها در این جشن‌ها شرکت کرده‌اند و نوروز را در این روز به گروه های قومی مختلف مقیم این کشور و اتباع خود در گرجستان تبریک گفته اند. 

ادامه مطلب ...

تبلیغات موثر در اینستاگرام

تبلیغات موثر در اینستاگرام

مردم به شبکه اجتماعی اینستاگرام می پیوندند تا الهام بخش چیزهایی باشد که برای آنها اهمیت دارد و این فرصت مناسبی برای بازاریابان به وجود آورده است تابرند تجاری خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارند. برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام شما نیازمند یک پیج تاثیرگذار هستید. پیج های تأثیرگذار در اینستاگرام معمولا دارای تمرکز محدود، سبک خاص، تصاویر و ویدئوهای جالب و یک پروفایل سالم هستند.در این بخش در مورد هر کدام از این ویژگی ها توضیحاتی داده خواهد شد.

تمرکز محدود: تمرکز باید به اندازه کافی باریک باشد تا یک مخاطب خاص ایجاد کند، اما نه خیلی محدود است که شما نتوانید دنبال کنندگان زیادی داشته باشید.

سبک خاص : تبلیغات موثر در یک پیج دارای یک سبک خاص هستند که مشخصات آنها یک نگاه یکپارچه پیرامون موضوع کسب و کار است. شاید این نوع عکس ها، رنگ ها و ویرایش و ترکیب، و یا حتی آنچه در عنوان ها گفته می شود و به طورکلی هر آنچه که هست، به نظر می رسد همگی نمایانگر یک مفهوم هستند. 

ادامه مطلب ...

ترخیص کالا

ترخیص کالا

ابتدایی ترین سوال این است که ترخیص کالا چیست، چگونه و توسط چه کسی انجام می شود. ترخیص‌کالا در یک جمله یعنی آماده سازی و ارائه مدارک لازم به گمرک چه از طریق سیستمی و چه بصورت دستی در گمرک، در جهت تسهیل واردات کالا به کشور به نمایندگی از جانب صاحب کالا و انجام تمامی امور گمرکی شامل پرداخت هزینه ها و تحویل گرفتن محموله کالا از گمرک. یا می توان گفت، پروسه ای که طی آن کالا برای ورود به کشوری و یا خروج از آن، از گمرک عبور می کند.

در واقع اصطلاح ترخیص‌کالا را زمانی به کار می برند که کالایی را به گمرک اظهار شده است را برای وارد کننده یا صادر کننده کالا آزاد نمایند.

فرآیند ترخیص کالا یک فرآیند چند مرحله ای می باشد که توسط شرکت ترخیص‌کالا یا ترخیص کار گمرک که به نمایندگی از صاحب کالا می باشند، انجام می شود. به طور معمول شما برای آزاد کردن یک محصول ترخیصی باید یکسری از فرآیند ها از قبیل پرداخت مالیات ،سود بازرگانی ،حقوق گمرکی .اخذ مدارک لازم جهت واردات آن کالا و… در نظر بگیرید .

ترخیص کالا توسط افرادی غیر از صاحبان کالا انجام می شود که به آنها ” ترخیص کار ” یا “حق العمل کار ” گفته می شود . زیرا ترخیص کالانیاز به تجربه قبلی و آشنایی با مراحل ترخیص کالا در گمرک و تشریفات امور گمرکی دارد .

 
ادامه مطلب ...

خواص و فواید پسته چیست؟

خواص پسته

پسته میوه‌ای درختی که طبق بررسی‌های انجام شده هزاران سال است در سر سفره غذا یا ظرف دسر و تنقلات انسان‌ها به ویژه ایرانیان قرار دارد. این میوه ریزه‌میزه در چهار نوع فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی در ایران وجود داشته که سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و پروتئین است و به صورت خام یا بوداده و ترکیب با چاشنی‌های نظیر نمک و زعفران همواره جزو خوراکی‌های موردعلاقه اکثر افراد بوده است. اما این‌که پسته چه فوایدی برای بدن داشته و خواص آن چیست در ادامه به آن پرداخته شده است. 

ادامه مطلب ...