تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

مدل های کسب و کار اینترنت اشیا

با نفوذ فناوری های اینترنت اشیاء در حوزه های مختلف از قبیل تولید،کشاورزی، بهداشت و درمان و همینطور انرژی، به منظور تسهیل در توسعه برنامه های کاربردی جدید و بهبود برنامه های موجود آن، نوع جدیدی از مدل های کسب و کار، توسعه یافته است. محصولات IoT  از توانایی های زیادی برای ایجاد مدل های جدید و خلاقانه کسب و کار برخوردار هستند. در این مقاله، برخی از جالب ترین مدل های کسب و کار اینترنت اشیا را که امروزه مورد استفاده قرار گرفته است، شرح می دهیم.

مدل های کسب و کار اینترنت اشیا

به عنوان یک تولید کننده و یا ارائه کننده محصولات IOT، مهم است که بدانید چگونه محصول شما می تواند هم برای مشتری و هم شرکت شما ارزش آفرین باشد. بنابراین آگاهی از مدل های کسب و کار اینترنت اشیا و داشتن یک استراتژی روشن برای چگونگی کسب درآمد از دستگاه ها و تجهیزات IOT بسیار مهم است. خبر خوب این است که محصولات IoT بسیاری از مدل های تجاری جدید و خلاقانه را برای کسب درآمد فراهم می کند. برخی از مدل های کسب و کار اینترنت اشیا عبارتند از:

۱٫ مدل دریافت حق اشتراک :

یکی از بزرگترین مزایای محصولاتIOT  ایجاد درآمد مستمر از طریق دریافت حق اشتراک است. بنابراین به جای یک بار فروش، می توان به صورت ماهانه به خاطر خدمات IOT از مشتریان حق اشتراک دریافت کرد. در اصل، شما در این مدل از مدل های کسب و کار اینترنت اشیا در حال معرفی “سرویس و خدمات” خود هستید. یکی دیگر از مزایای این مدل تجاری IoT تقویت رابطه با مشتری است. در گذشته تولید کنندگان محصولات IoT ، پس از اتمام فروش محصول، به ندرت با مشتری خود ارتباط برقرار می کردند. اما در حال حاضر از آنجایی که دستگاه های IOT قادر هستند داده های بیشتری را جمع آوری کنند، به این ترتیب می توان اطلاعات بیشتری را از مشتریان کسب نمود و ویژگی های با ارزش تری را متناسب با نیازهای خاص آنها ارائه داد.

مدل تجاری IoT

۲٫ مدل مبتنی بر نتیجه :

یکی دیگر از مدل های کسب و کار اینترنت اشیا که نمونه ای از یک رویکرد نوآورانه محسوب می شود، مدل مبتنی بر نتیجه است. ایده این مدل این است که مشتریان برای نتیجه یا منفعتی که محصول IOT به آنها ارائه می دهد هزینه بپردازند نه برای خود محصول. در واقع برخی از مشتریان نمی خواهند در ترازنامه خود دارایی های مستهلک شونده که گاهی اوقات نیاز به تعویض قطعات گران قیمت هم دارند داشته باشند. بنابراین ترجیح می دهند محصول مورد نظر خود را به جای خرید اجاره کنند و ماهانه مبلغی را برای نتیجه کار دستگاه بپردازند.

۳٫ مدل اشتراک دارایی :

یکی از نگرانی های بزرگی که هنگام خرید دستگاه ها و تجهیزات گران قیمت وجود دارد این است که آیا مشتری قادر است با توجه به هزینه ای که پرداخت کرده از حداکثر ظرفیت تجهیزات استفاده نماید؟ اینجاست که ایده به اشتراک گذاری دارایی ها وارد عمل می شود. خوشبختانه IoT پتانسیل حل این مشکل را دارد و در حال حاضر راه حل هایی برای به اشتراک گذاری خودروهای خودران و موارد دیگر ارائه شده است. هدف از این مدل تجاری IoT افزایش ظرفیت فروش شما در بازار است. چرا که در این صورت هر مشتری برای استفاده از یک دستگاه به اشتراک گذاشته شده در بین چند مشتری باید قیمت کمتری نسبت به خرید یک دستگاه مجزا پرداخت کند، به این ترتیب مشتریان افزایش می یابند و شما سریع تر می توانید در بازار نفوذ کنید.

