تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

تشک رویال اصفهان

تشک رویال اصفهان

انتخاب یک تشک خوب انتخابی است که در کیفیت کلی زندگی ما تأثیر بسزایی دارد، چرا که تقریبا بیش از یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می کنیم. شواهد زیادی نیز وجود دارد که اهمیت خواب خوب را بر روی عملکرد ذهن و بدن انسان ثابت کرده است. خرید یک تشک با استحکام و ایده آل نظیر تشک رویال اصفهان ، به شما کمک می کند تا بهترین استراحت شبانه را تجربه کنید. اگر به دنبال خرید بهترین تشک خواب هستید باید به عوامل مختلفی همچون وزن ، طرز خوابیدن ، آناتومی بدن و همینطور بودجه خود توجه کنید.

همچنین هنگام خرید یک تشک خوب باید به کیفیت تشک، طول عمر، راحتی و بسیاری از ویژگی های دیگر آن توجه کرد. در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها تشک رویال اصفهان است. اما چرا این تشک مورد استقبال مصرف کنندگان زیادی قرار گرفته است؟ برای آشنایی با ویژگی های تشک رویال اصفهان ادامه مطلب را دنبال کنید.

اگر شب ها به خوبی نمی خوابید، احتمالا عوامل مختلفی را مقصر آن می دانید، اما وقت آن رسیده که به تشک خود به عنوان مظنون اصلی نگاه کنید! اهمیت برخورداری از یک تشک با کیفیت و مناسب اغلب دست کم گرفته می شود. بیشتر مردم به دنبال راحت ترین یا ارزان ترین گزینه های موجود هستند و زیاد در مورد این که چه تشکی واقعا برای آنها مناسب است فکر نمی کنند. این در حالی است که در تمام طول شب ، کیفیت خواب ما ممکن است تحت تاثیر انتخاب یک تشک نامناسب به شدت کاهش یابد.

گاهی اوقات یافتن تشک خوابی که هم به نظرتان راحت باشد و متناسب با بودجه شما باشد کار راحتی نیست.  اما با خواندن ادامه این مطلب خواهید فهمید که کدام نوع و مدل تشک رویال اصفهان برای شما مناسب تر است.

آیا تشک شما نیاز به تعویض دارد؟

اولین سوالی که هنگام خرید یک تشک جدید مطرح می شود این است که آیا شما واقعاً به تشک جدیدی نیاز دارید؟ دلایل مختلفی برای تعویض تشک وجود دارد. برای مثال هنگام نقل مکان کردن به یک خانه جدید یا خرید یک تختخواب جدید ممکن است بخواهید تشک قدیمی خود را باید یک تشک زیبا و جدید نظیر انواع مدل های تشک رویال اصفهان جایگزین کنید. اما دلایل مهم تری هم برای تعویض تشک وجود دارد که عبارتند از:

– اگر بیش از ۱۰سال است که از این تشک استفاده می کنید ؛

به طور متوسط ​​یک تشک با کیفیت باید بین ۷ تا ۱۰ سال دوام داشته باشد. بنابراین اگر تشک شما خیلی قدیمی است ، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به فکر تعویض آن باشید.

– اگر کیفیت خواب شما کاهش یافته است ؛

آیا شما برای خوابیدن در شب تلاش می کنید؟ تشک شما احتمالا یکی از دلایلی است که خوابتان را به هم ریخته است. اگر در سایر تختخواب ها مانند تختخواب هتل ها خوب می خوابید ، تشک شما می تواند مقصر بدخوابی شما در خانه باشد.

آیا تشک شما نیاز به تعویض دارد؟

–  اگر تشک تان نرم و یا ناراحت کننده شده است ؛

اگر واقعاً متوجه شده اید که تشک شما ، در جایی که می خوابید فرو رفته یا فنرهای آن بیرون زده است ، قطعاً زمان آن فرا رسیده که به فکر خرید یک تشک جدید باشید.

– اگر با درد از خواب بیدار می شوید ؛

اگر غالباً با گردن درد یا کمر درد و دردهای دیگری از این دست از خواب بیدار می شوید ، احتمالا به خاطر کیفیت بد تشک خواب شماست و نشان دهنده ی نیاز شما به یک تشک جدید است.

نحوه انتخاب بهترین تشک

در این قسمت می خواهیم برخی از فاکتورهای مختلفی را که هنگام انتخاب یک تشک مناسب باید در نظر بگیرید بر اساس انواع مدل های تشک رویال اصفهان بررسی کنیم. اگر می خواهید یک تشک تازه خریداری کنید توصیه می کنیم این قسمت را حتما مطالعه کنید.

