تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

ثبت سایت در سرچ کنسول

Google Search Console یک سرویس رایگان است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل مدیریت کنید. از طریق گوگل سرچ کنسول می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو زودتر بهینه کنید، بنابراین تغییراتی که ایجاد می کنید خیلی سریع در نتایج جستجو نشان داده می شوند. پس از ثبت سایت در سرچ کنسول ، می توانید بخش Analytics را بررسی کرده تا ببینید بازدید کنندگان از کدام کلمات کلیدی برای یافتن سایت شما استفاده می کنند. اما یک سایت چگونه در سرچ کنسول ثبت می شود؟ این مقاله به عنوان راهنما برای ثبت سایت در سرچ کنسول در نظر گرفته شده است.

اهمیت سرچ کنسول برای سایت ها چیست؟

ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل که جدیدا با نام سرچ کنسول ( Search Console ) شناخته می شود یکی از اولین اقداماتی است که پس طراحی و راه اندازی وب سایت باید انجام داد. در واقع اگر به فکر بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو هستید و می خواهید سئو سایتتان را بهبود ببخشید ثبت سایت در وبمستر تولز یکی از موارد اولیه و بسیار مهم برای موفقیت در این راه است.

شایان ذکر است اخیرا گوگل در وبمستر خود تغییرات و بروزرسانی هایی را اعمال کرده است. این تغییرات از تغییر نام گرفته تا اضافه و حذف کردن بعضی از بخش ها را شامل می شود. اما تمامی این تغییرات تنها با هدف افزایش کارایی این ابزار رایگان و مفید گوگل برای تقویت سئوی سایت شما است. یکی از تغییراتی که گوگل بر روی بخش سرچ کنسول انجام داده است ، افزودن بخش جدیدی برای ثبت سایت در سرچ کنسول است که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم.

اهمیت سرچ کنسول برای سایت ها چیست؟

مزیت ثبت سایت در سرچ کنسول

قبل از این که به ثبت سایت در سرچ کنسول بپردازیم خوب است یکی از مزایای مهم این امکان جدید گوگل را برای شما شرح دهیم. قبل از این طراحان سایت مجبور بودند برای هر کدام از سایت هایی که بر روی یک هاست قرار دارند ، به صورت جداگانه در وب مستر ثبت نام کنند ، که این ثبت کردن هم تمام حالت های یک دامنه را شامل می شد. مثلا در صورتی که شما یک وب سایت داشتید و در کنار آن یک انجمن گفتگو و یا وبلاگ داشتید باید آدرس ها را به شکل جداگانه در گوگل ثبت می کردید:

http://example.com

http://www.example.com

http://example.com/froum

http://www.example.com/forum

همچنبن اگر در ساب دامین هم انجمن خود را قرار می دادید باز هم باید آن را با حالت های مختلف ثبت می کردید. حتی اگر دامنه شما دارای ssl نیز بود مجبور بودید جدا از حالت های بالای تمام آنها را با https نیز ثبت کنید. به این ترتیب برای یک سایت و انجمن شما مجبور بودید هشت حالت مختلف را برای دامین خود در وبمستر ثبت کنید.

اما درحال حاضر گوگل نوع جدیدی از ثبت سایت را در وبمستر تولز یا همان سرچ کنسول فراهم کرده است که به شما این امکان را می دهد تنها با ساخت یک TXT Record تمام سایت های موجود در هاست خود را با انواع حالت ها به ثبت برسانید.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل مانند دیگر نرم افزارها شامل چند مرحله پشت سر هم است که در اینجا توضیح خواهیم داد.

مرحله ۱: وارد حساب گوگل خود شوید :

بعد از آن وارد آدرس https://search.google.com/search-console/about شوید و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید.

مرحله ۲آدرس وب سایت یا اپلیکیشن خود را به طور کامل وارد کنید :

برای این مرحله دو روش وجود دارد.

در روش اول باید آدرس کامل سایت خود را به حالت http://YourDomain.com در باکس URL prefix وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. در این روش باید برای اضافه کردن زیردامنه ها یا پروتکل های دیگر به صورت جداگانه اقدام کنید.