از سوی دیگر از آنجایی که بیشتر سیستم های اینترنت اشیاء بسیار پیچیده هستند، بنابراین مشتری نمی تواند اندازه های سفارشی از آنها دریافت کند.  بنابراین یا مجبور است ظرفیت اضافی آنها را دور بیندازد و یا راهی برای کسب درآمد از آن پیدا کند. اینجاست که هوشمندی این دستگاه ها به کمک مشتری می آید.

۴٫ محصولات IoT به عنوان یک نماینده برای فروش یک محصول دیگر :

محصول IoT شما می تواند راهی برای فروش سایر محصولات دیگر باشد. در این مدل ، شما ممکن است محصول IoT را با یک سود پایین و یا حتی با ضرر به فروش برسانید، زیرا هدف این است که این محصول را در دست مشتری قرار دهید تا بتوانید شروع به فروش سایر محصولات خود کنید.

 محصولات IoT به عنوان یک نماینده برای فروش یک محصول دیگر

۵٫ محصولات IoT به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد از داده ها :

ارزش IoT در بینش هایی است که می توانید از داده های جمع آوری شده توسط آن حاصل کنید. در حال حاضر  داده ها به ارزشمندترین منبع جهان تبدیل شده اند. اما سوال این است، چه کسی از داده ها و بینش ها بهره می برد؟

به شرکت هایی مانند LinkedIn یا Facebook فکر کنید. آنها حجم عظیمی از داده ها را از همه ما (اغلب به صورت رایگان) جمع آوری می کنند و گرچه با جمع آوری این اطلاعات مزیت هایی را برای ما فراهم می کنند، اما ارزش واقعی برای تبلیغ کنندگان و سایر شرکت های شخص ثالث است که از این داده ها برای تبلیغ استفاده می کنند. در این حالت، LinkedIn یا Facebook ابزارهایی برای جمع آوری داده ها برای ارائه به تبلیغ کنندگان هستند.

همین مدل کسب وکار در IoT نیز عمل می کند. شما می توانید محصولی را بسازید تا علاوه بر اینکه برای کاربر نهایی ارزش افزوده ایجاد  کند، داده های ارزشمندی را نیز جمع آوری نماید، بنابراین می توان این داده ها را به شخص ثالثی فروخت. حتی شما می توانید دستگاه IoT خود را بدون هیچ گونه هزینه ای به کاربر نهایی ارائه دهید. هدف از این استقرار محصول جمع آوری هرچه بیشتر داده ها است.  البته در این مدل لازم است که مشتریان مطمئن باشند حریم خصوصی آنها حفظ می شود و از داده های شخصی آنها سوء استفاده نمی کنید و با اطمینان از آنها محافظت می کنید.

بررسی امنیت در اینترنت اشیا

بررسی امنیت در اینترنت اشیا از گذشته یکی از مباحث مهم برای کاربردهای اینترنت اشـیاء بوده است و همچنان نیز به عنوان یکی از چالش های اساسی IoT محسوب می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی امنیت در اینترنت اشیا بپردازیم.

بررسی امنیت در اینترنت اشیا

در حالی که اتصال دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا مزایای زیادی را برای خانه ها، سازمان ها، بیمارستان ها، بخش کشاورزی و زیرساخت های شهری، به همراه دارد، اما در عین حال شما را در معرض تهدیدهای جدیدی تحت عنوان جاسوسی سایبری و حمله هکرها قرار می دهد. در واقع هر چیزی که توانایی اتصال به اینترنت را دارد می تواند در برابر حملات سایبری آسیب پذیر باشد.