انواع مدل های تشک رویال اصفهان

آیا انواع مختلف تشک و مواد استفاده شده در آنها را می شناسید؟ هنگامی که مزایا و معایب احتمالی هر نوع تشک را بدانید ، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از تشک ها بیشتر مناسب شما است. در اینجا ویژگی های برخی از محبوب ترین محصولات تشک رویال اصفهان را بررسی می کنیم.

تشک فنری رویال اصفهان :

تشک های فنری از گذشته تاکنون یکی از استانداردترین تشک ها برای خواب بوده اند و تقریبا همه آنها را داشته اند. گرچه این روزها گزینه های دیگری نیز در بازار وجود دارد ، اما تشک های فنری همچنان به عنوان یک انتخاب محبوب محسوب می شوند. فنرهای موجود در این تشک ها دارای اشکال و الگوهای مختلفی هستند که همین امر میزان کیفیت، پشتیبانی و راحتی آنها را تعیین می کند. تشک فنری رویال اصفهان در انواع مختلف  فنری ساده ، فنرپاکتی ، سوپرفنری ، طبی فنری و … وجود دارد.

تشک طبی رویال اصفهان :

تشک ‌های طبی رویال در چند نوع متفاوت و بر اساس طراحی‌ های خاص پزشکی تولید شده اند. برای مثال یکی از انواع تشک های طبی رویال اصفهان برای افرادی که دچار اختلالات بی‌حسی و بی‌حرکتی و یا مستعد به زخم بستر هستند مناسب است. اما  به طور کلی یک تشک طبی اصل برای حفظ سلامتی همه افراد مفید است. نوع استاندارد این تشک ها باید از سطح صاف و بدون شیب برخوردار باشد. همچنین نباید تشک ‌های طبی به اندازه تشک ‌های کلاسیک نرم باشند زیرا همین نرمی موجب کمر درد شما می‌ شود.

برخی از افراد تشک های سفت را به تشک های نرم ترجیح می دهند. مزیت اصلی تشک های طبی و سفت این است که پشتیبانی بیشتری از ستون فقرات شما ارائه می دهند و در نتیجه برای انواع وضعیت بدن و کمر درد مناسب تر هستند. اما علاوه بر اولویت شخصی شما ، وزن نیز می تواند عامل مهمی در انتخاب استحکام تشک باشد. در واقع هر چه سنگین تر باشید باید تشک های سفت تری را انتخاب کنید.

تشک مموری فوم رویال اصفهان :

تشک های مموری فوم که اخیراً وارد بازار شده اند ، هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. این تشک ها با فرم بدن شما مطابقت می یابند و می توانند از طرز خواب شما پشتیبانی کنند. به طور کلی تشک های حاوی لایه های مموری فوم جزو تشک های گران تر محسوب می شوند. وجود مموری فوم در ساختار این تشک به راحتی مطلوب شما در هنگام خواب کمک می کند.

همچنین این تشک ها گرمای بدن شما را حفظ می کنند و شما را در شب گرم نگه می دارند. اما اگر به دنبال تشکی با ویژگی های مشابه هستید با این تفاوت که گرما را به راحتی جذب نکند و در نتیجه بتوانید یک خواب شبانه خنک تری داشته باشید باید تشک شما به جای لایه مموری فوم از لاتکس برخوردار باشد. تشک های مموری فوم رویال اصفهان غالبا با ویژگی های دیگری همچون فنری و اسلیپ دریم همراه است.

بهترین نوع تشک بر اساس طرز خوابیدن

یکی دیگر از عواملی که بر روی انتخاب بهترین متریال تشک و استحکام آن تأثیر می گذارد ، وضعیتی است که در آن می خوابید. بنابراین در هنگام انتخاب بهترین تشک رویال اصفهان حتما به عادات خواب خود توجه کنید. مثلا ممکن است شما به پشت یا روی شکم بخوابید. در این صورت تشک های سفت تر برای شما مناسب تر است. همچنین افرادی که به پهلو می خوابند بهتر است تشک نرم تری را برای خود انتخاب کنند.

خرید تشک رویال اصفهان از فروشگاه رویال مد

انتخاب یک تشک اشتباه و یا استفاده از یک تشک قدیمی و فرسوده می تواند باعث کمردرد شما شود و یا حتی وضعیت آن را بدتر کند. در حالی که تشک مناسب می تواند کمردرد و سایر دردهای مزمن را تسکین دهد. نکاتی که در بالا توضیح داده شد به شما کمک می کند تا تشک مناسب خود را بر اساس نوع و وضعیت خواب خود انتخاب کنید. تشک رویال  یکی از برندهای معتبر و شناخته شده تشک است که انواع مدل های آن در فروشگاه رویال مد به فروش می رسد. شما عزیزان می توانید با خیال راحت تشک مورد نظر خود را از همین فروشگاه تهیه نمایید.