اما در روش دوم با وارد کردن نام دامنه در بخش Domain و کلیک بر روی دکمه Continue ، تمامی زیر دامنه ها یا پروتکل ها نیز برای شما در نظر گرفته می شود. در این روش باید آدرس سایت خود را به صورت YourDomain.com وارد نمایید. همچنین برای ثبت مالکیت از این طریق استفاده از DNS record لازم است.

ثبت سایت در سرچ کنسول

مرحله ۳: گوگل باید باید از مالکیت وب سایت یا اپکیکیشن مورد نظر مطمئن شود :

برای مرحله وریفای چندین روش وجود دارد. البته خود گوگل استفاده از فایل HTML را پیشنهاد می کند. اما اگر نمی توانید از این روش استفاده کنید، روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

روش اول: دانلود فایل HTML

دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در پوشه public_html ؛ برای این کار باید:

  1. ابتدا فایل HTML ارائه شده توسط سرچ کنسول را دانلود کنید.
  2. به کنترل پنل هاست خود وارد شوید.
  3. بعد از ورود به هاست سی پنل به دایرکت ادمین وارد شوید و روی گزینه File Maneger کلیک کنید.
  4. روی دکمه Upload کلیک کرده و این فایل را در پنل خود آپلود کنید.
  5. به سرچ کنسول بازگردید و روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش دوم: استفاده از تگ HTML

اگر می توانید کد HTML خود را ویرایش کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. لینک قرار گرفته در shared box را انتخاب و کپی کنید.
  2. صفحه اصلی سایت خود را در ویرایشگر مورد نظر خود باز کنید
  3. لینک کپی شده را در بخش Head صفحه اصلی قرار دهید. بنابراین یک متا تگ جدید ایجاد خواهد شد.
  4. تغییرات را ذخیره و به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل بازگردید و سپس روی دکمه Verify کلیک کنید.

روش سوم: استفاده گوگل آنالیتیکس

برای استفاده از گوگل آنالیتیکس جهت ثبت سایت در کنسول گوگل، لازم است:

  1. گزینه Google Analytics را انتخاب کنید
  2. روی دکمه Verify کلیک کنید.

البته برای این کار نیاز است که قبلا در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کرده باشید.

روش چهارم: استفاده از حساب Google Tag Manager

برای استفاده از حساب Google Tag Maneger باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. در Google Tag Maneger حساب داشته باشید.
  2. از سطح دسترسی مدیریت برخوردار باشید.
  3. روی دکمه Verify کلیک کنید.

روش پنجم: استفاده از گزینه Domain name provider

برای استفاده از گزینه Domain name provider لازم است:

  1. گزینه Domain name provider را انتخاب کنید.
  2. TEXT ارائه شده در کنسول را کپی نمایید.
  3. وارد کنترل پنل هاست خود شوید.
  4. یک رکورد TXT تعریف کنید.
  5. متنی کپی شده در مرحله ۲ را در باکس DNS configuration جایگذاری نمایید.
  6. به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل برگردید و روی دکمه Verify کلیک کنید.

Google Search Console

روش ششم: استفاده از DNS record

در این روش باید یک DNS record به نام هاستینگ افزوده شود. این کار را می توانید از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین خود انجام دهید. بدین منظور باید:

  1. وارد کنترل پنل هاست خود شوید
  2. مانند روش قبلی TXT record (سابقه متنی) را کپی و در DNS configuration اضافه نمایید.
  3. به صفحه فعلی برگشته و روی دکمه Verify کلیک کنید.

گوگل با تشخیص این رکورد متوجه می شود که record شخصی شما وجود داشته و به دامنه شما اختصاص پیدا کرده است. این روش جدید برای باکس Domain کاربرد دارد.