بنابراین ایمن سازی ساختمان های هوشمند و زیرساخت های شهری هوشمند برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات، جاسوسی و اختلال در فعالیت های بهداشت و درمان، صنعت و تجارت از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر بسیاری از متخصصان IT، امنیت IoT را در اولویت اصلی کار خود قرار می دهند.

لزوم امنیت در اینترنت اشیا

ایمن سازی زیرساخت های اینترنت اشیا

تأمین امنیت زیرساخت های اینترنت اشیاء (IoT) از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به یک استراتژی دقیق دارد. این استراتژی به شما کمک می کند تا داده ها را در فضای ابری ایمن کنید و همینطور از یکپارچگی داده ها در هنگام انتقال آنها از طریق اینترنت عمومی محافظت کنید.

ایمن سازی زیرساخت های اینترنت اشیاء بدون مشارکت فعالان این حوزه در تمامی مراحل ساخت، توسعه و استقرار دستگاه های IoT امکان پذیر نیست. برای مثال دسترسی و اتصال به سخت افزارهای IoT باید محدود و بر اساس حداقل نیازها باشد. زیرا در صورتی که از ویژگی های اضافی برای اتصال برخوردار باشد امکان اینکه در معرض افزایش خطر حمله های هکرها قرار بگیرد بیشتر است.

علاوه بر این راه حل استفاده از تکنولوژی هـای اساسی نظیر مکانیزم رمز نگاری، مخابرات امن، حفاظت از داده سنسور و الگوریتم های رمزنگاری برای ساخت و توسعه سخت افزارهای اینترنت اشیاء ضروری است. این ویژگی ها باعث ایمن تر شدن دستگاه ها شده و در نتیجه به محافظت از زیرساخت های کلی IoT نیز کمک می کند.

یکی از اقدامات امنیتی دبگر برای حفظ دستگاه های اینترنت اشیاء از حمله هکرها به روز رسانی دستگاه ها است. دستگاه های اینترنت اشیاء باید از قابلیت به روز رسانی برخوردار باشند. چرا که برخورداری از امکان ارتقاء سیستم عامل در طول عمر دستگاه اجتناب ناپذیر است. به روزرسانی ها و اطمینان از رمزنگاری نسخه های سیستم عامل ، باعث می شود که دستگاه در حین و بعد از ارتقاء ایمن باشد.

مؤلفه های لازم در بررسی امنیت در اینترنت اشیا  

برای بررسی امنیت در اینترنت اشیا  توصیه می شود مولفه های زیر را در نظر بگیرید:

امنیت در اینترنت اشیا

  • چرخه عمر دستگاه

امنیت از همان آغاز چرخه حیات دستگاه نیاز به توجه دارد. به عبارت دیگر ملاحظات امنیتی باید در طراحی و همچنین عملکرد دستگاه IoT تعبیه شده باشد. به همین ترتیب، چرخه عمر دستگاه هایی که در سازمان استفاده می شوند نیز باید کنترل شود. به عنوان مثال ، کارمندان گذشته نباید به داده های فعلی سیستم های هوشمند سازمانی شما دسترسی داشته باشند. بنابراین همواره باید در طول چرخه حیات سیستم های هوشمند بر این مسئله نظارت شود که چه کسی می تواند به دستگاه های خاص دسترسی داشته باشد و چه عملکردهایی برای وی مجاز است.

  • مجوز و احراز هویت

این دو کلمه کلیدی است که باید در هر لیست ارزیابی و بررسی امنیت اینترنت اشیا لحاظ شود. کنترل دسترسی ها نه تنها نقش مهمی در امنیت محصول IoT دارد، بلکه در صورت به خطر افتادن امنیت دستگاه یا محصول، به کاهش اثرات آن نیز کمک می کند. دستگاه های IoT با برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها و شبکه های IoT ، بیشترین کارایی و عملکرد را برای مالکان خود فراهم می سازند. اما این مانند شمشیر دو لبه عمل می کند و حتی گاهی اوقات تهدیدها می توانند از مزایای آن نیز فراتر روند. در واقع ارتباط با یک وسیله یا شبکه نا امن منجر به آسیب پذیری های امنیتی در کل دستگاه ها می شود. بنابراین، چارچوب های امنیتی فقط باید دستگاه های معتبر را به یکدیگر وصل کنند.