با توجه به این که نوع و مدل های تشک رویال بسیار متنوع است ، هنگام خرید بهترین تشک رویال در اصفهان حتما از فروشنده رویال مد بخواهید تا اسم و ویژگی های مختلف این محصولات را برای شما بیان کند. همچنین اگر از درد مزمن یا یک بیماری خاصی رنج می برید ، ممکن است به تشک های طبی تخصصی تری نیاز داشته باشید. در این صورت حتما این مورد را به فروشنده یادآوری کنید.

چگونه تشک طبی را بشوییم

شستشوی تشک

روزهای پایانی سال و رسم همیشگی ایرانیان، مبنی بر نظافت و نو کردن تمام وسایل خانه، اگر برای شستشو تشک طبی خود دچار مشکل هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید. ساده ترین و کاربردی ترین روش ممکن را باهم مرور می کنیم . در این پست با روشی بسیار ساده و صد در صد موثر آشنا خواهید شد که نیاز به هر گونه کار اضافی و طاقت فرسا را از بین می برد.

برای شستشو تشک به مواد و وسایل زیر نیاز دارید:

  • مسواک قدیمی یا اسفنج زبر
  • آب گرم ( دمای بالا)
  • مواد شوینده ضدعفونی کننده آماده
  • الکل سفید
  • اسپری
  • مایع شستشوی فرش آنزیم دار

برای شروع، به سراغ جدا کردن روکش یا کاور تشک می رویم. بهترین کار برای شستشوی روکش ها، استفاده از ماشین لباسشویی، با داغ ترین دمای ممکن و استفاده از پودرهای با کیفیت می باشد. یادتان نرود که چرخه خشک کردن ماشین را هم فعال کنید. با این روش تمام میکروب ها، حشرات ریز و کثیفی ها از روی کاور پاک خواهد شد..
حال به سراغ خود تشک طبی می رویم، ابتدا تمام قسمت های تشک طبی را با جاروبرقی تمیزکنید. توجه داشته باشید که بهترین سری را برای تمیز کردن و جارو انتخاب کنید به گونه ای که تمام درزها و لایه های تشک را تمیز کند.

شستشو تشک

بعد از اینکه تشک با جاروبرقی تمیز شد،برای شستشو تشک نوبت پاکسازی لکه ها و نقاط کثیف از روی تشک می باشد. برای اینکار ازهر نوع تمیز کننده پارچه ای می شود استفاده کرد که پیشنهاد ما به شما، ابرهای اسفنحی هستند. می توانید به عنوان مایع تمیزکننده، از چند قطره مایع ظرفشویی به همراه آب داغ به گونه ای که کف کرده باشد، استفاده کنید.
روش شستشو تشک طبی به معنای واقعی از این مرحله شروع می شود. یک پارچه نرم را داخل آب کف دار خیس کنید و بعد به صورت دایره ای بروی لک ها و نقاط کثیف تشک بکشید. اگرچه با این روش لک ها کاملا ناپدید نخواهند شد اما تمام باکتری ها و جرم های کثیف از سطح تشک شسته می شوند.

حذف بوی بد تشک

پس از خشک شدن تشک ، اگر مایل به حذف بوی بد از تشک رویال اصفهان هستید، می توانید از جوش شیرین استفاه کنید، برای اینکار باید جوش شیرین را روی تمام نقاط تشک پخش کنید در صورت امکان اجازه بدهید جوش شیرین ۲۴ ساعت روی تشک بماند. بعداز اینکه جوش شیرین بوهای بد را گرفت، دوباره نوبت به جارو برقی می رسد. با مکش بالای جارو برقی، تمام سطح تشک را تمیز نمایید. روکش یا کاور زیبای تشک خود را بکشید.

تشک طبی شما، تمیز شد. امیدوارم از استراحت روی یک تشک طبی تمیز و زیبا نهایت لذت را ببرید.

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

حتما می دانید که متریال اصلی برای پیاده سازی دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزارهای دکوراتیو، چوب است. چوب همواره به عنوان یک ماده ارزشمند و محبوب برای طراحی های دکوراسیون داخلی لوکس و بی نظیر بوده است. در واقع هنگامی که فضای خانه خود را به وسیله ابزارهای دکوراتیو چوبی تزئین می کنید زندگی شما با طبیعت هماهنگ تر می شود. نکته قابل توجه در مورد استفاده از ابزارهای چوبی برای ساخت و تکمیل فضای خانه، تطابق راحت و بی نقص این متریال با انواع سبک ها و سلیقه هاست.