تایید شدن در روش Domain در مقایسه با روش های قبلی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. زیرا شما در این روش تمامی زیردامنه ها و پروتکل های دیگر سایت خود را به صورت همزمان اضافه می کنید. بنابراین ممکن است فرآیند ثبت سریعا اتفاق نیافتد و لازم باشد یک روز صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

ورود به سرچ کنسول گوگل

با ثبت نام در سرچ کنسول با یکی از روش های مذکور می توانید وارد گوگل سرچ کنسول شده و از خدمات آن استفاده کنید. سرچ کنسول یکی از نرم افزارهای مهم و بسیار کارآمد گوگل است که جهت تحلیل دقیق و درست کلمات کلیدی وب سایت به شما کمک می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید خیلی سریع شاهد رشد و ارتقاء جایگاه وب سایت خود در موتورهای جستجو باشید.

تابلو معرق

تابلو معرق-ساعت وان یکاد ترنج

تابلو معرق-ساعت وان یکاد ترنج

هنر معرق کاری: معنی لغوی معرق هر چیز رگه دار است معرق به معنای وصله ، تکه تکه و رگه رگه می باشد و اصولاَ به هر چیز رگه دار معرق گویند.

ولی مفهوم آن درهنر، ایجاد نقش ها و طرح های زیبایی است که از دوربری و تلفیق چوب های رنگی روی زمینه ای از چوب یا پلی استر سیاه شکل می گیرد.

تاریخچه هنرمعرق ،کاشی کاری معرق در دوران مغول نیزادامه داشته و تداول آن در عصر صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و آثار ارزنده ای در هنر کاشی کاری پدید آمد. در دوران قاجاریه نیز کاشی کاری معرق، تقلیدی ناقص از آثار گذشتگان بود. تا اینجا از نقش ها ی اسلیمی در کاشی کاری معرق استفاده میشد.

با سفر تعدادی هنرمندان به اروپا و گرایش آنان به هنر و فرهنگ اروپایی، تغییرات و دگرگونی های زیادی در نقشهای کاشی کاری به عمل آمد و از آن پس طرح انسان و دیگر اشکال مانند اسلحه جنگی در هنرمعرق زمان قاجاریه پدیدار شد. تاریخچه ی معرق کاری و آموزش آن در اداره کل هنرهای سنتی به سال ۱۳۰۹ ه. ش شروع شد. و پس از آن کارگاه های منبت و معرق به سرپرستی استاد سید کمال میرطیبی شروع به فعالیت گردند.

هنر معرق کاری با حرکت زمان پیشرفت کرد و دستخوش تغییرات مختلفی شد. مسیر حرکت هنر معرق، از اولین کارگاه منبت و معرق در سال ۱۳۱۰ باسرپرستی استاد احمد امامی، آغاز شد و با همکاری اساتید محترمی مانند پرویز زابلی، عباس شه میرزادی، علی و خلیل امامی ، و احمد رعنا ادامه پیدا کرد. در اغاز فعالیت آن کارگاه ها، منبت کاری بود و به مرور زمان هنر معرق نیز جان گرفت. هنر معرق در ابتدا برای تزئین سطح میز، بوفه، در و تکیه گاه صندلی به کار برده می شد، و تنها نقش های اسلیمی یا گره یا پنج رنگ محدود چوب های آبنوس، فوفل، سنجد و توت مورد استفاده قرار می گرفت و در بعضی مواقع، از برش های خاتم نیز کمک گرفته میشد. رنگ خاتم ها به همان پنج رنگ فوق الذکر محدود بود و به خاتم چوبی معروف بود.

نحوه بکار گیری و استفاده از معرق کاری در قیاس با امروز بسیار متفاوت بود و بیشتر به روش معرق هندی اجرا می شد. هنرمندان ابتدا به وسیله کارد مخصوص منبت، نقش ها را روی شیء مورد نظر می کندند و سپس نقش ها را از چوب های رنگی به وسیله ی مته ای که اختصاص به تعمیر چینی داشت و سوهان های مخصوص و ارّه ای به نام چکی، دوربُری می کردند و در آخر یک شیءزیبا خلق میشد.بطور خلاصه هنر معرق کاری در قرن ششم هجری در دوره سلجوقی متداول شد و در قرن هشتم هجری در دوره صفویه به اوج خود رسید. معرق روی چوب شباهت بسیاری با معرق کاشی دارد.