  • حفاظت از داده ها

کلیه محصولات IoT باید جمع آوری داده های خود را محدود کنند تا احتمال کمتری برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات آنها وجود داشته باشد. ذخیره داده های غیر ضروری در مورد مصرف کننده، احتمال قرار گرفتن اطلاعات در اختیار اشخاص غیرمجاز را بیشتر می کند.

  • آزمایش کردن

امکان تست و ارزیابی سیستم های هوشمند بخش جدایی ناپذیری از تضمین بهره وری آنها در چارچوب امنیتی IoT است. این آزمایش باید شامل تست فیزیکی، آزمایش دیجیتالی ودیگر آزمایش های تخصصی مداوم باشد.

مؤلفه های لازم در بررسی امنیت در اینترنت اشیا

  • انعطاف پذیری

چارچوب امنیتی باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا ابزار و دستورالعمل های جدید در صنعت را در خود جای دهد. برای انجام این کار، باید نرم افزارها تا حد امکان به صورت کاملا خودکار به روزرسانی شوند. این به روزرسانی خودکار منجر می شود که با کشف تهدیدات جدید، سازوکارهای مقابله با آسیب پذیری ها بدون انتظار برای اعتبار سنجی کاربر، در همه دستگاه ها به سرعت به روز شوند. در این صورت هر گونه حمله غیر مجاز به اطلاعات دستگاه خنثی می شود.

  • قابلیت کنترل از راه دور

کلیه محصولات IoT باید قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشند. مدیریت امنیت با این قابلیت بسیار آسان تر می شود و همچنین تجربه مشتری از کار با دستگاه را نیز بهبود می بخشد.

  • امکان تشخیص نفوذ افراد بیگانه

سیستم های IoT باید بتوانند نفوذ افراد بیگانه را به موقع تشخیص داده و هشدارهای مناسبی را در زمان واقعی ارسال کنند. چالش اصلی اکثر سیستم عامل های IoT برای تشخیص نفود ، ناتوانی آنها در پردازش داده های بزرگ است. در واقع از آنجایی که داده های رمزگذاری شده از IoT بسیار زیاد هستند، بستر مورد استفاده برای پردازش چنین داده هایی باید برای تفسیر حجم وسیعی از داده ها سازگار باشد.

این بستر باید بتواند بینش هایی برای تشخیص ناهنجاری ها و رفتارهای مخرب را فراهم کند تا در این صورت تحلیل رفتاری  درستی را ارائه دهد.  هرگونه واگرایی از رفتار عادی می تواند نشان دهنده خطر و هشدارهای لازم برای کاربران اصلی باشد و به انجام اقدامات لازم منجر شود.

همه چیز راجع به لینکدین

همه چیز راجع به لینکدین

با وجود این که لینکدین (LinkedIn) یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی امروز محسوب می شود؛ اما هنور بسیاری از مردم، آن را نمیشناسند و یا طرز استفاده از آن را بلد نیستند. به همین خاطر قصد داریم در اینجا همه چیز راجع به لینکدین را به شما عزیزان آموزش دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو همراه باشید تا همه چیز راجع به لینکدین را بدانید!

همه چیز راجع به لینکدین ؛ معرفی مختصر  LinkedIn

فرقی نمی کند که شما یک مدیر بازاریابی در یک شرکت بزرگ هستید و یا یک فروشگاه کوچک محلی را اداره می کنید و یا حتی یک دانشجو هستید و به دنبال موقعیت شغلی مناسب برای بعد از فارغ التحصیلی خود می گردید، لینکدین به هر کس که علاقه مند به حرفه خود می باشد کمک می کند تا با جستجوی فرصت های جدید مرتبط با شغل خود و هچنین با رشد ارتباطات خود با دیگر متخصصان و همکاران جامعه، کسب و کار خود را گسترش دهد. جالب است بدانید لینکدین نیز همانند فیسبوک و اینستاگرام متعلق به یک شرکت بزرگ فناوری با نام  مایکروسافت است.