استفاده از چوب دیگر محدود به ساخت درها و پنجره ها نمی شود بلکه در حال حاضر برای قسمت های مختلف خانه نظیر قرنیز، کف پوش، دیوارپوش و حتی سقف هم کاربرد دارد و می تواند ویژگی های منحصر به فردی به فضای خانه شما ببخشد. این مقاله به نقش قرنیز در دکوراسیون های چوبی می پردازد. با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

قرنیز چوبی، قرنیز ام دی اف یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب؟

از آنجا که چوب درختان به عنوان یکی از منابع طبیعی بسیار ارزشمند برای هر کشوری محسوب می شود. به کار بردن آن برای طراحی دکوراسیون جدا از اینکه نیازمند پرداخت هزینه های بسیار بالایی است. منابع طبیعی گران بهایی مثل پوشش گیاهی و درختان را نیز از بین می برد. اما خوشبختانه امروزه تکنولوژی به کمک ما آمده است تا بدون کوچکترین صدمه ای به طبیعت اطرافمان و با هزینه ی کاملا مقرون به صرفه یک دکوراسیون داخلی چوبی را با متریال های شبیه به چوب طبیعی پیاده سازی نماییم.

ابزارهای دکوراتیوی مثل قرنیزها و دیوارپوش های ام دی اف یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب می تواند یک جایگزین بسیار عالی برای چوب طبیعی باشد و همانند چوب یک فضای دلنشین لوکس را برای ما تداعی نماید.گذشته از آن قرنیز پلی استایرن، کاربرد دیوارپوش پلی استایرن و محصولات دیگر به مرور زمان یا در اثر تماس با رطوبت همانند چوب طبیعی دچار ترک نمی شوند و به این ترتیب در مقایسه با چوب طبیعی، مقاومت بیشتری نسبت به قارچ و حشره های موذی دارند.

دوام دیوارپوش و قرنیز پلی استایرن مرغوب به قدری زیاد است که می تواند برای سال ها کیفیت و درخشندگی روز اول خود را حفظ کند و محیطی زیبا همانند خانه و کلبه های چوبی را برای شما ایجاد نماید. اگر شما هم دوست دارید در مورد دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزارها ایده بگیرید ادامه ی این مطلب را دنبال کنید.

 قرنیز پلی استایرن طرح چوب

دکوراسیون چوبی با کمک قرنیز پلی استایرن طرح چوب

حاشیه های دکوراتیو در قسمت پایین دیوار شاید در طراحی کلی خانه خیلی جزئی و کمرنگ به نظر برسند، اما این اصلا درست نیست. در واقع قرنیزها نقش مهمی در فضای طراحی شده دکوراسیون خانه ها دارند. هنگامی که از طرح ها و رنگ های متنوع آنها استفاده می شود می تواند سبک خانه را به طور قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. مثلا اگر قرار است یک طراحی دکوراسیون چوبی و شبیه به کلبه داشته باشید حتما باید از قرنیز چوبی، ام دی اف و یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب استفاده کنید. بنابراین با انتخاب یک قرنیز مناسب بدون شک می توانید باعث تغییر در ساختار دکوراسیون منزلتان شوید.

امروزه خانه های چوبی مدرن به جای استفاده از قرنیزهای چوبی قدیمی از قرنیز پی وی سی و پلی استایرن طرح چوب استفاده می کنند. در اصل تحولات اخیر در ساخت ابزارهای دکوراتیو پلی استایرن  به طور قابل توجهی کیفیت، قوام و توانایی این ماده سازگار با محیط زیست را بهبود بخشیده است. بنابراین شما با خیال راحت می توانید از محصولات جدید و متنوع صنعت دکوراسیون منزل در طراحی فضای داخلی ساختمان ها استفاده کنید.

چوب پلاستیک که با عنوان WPC نیز در بازار شناخته می شود ، با انواع پلاستیک مانند پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و پلی استایرن ساخته می شود. در ساخت این زیست سازها از الیاف طبیعی مانند پوسته برنج ، ضایعات الیاف نخل و یا کتان نیز استفاده می شود.