وجه تشابه این دو رشته در شیوه کار میباشد که در هر دو مورد ، نقش ها از ترکیب قطعات رنگی جنس مورد نظر شکل می گیرد. تابلوی مرغ و آشیانه در سال ۱۳۴۲ توسط محمد طاهر امامی ساخته شد که مرغ آن کاملا برجسته و از جنس صدف بود که به معرق تمام برجسته معروف شد. در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی استاد حسین طاهر زاده بهزاد و چندی از هنرمندان هنر های سنتی از سراسر کشور در تهران مدرسه صنایع مستظرفه را ایجاد کردند.

هنر معرق کاری روی چوب از جمله هنرهای بسیار فاخراست که علاوه بر کاربردی بودن، جنبه تزیینی نیز دارد. معرق روی چوب دارای تنوع گسترده ای است و می توان آن را از مراحل مبتدی تا پیشرفته ادامه داد . در زیبایی ظاهری انتخاب طرح معرق و همچنین میزان مهارت نقش مهمی ایفا میکنند و با توجه به این موارد می توان معرق کاری های بی نظیری ایجاد کرد.

طرح معرق ساده و زیبا با ایده های جدید :

افراد متفاوت با توجه به میزان توانایی و همچنین کاربرد معرقی که قصد انجام آن را دارد، سعی می کند بهترین طرح معرق را انتخاب و مورد استفاده قرار دهد. طرح های معرق تنوع زیادی دارند و هر یک کاربرد متفاوتی دارند. بعد از انتخاب طرح خام معرق و انتقال آن بر روی چوب می توانید کار خود را شروع نموده و با استفاده از اره مویی، تیغ و دیگر وسایل مورد نیاز برای معرق، شروع به برش زدن چوب به شکل دلخواه نمایید. معرق کاری را می توان از جمله کاردستی با چوب دانست. طرح خاتون برای معرق یکی از طرح های بسیار زیبا و پرطرفدار است. هر یک از طرح های معرق که دارای آیات قرآن یا نام الله و ائمه باشند، از محبوبیت خاصی بین معرق کاران و دوست داران معرق برخوردارند.

پیشنهاد ما به افراد سخت پسند یک تابلو معرق با فرم مذهبی است . این طرح ها از جمله زیباترین طرح های معرق محسوب می گردند که علاوه بر کاربردهای متفاوت، طرحی تزیینی و زیبا محسوب می گردند.
تابلو های معرق بهترین هدیه برای دوستان شماست که ما زیباترین و با کیفیت ترین این طرح ها را در مجموعه صنایع دستی امیران تبلیغ گرداوری کرده ایم تا شما عزیزان در کمترین زمان به بهترین ها دسترسی داشته باشید.


ده گام برای پیاده سازی CRM

ده گام برای پیاده سازی CRM

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا (CRM) تنها یک سیستم نرم افزاری نیست که شما برای ایجاد ارتباط با مشتریان در استراتژی تجارت خود از آن استفاده کنید. در واقع CRM اگر به درستی پیاده سازی شود می تواند یک استراتژی مهم برای کسب وکار شما محسوب شود. چرا که با توجه به اهمیت روزافزون مشتریان برای همه مشاغل ، ارائه توجه شخصی به نیاز هر کدام آنها و همینطور حفظ اعتماد آنها از اهمیت فوق العاده ای برای ادامه رقابت در بازار برخوردار است. به همین خاطر قصد داریم ده گام برای پیاده سازی CRM به شما معرفی کنیم.

هر سازمان تجاری قدرتمند از مزایای سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری بسیار آگاه است. با این حال ، آنطور که به نظر می رسد پیاده سازی آن آسان نیست. در واقع مهم نیست که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما چقدر عالی باشد ، اگر نتوانید آن را به درستی اجرا کنید ، سیستم CRM شما از کار می افتد. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که حدود ۹۵٪ از سازمان ها به دلیل اجرای نادرست CRM شکست می خورند. در ادامه به ده گام برای پیاده سازی CRM اشاره می کنیم.