در حقیقت لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که از لحاظ چیدمان و ارائه ویژگی های گسترده، مشابه فیسبوک است، اما به این دلیل که از مشاغل و کسب و کارها پشتیبانی می کند می توان گفت تخصصی تر است. لینکدین در واقع به منظور برقراری ارتباطات تجاری، به اشتراک گذاشتن تجربیات و رزومه های شغلی و پیدا کردن کار طراحی شده است.

کاربردهای اساسی لینکدین

کاربردهای اساسی لینکدین

می توان LinkedIn را به عنوان معادل فناوری پیشرفته جایگزین روش های سنتی بازاریابی معرفی کرد. به کمک این پلتفرم شما می توانید به صورت آنلاین با دیگران در مورد کسب و کار خود صحبت کنید و آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

شرکت های زیادی هستند که از طریق این شبکه مجازی به جذب نیروی متخصص می پردازند. از طرف دیگر افراد زیادی هم در این پلتفرم مهارت ها و تجارب کاری خود را به دیگران معرفی می کنند. بنابراین لینکدین یک سیستم کارآمد برای استخدام افراد و یا پیدا کردن کار نیز محسوب می شود.

بسیاری از افراد از این ابزار برای رشد مخاطبین خود و همینطور یافتن فرصت های شغلی استفاده می کنند. بخش مشاغل لینکدین ابزاری قدرتمند برای یافتن شغل است. تنظیماتی در LinkedIn وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به شرکت ها و صاحبان کسب و کارهایی که درصدد استخدام فردی دارای مهارت های شما هستند خبر دهید که به طور جدی در جستجوی کار هستید.

برخی از افراد نیز از LinkedIn برای ایجاد شهرت حرفه ای خود با ایجاد پست در خبرنامه و اظهار نظر در مورد پست های دیگران استفاده می کنند.

شروع کار با لینکدین

کار کردن با این پلفترم نیز همانند سایر پلتفرم های دیگر بسیار ساده و راحت است. برای شروع کافی است یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. شایان ذکر است لینکدین شما را محدود به داشتن یک حساب کاربری نمی کند و می توانید برای مقاصد مختلف چندین اکانت ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری باید در پروفایل شخصی خود، اطلاعات مناسبی را درج نمایید. از نمایه خود به عنوان رزومه استفاده کنید. نمایه لینکدینِ شما باید یک رزومه کامل تر و تعاملی را به دیگران نشان دهد. شما هم اکنون در یک دنیای بزرگ که توسط افراد مختلف با مهارت های گوناگون شکل گرفته است وارد شده اید. می توانید به راحتی به دنبال افرادی بگردید که علایق و مهارت های مشترکی با آنها دارید. لینکدین نیز به شما در پیدا کردن این افراد کمک می کند.

ویژگی های پروفایل در لینکدین

ویژگی های پروفایل در لینکدین

صفحه شخصی شما در لینکدین مشابه یک کارت ویزیت مجازی است که رزومه و سابقه کاری شما را به میلیون ها کاربر نمایش می دهد. بنابراین باید هر کدام از بخش های آن را با دقت پر نمایید:

  • مشخصات شخصی

تکمیل مشخصات شخصی برای اینکه افراد دیگر بتوانند از طریق آن به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند لازم است. جهت تکمیل این اطلاعات کافیست روی آیکون قلم در بخش Contact and Personal Info کلیک نمایید. در این صورت صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که می توانید در آن اطلاعاتی نظیر ایمیل، تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و URL وب سایت خود را درج کنید.