ایده دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

خیلی از ما در کودکی رویای داشتن یک کلبه چوبی در باغچه یا بالای درخت را در سر پرورانده ایم. در واقع فضای آرامش بخش و دلنشین کلبه های چوبی از کودکی برای ما لذت بخش و خاطره انگیز بوده است. اما اگر در کودکی به آزروی خود نرسیده باشیم، شاید الان وقت آن رسیده باشد که این محیط دلچسب را در فضای خانه یا باغ خود یا حداقل قسمتی از آن پیاده سازی کنیم.

اما قبل از این که بخواهید دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزار دکوراتیو را پیاده سازی کنید، ابتدا باید مواردی همچون شکل و سبک فعلی خانه، بودجه و همینطور جنس محصول مورد نظر برای نصب را بررسی کنید. همچنین قبل از هر گونه اقدامی فضای مورد نظر خود را در ذهنتان ترسیم کنید و یا حتما با افراد با تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون مشورت نمایید. در ادامه به معرفی انواع قرنیزی که برای یک خانه به سبک کلبه مناسب است می پردازیم.

ایده دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

  • قرنیز چوبی

قرنیزهای چوب طبیعی اغلب از جنس بلوط برای حاشیه دیوار انتخاب می شوند. البته با این حال انتخاب جنس و رنگ قرنیز کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد. در هنگام خرید قرنیز چوبی حتما محصول مورد نظر را کاملا مورد بررسی قرار دهید. این قرنیزها نباید هیچ گونه خوردگی با شکستگی داشته باشند. چوب طبیعی بهترین نوع قرنیز برای دکوراسیون کلبه است، اما با این وجود هزینه زیادی دارد و به نگهداری ویژه ای پس از نصب نیاز خواهد داشت.

  • قرنیز ام دی اف (MDF)

قرنیزهای ام دی افی که در حال حاضر در بازار وجود دارد اغلب دارای روکش pvc و ضد خش هستند. همین ویژگی این قرنیزها را به یک محصول پر طرفدار تبدیل کرده است. رنگ قرنیز ام دی اف قابل انتخاب است. به یاد داشته باشید زیبایی قرنیزهای چوبی به سادگی و صاف بودن آن و همینطور طرح  و بافت چوب روی آنها است.

محصولات ام دی اف خیلی راحت قابل برش زدن هستند، چرا که به طور کلی از چوب ساخته شده اند. البته در نگهداری از قرنیزهای ام دی اف نیز نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن این ابزار دکوراتیو می تواند به جایگاهی برای تجمع حشرات تبدیل گردد. قرنیز MDF نسبت به قرنیز چوبی ارزان تر است اما در کل یک قرنیز ارزان محسوب نمی شود.

  • قرنیز پی وی سی و پلی استایرن طرح چوب

یکی از محبوب ترین محصولات دکوراتیو که اخیرا بسیار پرکاربرد شده است قرنیز پلی استایرن چسبی و از پیش ساخته شده است. این قرنیزها در انواع بافت های چوبی، سنگی، آجری، ساده و غیره وجود دارند و کافی است شما به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. نصب و نگهداری آسان و همینطور قیمت مناسب از جمله ویژگی های اصلی قرنیز پلی استایرن طرح چوب است.

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی

انواع قرنیزها از جمله قرنیز پلی استایرن به طور گسترده ای در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. در حال حاضر استفاده از انواع جدید قرنیزها در دکوراسیون مدرن و کلاسیک بسیار پرطرفدار شده است. طرح های گوناگون قرنیزهای پلی استایرن باعث می شود تا بتوانید نوار پایینی دیوار را با هر نوع دیگری از تزئینات دکوراتیو خانه به راحتی مطابقت بدهید. قرنیزهای پلی استایرن موجود در شرکت هوم لوکس ظریف و زیبا هستند اما با این وجود دارای یک طراحی قدرتمند هستند که فضای داخلی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در واقع این قرنیزها بدون اینکه خیلی بزرگ باشند به خوبی مورد توجه قرار می گیرند.

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی

در ادامه در رابطه با  اهمیت و کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی بیشتر توضیح خواهیم داد. با هوم لوکس همراه باشید.

اهمیت قرنیز در طراحی فضای داخلی

حتما خانه های قدیمی تر که عموما با قرنیزهای سنگین سنگی کار شده بودند را به خاطر دارید. در حقیقت قرنیزها جزو ابزارهای دکوراتیو پر کاربرد از زمان های قدیم محسوب می شوند و از همان زمان اهمیت و کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی برای معماران ایرانی مشخص بود. استادان معمار انواع قرنیز به خصوص قرنیز سنگی را با مهارت خاصی در داخل فضاها و اتاق‌های ساختمان ها به کار می بردند. نقش قرنیزها فقط به تکمیل زیبایی ظاهری خانه منتهی نمی شد، بلکه به منظور محافظت بیشتر از دیوارها و جلوگیری از نفوذ رطوبت کف به دیوار نیز مورد استفاده قرار می گرفتند.