ده گام برای پیاده سازی CRM

گام اول: اهداف خود را تعیین کنید

پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بدون هدف منطقی نیست. ابتدا باید دلیل نیاز سازمان شما به سیستم CRM و انتظاراتی که از آن دارید را مشخص کنید. شما به عنوان مدیر یک سازمان می توانید با کمک سیستم CRM چشم انداز جدیدی را برای کسب و کار خود ایجاد کرده و مناطقی را که می خواهید بهبود ببخشید شناسایی کنید. چشم انداز خود را با اهداف جمعی سازمانتان همگام کنید. همه افراد تیم خود را از چنین اهدافی آگاه کنید و از آنها بازخورد بگیرید. تعیین اهداف به شما در تهیه نقشه راه برای کل روند اجرای CRM کمک می کند.

گام دوم: یک نرم افزار CRM مناسب انتخاب کنید

اگرچه ۸۰٪ عملکرد سیستم CRM شما به اجرای موفقیت آمیز آن بستگی دارد ، با این حال ۲۰٪ باقی مانده به کیفیت سیستم CRM بستگی دارد. اما چگونه می توان نرم افزار CRM مناسب کسب و کار خود را شناسایی کرد؟ شما می توانید ویژگی های سیستم CRM را برای مطابقت با اهداف تجاری خود بیاموزید. یا می توانید به یک ارائه دهنده خدمات نرم افزاری مطمئن و با تجربه مراجعه نمایید.

گام سوم: بودجه خود را در نظر بگیرید

به طور کلی تدوین بودجه مرحله مهمی برای هر پروژه در سازمان محسوب می شود. شما باید در مورد اینکه چقدر قادر به صرف هزینه های پیاده سازی CRM هستید و از چه منابعی می توانید از آنها استفاده کنید مطمئن باشید. در واقع پیاده سازی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به تهیه یک بودجه مناسب و پایبند بودن به آن نیازمند است.

گام چهارم : زمان خود را مدیریت کنید

اجرای خوب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تنها وقتی امکان پذیر است که زمان قابل توجهی را به آن اختصاص دهید. در نظر داشته باشید که اقدامات عجولانه می تواند منجر به شکست شما شود. اما اکثر سازمان ها هنگام اجرای پروژه های بزرگ در سیستم کاری خود محدودیت زمانی دارند. از این رو ، باید یک برنامه ریزی مناسب برای اختصاص زمان موجود به پروژه داشته باشید. بدون مدیریت زمان ، چیزی به جز از دست دادن وقت و تلاش ارزشمند کارمندان خود دریافت نمی کنید.

گام پنجم: مدیریت پروژه را به عهده بگیرید

اصولا برای اجرای موفقیت آمیز هر نوع پروژه ای در سازمان ، مدیریت عالی آن بسیار مهم است. سیستم CRM فقط مربوط به چند کارمند یا بخش نیست. در حقیقت ، یک سیستم CRM با ایجاد یک تغییر بر تمام سطوح و کارمندان یک سازمان تأثیر می گذارد. از این رو ، مهم است که از مرحله اولیه درگیر روند کار سازمان با آن مدیریت عالی داشته باشد و همه را به دیدن تأثیرات مثبت سیستم CRM القا کنید.

گام ششم: یک مدیر پروژه تعیین کنید

مدیر پروژه کسی است که مسئولیت نظارت بر هر کاری را دارد که برای اجرای CRM لازم است. او باید طبق برنامه و زمان تعیین شده پروژه CRM را در کل سازمان پیاده سازی کند. مدیر شما باید فردی باشد که در سازمان از اعتبار بالایی در بین کارمندان برخوردار باشد. او باید از مهارت های رهبری و انگیزشی خوبی برخوردار باشد تا بتواند CRM را در تمام سطوح به خوبی اجرا کند.