  • عکس

نباید مانند سایر شبکه های اجتماعی دیگر از آواتار به عنوان عکس پروفایل در لینکدین استفاده کرد. یک پرتره مناسب و باکیفیت بهترین انتخاب برای عکس لینکدین است. عکس مناسب برای ایجاد یک ظاهر بهتر برای پروفایل شخصی تان، بسیار اهمیت دارد و افراد دیگر را به سمت صفحه شما جذب می کند.

  • عنوان

عبارتی که در زیر نام شما نمایش داده می شود می تواند بازتابی از طرز فکر، اهداف و فعالیت های شما باشد. بنابراین باید یک عبارت مناسب که بیانگر جزئیات کاری شماست برای عنوان صفحه لینکدین بیابید.

  • تصویر پیش زمینه

لینکدین نیز همانند فیسبوک دارای ویژگی انتخاب تصویر پیش زمینه است که به هر چه زیباتر شدن پروفایل کاری شما کمک می کند. بهتر است برای پیش زمینه از تصویری که نمایانگر حرفه و کسب و کار شماست استفاده نمایید.

  • تجربیات

در بخش تجربیات باید مهارت های خود در کسب و کار فعلی تان را مشخص کنید. بخش تجریبات و مهارت ها برای افرادی که قصد دنبال کردن صفحه شما را دارند بسیار مهم است.

  • جوایز و افتخارات

معرفی جوایز و افتخاراتی که از زمان تحصیل تاکنون به دست آورده اید، در نظر افرادی که از پروفایل شما دیدن می کنند، تاثیر بسزایی دارد. چرا که از نگاه دیگران کسب جایزه می تواند نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شما باشد. بنابراین به هیچ عنوان از بازگو کردن جوایز و افتخاراتی که به دست آورده اید غافل نشوید.

رزومه در لینکدین

  • انتشارات و دوره های آموزشی

شما در این بخش می توانید در خصوص تمرینات و آموزش هایی که پشت سر گذاشته اید توضیح مختصری بیان کنید و همینطور به مقالات یا کتاب هایی که نام شما روی آن ها قرار گرفته است، اشاره کنید. این اطلاعات برای کارفرمایان و افراد دیگر بسیار اهمیت دارد و ارزش شما را از دید آنها بسیار بالا می برد.

  • مهارت ها و توانایی ها

در این بخش باید به طور اختصاصی تر روی توانایی ها و چیزی هایی که در آن مهارت بسیار بالایی دارید، تمرکز کنید.

  • تحصیلات آکادمیک

اگر به تحصیلات و دانشگاه محل تحصیل خود افتخار می کنید، بهتر است در این بخش به جزئیات بیشتری از آن بپردازید. در غیر این صورت کافی است فقط به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید.

نکات مهم در مورد لینکدین

  1. به بخش های مختلف پروفایل خود در لینکدین اهمیت بدهید و صفحه خود را برای عموم باز بگذارید.
  2. با توجه به اینکه گوگل توجه ویژه ای به وب سایت لینکدین دارد و آن را بسیار قدرتمند می داند. پس توصیه می شود به سئو لینکدین اهمیت دهید. چرا که قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، در نهایت به نفع شماست.
  3. لینکدین به وب سایت های تجاری کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. بنابراین اگر دارای وب سایت تجاری هستید، با قرار دادن اطلاعات برخی از محصولات خود در پروفایل لینکدین تان می توانید فروش خود را به خوبی افزایش دهید.
  4. درلینکدین می توانید پروژه های در حال انجام خود را به گوش همه برسانید و به راحتی تبلیغ کنید.
  5. شما در لینکدین می توانید با ارسال پیام کاملا حرفه ای به دیگران در جهت پیشبرد منافع خود گام بردارید.

فروشگاه آنلاین اختصاصی

فروشگاه آنلاین اختصاصی

اگر به وب سایت فروشگاه اینترنتی کاملا منحصر به فرد و متناسب با نیازهای خاص کسب و کار خود احتیاج دارید، باید برای طراحی یک فروشگاه آنلاین اختصاصی سفارش دهید. اما ویژگی های فروشگاه آنلاین اختصاصی چیست؟ همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در خصوص مزایا و امکانات فروشگاه آنلاین اختصاصی را در اختیار شما قرار دهیم.