امروز قرنیزها یکی از ابزارهای مهم صنعت ساختمانی به شمار می روند و کارخانه های زیادی در داخل و خارج کشور انواع قرنیز را با متریال های سنگ، چوب، سرامیک، پی وی سی، ام دی اف، پلی استایرن و دیگر جنس ها تولید و در بازار عرضه می کنند. اینکه کدام قرنیز از لحاظ جنس و ظاهر برای خانه شما مناسب است علاوه بر سلیقه، به آگاهی شما از کاربرد هر کدام از قرنیزها در دکوراسیون داخلی بستگی دارد. برای مثال قرنیز پلی استایرن علاوه بر زیبایی و ظاهر شیک امروزی، ضد رطوبت و حرارت بوده و از تجمع آفاتی مثل موریانه نیز جلوگیری می کند.

شما حتی می توانید یک قرنیز ساده و بدون رنگ را ابتدا بر روی دیوار نصب کنید و سپس با توجه به طراحی داخلی قسمت های دیگر ساختمان شروع به رنگ آمیزی آن نمایید. همچنین برای اینکه بتوانید قرنیز مناسب منزل خود را خریداری نمایید باید ابتدا از سبک و دکوراسیون آن مطلع باشید. اگر اطلاعات زیادی در خصوص قرنیزها و نحوه انتخاب قرنیز مناسب و مقرون به صرفه ندارید با هوم لوکس تماس بگیرید.

اهمیت قرنیز در طراحی فضای داخلی

طراحی دکوراسیون خانه بدون قرنیز

شاید خیلی از شما تاکنون به کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی اهمیت نداده اید و حتی به آن به عنوان یک جسم زائد در ساختمان نگاه کرده اید. اما هنگامی که با کاربرد قرنیزها بیشتر آشنا شوید قطعا نظرتان عوض می شود. به خصوص قرنیزهای امروزی که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا برای حفظ امنیت و آسایش اعضای خانواده‌ طراحی‌شده‌اند.

اینکه قرنیز چه کاربردی در خانه ها دارد؟ انواع مختلف قرنیز چیست؟ اشکال و طرح های مختلف قرنیزها کدام است؟ و چگونه باید بهترین قرنیز را برای ساختمان نو و یا در حال بازسازی انتخاب کرد؟ همگی سوالاتی هستند که در این سایت قصد داریم به آنها بیشتر بپردازیم. در این قسمت در رابطه با کاربرد مهم قرنیزها بیشتر توضیح می دهیم.

آشنایی با ابزار دکوراتیوی به نام قرنیز

در برخی از مطالب قبلی نیز در خصوص قرنیزها توضیحاتی ارائه شده است، اما بار دیگر برای عزیزانی که به تازگی با هوم لوکس همراه شده اند باید بگوییم  قرنیز غالبا به صورت یک نوار باریک با ارتفاع و ضخامت اندک است که در لبه و کناره دیوار و در قسمت انتهایی نزدیک به کف‌پوش داخلی ساختمان‌ها یا اتاق ها به کار می رود. شما می توانید جنس قرنیز را بر اساس متریال کف پوش، دیوارپوش و  دیگر ابزارهای دکوراتیو و یا حتی محلی که قصد نصب کردن قرنیز را دارید انتخاب کنید.

در گذشته قرنیزها با هدف جلوگیری از ضربه اجسام به دیوار و همینطور عدم نفوذ رطوبت به بخش های بالاتر آن استفاده می‌شد. سنگ های مرمر  و تراورتن ها از جمله اولین متریال مورد استفاده در ساخت قرنیزها به شمار می روند. در حقیقت سازه هایی که در زمان های گذشته ساخته می شد اغلب با مشکل به وجود امدن شوره و نم بر روی دیوار مواجه بودند که استادان معمار برای جلوگیری از این اتفاق از قرنیز در پایین دیوار استفاده می کردند. به همین جهت باید گفت قرنیز در  ابتدا به عنوان محافظ دیوار و جلوگیری از تخریب آن ابداع شد. اما امروزه به قدری طرح های متنوع و زیبا از قرنیزها در بازار وجود دارد که حتی تاثیرات آنها را در زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون خانه نیز مشاهده می کنیم. در واقع می توان گفت قرنیز با زاویه سازی بین دیوارها به فضای داخلی خانه حجم می دهد.