گام هفتم: به کارکنان خود آموزش های لازم برای کار با CRM را ارائه دهید

اگرچه CRM در درجه اول بر هر بخش و کارمند سازمان شما تأثیر می گذارد ، اما دامنه کار مورد نیاز برای اجرای CRM نمی تواند به همه اختصاص یابد. شما باید بخش و کارکنان درستی را که می تواند وظایف به آنها سپرده شود را شناسایی کنید. سپس برای آشنایی آنها با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانید از نسخه های نمایشی ، جلسات زنده ، فیلم های ضبط شده یا هر روش آموزشی دیگر استفاده کنید.

گام هشتم: تغییرات را به آرامی انجام دهید

همیشه در ابتدای هر تغییری در روند کاری سازمان و شرکت ها  اغلب کارکنان تمایلی به استفاده از سیستم جدید ندارند و بیشتر به سیستم قدیمی خود پایبند هستند. به این ترتیب شما باید سعی کنید یک روند گذار آرام و متمرکز ارائه دهید. به جای اینکه همه چیز را یک باره به کارمندان خود تحمیل کنید ، هر بار با یک مرحله پیش بروید.

گام نهم: برای مقاومت ها آماده شوید

مطمئناً در روند اجرا با نگرش های منفی روبرو خواهید شد. پیش از این برای مقابله با چنین نگرش های منفی ، به خوبی آماده شوید. برای توجیه نیاز به پیاده سازی سیستم CRM هر زمان که کسی با این ایده مخالفت می کند ، باید استدلال های متقابل آماده داشته باشید. نحوه مطرح کردن نظر خود نیز عامل مهمی است. سعی کنید از بحث و جدال اجتناب کنید زیرا این امر فقط باعث از بین رفتن زمان و نیروی انسانی می شود. بنابراین با روشی مثبت و سالم استدلال کنید.

گام دهم: داده های درست را به سیستم انتقال دهید

یک مرحله حیاتی از روند پیاده سازی CRM ، انتقال داده ها است. قبل از شروع کار با سیستم CRM ، کلیه اطلاعات فروش و مشتری شما باید در سیستم بارگذاری شود. حتی کمی خطا در روند این انتقال می تواند منجر به از دست رفتن شدید اطلاعات ارزشمند شود. برای انتقال موفقیت آمیز داده ها ، انتخاب یک سیستم CRM متناسب با فناوری ها و ابزارهای موجود بسیار مهم است.

 

ثبت سایت در سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول

Google Search Console یک سرویس رایگان است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل مدیریت کنید. از طریق گوگل سرچ کنسول می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو زودتر بهینه کنید، بنابراین تغییراتی که ایجاد می کنید خیلی سریع در نتایج جستجو نشان داده می شوند. پس از ثبت سایت در سرچ کنسول ، می توانید بخش Analytics را بررسی کرده تا ببینید بازدید کنندگان از کدام کلمات کلیدی برای یافتن سایت شما استفاده می کنند. اما یک سایت چگونه در سرچ کنسول ثبت می شود؟ این مقاله به عنوان راهنما برای ثبت سایت در سرچ کنسول در نظر گرفته شده است.

اهمیت سرچ کنسول برای سایت ها چیست؟

ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل که جدیدا با نام سرچ کنسول ( Search Console ) شناخته می شود یکی از اولین اقداماتی است که پس طراحی و راه اندازی وب سایت باید انجام داد. در واقع اگر به فکر بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو هستید و می خواهید سئو سایتتان را بهبود ببخشید ثبت سایت در وبمستر تولز یکی از موارد اولیه و بسیار مهم برای موفقیت در این راه است.

شایان ذکر است اخیرا گوگل در وبمستر خود تغییرات و بروزرسانی هایی را اعمال کرده است. این تغییرات از تغییر نام گرفته تا اضافه و حذف کردن بعضی از بخش ها را شامل می شود. اما تمامی این تغییرات تنها با هدف افزایش کارایی این ابزار رایگان و مفید گوگل برای تقویت سئوی سایت شما است. یکی از تغییراتی که گوگل بر روی بخش سرچ کنسول انجام داده است ، افزودن بخش جدیدی برای ثبت سایت در سرچ کنسول است که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم.