فروشگاه آنلاین اختصاصی

در صورتی که علاقه مند به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین اختصاصی برای کسب و کار خود هستید، با توجه به محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیک، هم اکنون بهترین زمان برای انجام این کار است.

فروشگاه آنلاین اختصاصی یک سایت فروش اینترنتی است که کاملا متناسب با طرز تفکر شما در خصوص ظاهر و عملکرد سایت طراحی می شود. در طراحی این سایت سعی بر این است که تمام ایده های شما تا جایی که امکان دارد به واقعیت تبدیل گردد.

طراحی فروشگاه آنلاین اختصاصی

به همین منظور طراحان گرافیک حرفه ای قبل از انجام کد نویسی، ابتدا از نحوه ظاهر و استایل فروشگاه آنلاین جدید شما مدل سازی می کنند تا در صورت نیاز مطابق با خواست شما تغییرات لازم را در آن اعمال نمایند. علاوه بر این تیم طراحی سایت در حین توسعه نیز همه جنبه های سایت شما را مرحله به مرحله با شما در میان می گذارد تا فروشگاه اینترنتی دقیقاً متناسب با سلیقه و نیازهای تجاری شما تکمیل و آماده گردد. به این ترتیب می توان ویژگی های مهم فروشگاه آنلاین اختصاصی را شامل موارد زیر عنوان کرد:

ویژگی های کلی فروشگاه آنلاین اختصاصی

  • پنل مدیریت پیشرفته

پنل مدیریت پیشرفته و در عین حال کاربر پسند فروشگاه موجب می شود تا شما به سادگی تمامی قسمت های فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کنید.

  • امکانات وسیع

فروشگاه آنلاین اختصاصی از تمام امکاناتی که یک فروشگاه موفق به آن نیاز دارد برخوردار است.

  • طراحی اختصاصی متناسب با برند

وب سایت شما کاملا برحسب نیاز تان سفارشی سازی شده است و از  طراحی اختصاصی و سفارشی متناسب با برند کسب وکار شما برخوردار است.

  • پشتیبانی و آموزش کامل

فروشگاه آنلاین اختصاصی از پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و همینطور آموزش کامل برخوردار است. بنابراین در هنگام کار با سایت چنانچه به سوال یا  مشکلی برخوردید فورا می توانید با تیم طراح سایت خود تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

  • بهینه سازی شده برای گوگل

این فروشگاه مدرن و انعطاف پذیر به طور کامل برای گوگل بهینه سازی شده است بنابراین به سرعت جایگاه مناسبی در رنکینگ گوگل به دست می آورد. به این ترتیب مشتریان شما می توانند کالاهای شما را در صفحات اول گوگل ببینند که این ویژگی منجر به فروش بیشتر شما می شود.

  • امنیت و سرعت بالا

کلیه نکات امنیتی لازم در سایت فروشگاه آنلاین اختصاصی لحاظ شده است. علاوه بر این، سایت از سرعت بالایی برخوردار است. بنابراین فروشگاه شما فقط ظرف چند ثانیه برای مخاطب لود خواهد شد.

امکانات فروشگاه آنلاین اختصاصی

  • ریسپانسیو و سازگار با موبایل

طراحی فروشگاه آنلاین اختصاصی به صورت کاملا واکنش گرا و کاربر پسند است. بنابراین امکان نمایش فروشگاه آنلاین شما در تمام دستگاه های تبلت، موبایل، لپ تاپ و دسکتاپ وجود دارد و کاربر به راحتی می تواند با سایت شما ارتباط برقرار کند. این یک مسئله بسیار مهم در رتبه بندی گوگل محسوب می شود.