آشنایی با ابزار دکوراتیوی به نام قرنیز

مروری بر کاربردهای کلی قرنیز در دکوراسیون داخلی

-قرنیزها در زیبایی طراحی داخلی خانه نقش موثری دارند.

-قرنیزها از انتشار نم و رطوبت بر روی دیوارها جلوگیری می کنند.

-قرنیزها از وارد شدن آسیب به سطح دیوارها جلوگیری می کنند.

-قرنیزها برای پوشش عیب های ساختمان که در کناره و پایین دیوار وجود دارد به کار می روند.

-حجم اندکی که قرنیز در پایین دیوار ایجاد می کند به عنوان یک محافظ از دیوار در برابر لوازمی همچون کمد و مبلمان عمل می کند و از ایجاد خراش و صدمه روی دیوار جلوگیری می کند.

مروری بر کابردهای جدیدتر قرنیز در دکوراسیون داخلی

از کاربردهای امروزی تر قرنیزها می توان به پوشاندن درز انبساط در کف‌پوش‌های لمینیت و همینطور پوشش روی سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها با استفاده از قرنیزهای پی وی سی و پلی استایرن تو خالی اشاره کرد.

در واقع با توجه به احتمال انبساط کف‌پوش‌های لمینیت در کناره دیوارها تقریبا یک سانتی‌متر فضای خالی در این قسمت تعبیه می کنند. رها کردن این فضای خالی لطمه زیادی به زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی وارد می کند. قرنیزها بهترین ابزار دکوراتیو به منظور پوشاندن این فضای خالی  هستند که فضای ساختمان را زیبا و بدون عیب می کنند.

همچنین خانه‌های زیادی هستند که در زمان بازسازی ممکن است در کلیدها، پریزها و لوله‌کشی ساختمان تغییراتی ایجاد نمایند. در این صورت باید فکری برای پوشش کابل های اضافه داشته باشند که ظاهر دکوراسیون آنها را به هم نریزد. استفاده از داکت های پوشش سیم کشی و کابل بیشتر در اماکن اداری صورت می گیرد و برای محیط خانه چندان مناسب نیست و فضا را زمخت و نا زیبا می کند. امروزه قرنیزهایی با حجم مناسب و سبک مثل قرنیزهای پلی استایرن وجود دارد که به منظور پوشاندن کابل ها توخالی طراحی شده اند و علاوه بر پوشاندن و محافظت از کابل های برق به زیبایی بیشتر خانه نیز کمک می کنند.

قرنیز مدرن و کلاسیک

هنگامی که رنگ آمیزی و یا نصب دیوارپوش و دیگر تزئینات دکوراتیو منزل به پایان رسید، نوبت به انتخاب یک قرنیز مناسب می رسد. قرنیزها نقش بسیار مهمی در تکمیل نمای داخلی ساختمان شما دارند و در سبک و مدل های گوناگون نظیر قرنیز مدرن و کلاسیک به فروش می رسند.

برای انتخاب یک قرنیز مناسب ابتدا باید سبک خانه خود را در نظر بگیرید. برای مثال خانه هایی که از جزئیات معماری قدیمی برخوردارند، معمولاً از قرنیزهایی با سبک های سنتی تر استفاده می کنند. درحالی که اغلب خانه های دارای سبک مدرن و کلاسیک امروزی، جدیدترین متریال قرنیزها مثل قرنیز پلی استایرن را به کار می برند.

قرنیز مدرن و کلاسیک

اگر سبک خانه خود را نمی دانید، می توانید از طریق جستجو در گوگل و بررسی تصاویر مشخص کنید که چه سبکی با خانه شما مطابقت دارد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان هوم لوکس تماس حاصل کنید. در ادامه در خصوص ویژگی های قرنیز مدرن و کلاسیک بیشتر توضیح خواهیم داد. با هوم لوکس همراه باشید.

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن و کلاسیک

توجه به وحدت فضای و یا به عبارت دیگر ایجاد رابطه میان بخش های مختلف طراحی داخلی خانه بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب برای ایجاد یک طراحی دکوراسیون ساده، مدرن و کلاسیک در منزل، باید به تمامی جزئیات نظیر قرنیزها و دیگر ابزارهای دکوراتیو به دقت توجه کنید. انتخاب جزئیات دکوراسیون داخلی یک تصمیم بسیار تاثیرگذار در طراحی داخلی خانه شما محسوب می شود.