اهمیت سرچ کنسول برای سایت ها چیست؟

مزیت ثبت سایت در سرچ کنسول

قبل از این که به ثبت سایت در سرچ کنسول بپردازیم خوب است یکی از مزایای مهم این امکان جدید گوگل را برای شما شرح دهیم. قبل از این طراحان سایت مجبور بودند برای هر کدام از سایت هایی که بر روی یک هاست قرار دارند ، به صورت جداگانه در وب مستر ثبت نام کنند ، که این ثبت کردن هم تمام حالت های یک دامنه را شامل می شد. مثلا در صورتی که شما یک وب سایت داشتید و در کنار آن یک انجمن گفتگو و یا وبلاگ داشتید باید آدرس ها را به شکل جداگانه در گوگل ثبت می کردید:

http://example.com

http://www.example.com

http://example.com/froum

http://www.example.com/forum

همچنبن اگر در ساب دامین هم انجمن خود را قرار می دادید باز هم باید آن را با حالت های مختلف ثبت می کردید. حتی اگر دامنه شما دارای ssl نیز بود مجبور بودید جدا از حالت های بالای تمام آنها را با https نیز ثبت کنید. به این ترتیب برای یک سایت و انجمن شما مجبور بودید هشت حالت مختلف را برای دامین خود در وبمستر ثبت کنید.

اما درحال حاضر گوگل نوع جدیدی از ثبت سایت را در وبمستر تولز یا همان سرچ کنسول فراهم کرده است که به شما این امکان را می دهد تنها با ساخت یک TXT Record تمام سایت های موجود در هاست خود را با انواع حالت ها به ثبت برسانید.

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل مانند دیگر نرم افزارها شامل چند مرحله پشت سر هم است که در اینجا توضیح خواهیم داد.

مرحله ۱: وارد حساب گوگل خود شوید :

بعد از آن وارد آدرس https://search.google.com/search-console/about شوید و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید.

مرحله ۲آدرس وب سایت یا اپلیکیشن خود را به طور کامل وارد کنید :

برای این مرحله دو روش وجود دارد.

در روش اول باید آدرس کامل سایت خود را به حالت http://YourDomain.com در باکس URL prefix وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. در این روش باید برای اضافه کردن زیردامنه ها یا پروتکل های دیگر به صورت جداگانه اقدام کنید.

اما در روش دوم با وارد کردن نام دامنه در بخش Domain و کلیک بر روی دکمه Continue ، تمامی زیر دامنه ها یا پروتکل ها نیز برای شما در نظر گرفته می شود. در این روش باید آدرس سایت خود را به صورت YourDomain.com وارد نمایید. همچنین برای ثبت مالکیت از این طریق استفاده از DNS record لازم است.

ثبت سایت در سرچ کنسول

مرحله ۳: گوگل باید باید از مالکیت وب سایت یا اپکیکیشن مورد نظر مطمئن شود :

برای مرحله وریفای چندین روش وجود دارد. البته خود گوگل استفاده از فایل HTML را پیشنهاد می کند. اما اگر نمی توانید از این روش استفاده کنید، روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

روش اول: دانلود فایل HTML

دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در پوشه public_html ؛ برای این کار باید:

  1. ابتدا فایل HTML ارائه شده توسط سرچ کنسول را دانلود کنید.
  2. به کنترل پنل هاست خود وارد شوید.
  3. بعد از ورود به هاست سی پنل به دایرکت ادمین وارد شوید و روی گزینه File Maneger کلیک کنید.
  4. روی دکمه Upload کلیک کرده و این فایل را در پنل خود آپلود کنید.
  5. به سرچ کنسول بازگردید و روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش دوم: استفاده از تگ HTML

اگر می توانید کد HTML خود را ویرایش کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. لینک قرار گرفته در shared box را انتخاب و کپی کنید.
  2. صفحه اصلی سایت خود را در ویرایشگر مورد نظر خود باز کنید
  3. لینک کپی شده را در بخش Head صفحه اصلی قرار دهید. بنابراین یک متا تگ جدید ایجاد خواهد شد.
  4. تغییرات را ذخیره و به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل بازگردید و سپس روی دکمه Verify کلیک کنید.