بررسی امکانات فروشگاه آنلاین اختصاصی

یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی هیچ گونه محدودیتی در وارد کردن نوع و تعداد محصولات ندارد. برای مثال اگر در حال حاضر صاحب یک فروشگاه لباس زنانه هستید و قصد راه اندازی وب سایت پوشاک زنانه را دارید و در سال بعد نیز می خواهید پوشاک مردانه را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید، در فروشگاه اینترنتی اختصاصی این کار بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است. در این صورت دیگر نیازی به کدنویسی اضافه و یا توسعه وب سایت شما نیست.

به این ترتیب می توان بر حسب نیاز هر مقدار فلید سفارشی به وب سایت اضافه کرد. علاوه بر این امکان درج تنوع مشخصات برای هر محصول نیز وجود دارد. به عنوان مثال سایز یک لباس می تواند ۴۱-۴۰-۳۸ باشد و یا در رنگ های مشکی، سفید، آبی و … موجود یا ناموجود باشد. اجناس شما همچنین می توانند بر اساس سایز و رنگ دارای یک قیمت و یا قیمت های متفاوت باشند.

از دیگر امکانات فروشگاه آنلاین اختصاصی می توان به امکان مقایسه محصولات و همینطور جستجوی پیشرفته بر اساس مشخصه های فنی هر دسته محصول اشاره کرد. در ادامه به دیگر قابلیت های فروشگاه آنلاین اختصاصی اشاره می کنیم.

قابلیت های مهم فروشگاه آنلاین اختصاصی

قابلیت های فروشگاه آنلاین اختصاصی بی شمار است. در اینجا به برخی از مهم ترین امکانات این سایت ها اشاره مختصری خواهیم داشت:

  • قابلیت مرتب سازی محصولات بر اساس محبوب ترین، پرفروش ترین، ارزان ترین و گران ترین در هر دسته از محصول
  • قابلیت جستجو و فیلتر کردن و مقایسه آسان محصولات بر اساس قیمت، رنگ، ابعاد، وزن و غیره
  • امکان درج کامل مشخصات کالا نظیر کشور سازنده، نحوه ساخت، جزئیات و امکانات محصول و همینطور گالری عکس با قابلیت بزرگنمایی و امکان امتیازدهی به محصول
  • قابلیت اضافه کردن محصول به لیست علاقه مندی ها برای دسترسی راحت تر کاربر به محصول در مراجعات بعدی به سایت
  • برخورداری از بخش نظرات کاربران و همینطور امکان مشاهده نظر در صورت تایید مدیریت سایت
  • امکان نمایش محصولات مرتبط و محصولات مشابه به مشتریان شما
  • قابلیت به اشتراک گذاری محصولات و صفحات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی
  • امکان درج اخبار و مقالات به منظور افزایش بازدید سایت و غیره

 

امکانات بخش فروش در فروشگاه آنلاین اختصاصی

بررسی امکانات بخش فروش در فروشگاه آنلاین اختصاصی

امکانات در نظر گرفته شده برای قسمت فروش در فروشگاه آنلاین اختصاصی،  بسیار گسترده است. یکی از مهم ترین آنها اتصال به انواع درگاه های پرداخت ایمن به خاطر وجود گواهینامه SSL است. اما علاوه بر آن امکان تعریف جشنواره فروش ویژه و همینطور ایجاد کد تخفیف برای کاربران خاص نیز وجود دارد. برخی دیگر از امکانات بخش فروش عبارتند از:

  • برخورداری از سیستم سبد خرید حرفه ای برای سفارش محصول
  • امکان تغییر وضعیت سفارش در پروفایل کاربر در هر مرحله از ویرایش و تکمیل اطلاعات توسط کاربر
  • قابلیت تعریف انواع روش های پرداخت برای کاربران (روش های پرداخت آنلاین، پرداخت در محل، پرداخت قسطی و …)
  • قابلیت تعریف انواع روش های ارسال محصول برای کاربران به همراه محاسبه خودکار هزینه حمل و نقل
  • امکان اطلاع رسانی اعلانات و پیام ها به کاربر از طریق سرویس های ایمیل و اس ام اس