سبک های مدرن و کلاسیک یکی از سبک های پرطرفدار در میان معماران داخلی و صاحب خانه هاست. در طراحی های مدرن بیشتر از یک ظاهر طراحی مینیمال با رنگ های مدرن و یکنواخت استفاده می شود. قرنیزهای مدرن می توانند در جنس های چوبی، سنگ براق و یا یک گزینه مقرون به صرفه تر نظیر قرنیزهای پلی استایرن سفید یا طرح چوب استفاده شوند.

یک پیشنهاد محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از دیوارپوش مدرن یا رنگ های یکنواخت و گرم به همراه قرنیز پلی استایرن سفید است. این ترکیب با کمک مبلمان و یا میز ناهارخوری سبک مدرن و همینطور یک لوستر مدرن براق و سفید می تواند یک فضای کاملا لوکس و مدرن را به خانه شما ببخشد. برای نمونه تصویر زیر را در نظر بگیرید:

قرنیز مدرن

از آنجایی که سبک مدرن و کلاسیک از سبک های بسیار پرطرفدار دکوراسیون در داخل و خارج از کشور محسوب می شوند بنابراین آشنایی با ویژگی ها و تفاوت های آنها و همینطور نکات مربوط به استفاده از قرنیز مدرن و کلاسیک در این فضاها می تواند به شما در خلق یک محیط دلخواه برای زندگی کمک نماید.

آشنایی با تفاوت های سبک مدرن و کلاسیک

سبک مدرن و کلاسیک در عین حال که با هم شباهت هایی دارند و می توانند در فضای یک خانه به خوبی با یکدیگر ادغام شوند از تفاوت های بارزی نیز برخوردار هستند. برای مثال در سبک مدرن اغلب اوقات از انواع فرآورده های چوبی مصنوعی مثل ورق های ام دی اف و  پی وی سی طرح چوب و همچنین رنگ های گرم و براق استفاده می شود. در واقع سبک مدرن به همین ویژگی ها شهرت دارد.

این درحالی است که برای اجرای یک سبک کلاسیک در فضای داخلی معمولاً از چوب طبیعی و رنگ های روشن به ویژه سفید استفاده می شود. ضمن اینکه در ساخت قرنیز کلاسیک و دیگر ابزارهای دکوراتیو عمدتاً از هنر منبت کاری، ظریف کاری و سایر هنر های مربوط به آن استفاده زیادی می شود.

اهمیت قرنیز در طراحی دکوراسیون داخلی و ایجاد سبک

قرنیزها با سبک های مختلف یکی از ساده ترین عناصر معماری هستند که از طریق آنها می توانید سبک فضای زندگی خود را تکمیل نمایید و ظاهری تازه و شیک به آن اضافه کنید.اگر به دو فضای داخلی مشابه ، یکی با قرنیز و دیگری بدون قرنیز نگاهی بیندازید ، می توانید تفاوت های زیادی را به ویژه از نظر پالایش و جذابیت زیبایی شناختی آنها مشاهده خواهید کرد. با این حال، اضافه کردن این عنصر معماری فقط در صورتی که به درستی انتخاب شده باشد می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد.

اگرچه قرنیز فقط یک ویژگی تزئینی برای خانه شما محسوب می شود، اما در صورتی که در انتخاب آن بیشتر دقت شود می تواند به یک محور با ارزش طراحی داخلی تبدیل گردد. در ادامه به نکات انتخاب درست قرنیز برای طراحی مدرن و کلاسیک اشاره می کنیم.

طراحی دکوراسیون با قرنیز کلاسیک

انتخاب درست قرنیز برای طراحی مدرن و کلاسیک

بهترین و مناسب ترین قرنیز برای فضای داخلی کلاسیک، یک قرنیز ساده و یا با خطوط ریز است. در خانه هایی به سبک های قدیمی تر اغلب از قرنیزهای پیچیده تری استفاده می شد. اما امروزه قرنیزهای ساده و دارای رنگ های یکنواخت بسیار پرطرفدار تر شده اند.

علاوه بر این ، فراموش نکنید که در هنگام انتخاب جنس و سبک قرنیز، ارتفاع دیوار را نیز و اندازه اتاق های خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که در خانه هایی که سقف بلندی دارد اگر به اشتباه قرنیز کوتاه نصب گردد یک ظاهر غیر مهندسی و ناخوشایند به محیط می بخشد.

به یاد داشته باشید استفاده از یک قرنیز با جنس و شکل مناسب نه تنها ارزش خانه شما را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند که زودتر آن را بفروشید.

همچنین با انتخاب جدیدترین قرنیزهای پلی استایرن می توانید طراحی دکوراسیون خود را امروزی و برجسته کنید و یا یک فضای داخلی سنتی را زنده کنید و در عین حال جذابیت زیبایی آن را حفظ کنید.