روش سوم: استفاده گوگل آنالیتیکس

برای استفاده از گوگل آنالیتیکس جهت ثبت سایت در کنسول گوگل، لازم است:

  1. گزینه Google Analytics را انتخاب کنید
  2. روی دکمه Verify کلیک کنید.

البته برای این کار نیاز است که قبلا در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کرده باشید.

روش چهارم: استفاده از حساب Google Tag Manager

برای استفاده از حساب Google Tag Maneger باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. در Google Tag Maneger حساب داشته باشید.
  2. از سطح دسترسی مدیریت برخوردار باشید.
  3. روی دکمه Verify کلیک کنید.

روش پنجم: استفاده از گزینه Domain name provider

برای استفاده از گزینه Domain name provider لازم است:

  1. گزینه Domain name provider را انتخاب کنید.
  2. TEXT ارائه شده در کنسول را کپی نمایید.
  3. وارد کنترل پنل هاست خود شوید.
  4. یک رکورد TXT تعریف کنید.
  5. متنی کپی شده در مرحله ۲ را در باکس DNS configuration جایگذاری نمایید.
  6. به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل برگردید و روی دکمه Verify کلیک کنید.

Google Search Console

روش ششم: استفاده از DNS record

در این روش باید یک DNS record به نام هاستینگ افزوده شود. این کار را می توانید از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین خود انجام دهید. بدین منظور باید:

  1. وارد کنترل پنل هاست خود شوید
  2. مانند روش قبلی TXT record (سابقه متنی) را کپی و در DNS configuration اضافه نمایید.
  3. به صفحه فعلی برگشته و روی دکمه Verify کلیک کنید.

گوگل با تشخیص این رکورد متوجه می شود که record شخصی شما وجود داشته و به دامنه شما اختصاص پیدا کرده است. این روش جدید برای باکس Domain کاربرد دارد.

تایید شدن در روش Domain در مقایسه با روش های قبلی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. زیرا شما در این روش تمامی زیردامنه ها و پروتکل های دیگر سایت خود را به صورت همزمان اضافه می کنید. بنابراین ممکن است فرآیند ثبت سریعا اتفاق نیافتد و لازم باشد یک روز صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

ورود به سرچ کنسول گوگل

با ثبت نام در سرچ کنسول با یکی از روش های مذکور می توانید وارد گوگل سرچ کنسول شده و از خدمات آن استفاده کنید. سرچ کنسول یکی از نرم افزارهای مهم و بسیار کارآمد گوگل است که جهت تحلیل دقیق و درست کلمات کلیدی وب سایت به شما کمک می کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید خیلی سریع شاهد رشد و ارتقاء جایگاه وب سایت خود در موتورهای جستجو باشید.

چه نواحی قابلیت تزریق ژل دارند ؟

فیلرهای پوستی تزریقی موادی مانند ژل هستند که توسط یک پزشک متخصص تزریق ژل ، در زیر پوست شما تزریق شده و ظاهر آن را بهبود می بخشند. تزریق ژل و بوتاکس از جمله درمان های پرطرفدار و کم خطر برای جوانسازی و کاهش چین و چروک های پوستی به شمار می روند. شما شهروندان عزیز اصفهانی که به دنبال تزریق بوتاکس در اصفهان و تزریق ژل و ژل لب در اصفهان هستید می توانید به مطب دکتر ایمان مومنی واقع در خیابان توحید میانی مراجعه نمایید. اگر می خواهید بدانید چه نواحی قابلیت تزریق ژل دارند ، ادامه مطلب را دنبال نمایید.  ادامه مطلب ...