تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسب‌و‌کارتان را متحول می‌کند؟

اتوماسیون بازاریابی چیست

اغلب کارشناسان بازاریابی حرفه ای معتقدند که اتوماسیون بازاریابی در سال ۲۰۲۰ یک مهارت ضروری و اجتناب ناپذیر است. اما اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسب‌و‌کارتان را متحول می‌کند؟ اگر به رونق بیشتر کسب و کارتان اهمیت می دهید این مطلب را دنبال کنید.

اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) در حقیقت بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM است و بر روی مجموعه گسترده‌ای از ابزارها و تکنیک های بازاریابی احاطه دارد. این فناوری جدید بازاریابی به شرکت ها امکان می دهد تا با پیام های بازاریابی خودکار ، از طریق کانال های مختلف ارتباطی از جمله ایمیل، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و پیام های متنی، به طور موثری مشتریان را هدف قرار دهند تا منجر به فروش بیشتر شوند. البته ناگفته نماند که این پیام ها بر اساس فاکتورهایی که شما برای نرم افزار مشخص می کنید ارسال می گردد.

این فناوری به طور معمول توسط بخش بازاریابی شرکت ها به عنوان راه حلی برای حذف وظایف تکراری از گردش کار کارکنان و افزایش بازده کلی بازاریابی سازمان استفاده می شود.

سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی از طریق بازاریابی ایمیل و یا ارسال پیام در رسانه های اجتماعی یا وب سایت ها و سایر کانال های دیگر از طریق ربات های خودکار در ایجاد مشتری جدید کمک می کنند. در واقع می توان گفت ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، فعالیت کمپین های بازاریابی سازمان ها را گسترش می دهند.

اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

ویژگی های مهم اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

به طور کلی هدف از هر نوع اتوماسیونی افزایش بهره وری است. اتوماسیون بازاریابی نیز با آزاد کردن وقت بازاریابان شرکت کمک می کند تا آنها به کارهای تخصصی تر و مهم تری نظیر تدوین استراتژی های فروش شرکت و یا تعامل بیشتر با مشتری بپردازند.

عملا هر وظیفه ای که نیاز به دخالت فعال بشر نداشته باشد باید خودکار سازی شود. بنابراین اجرای اتوماسیون می تواند منجر به افزایش بهره وری و سود بیشتر برای کسب و کارها گردد.

اتوماسیون بازاریابی معمولا به سیستم CRM یک شرکت متصل می شود. این نرم افزار بازاریابی هر کمپین بازاریابی را به صورت آنلاین مدیریت می کند. این نرم افزار با تجزیه و تحلیل خودکار داده ها می تواند محتوای شخصی سازی شده و دقیق تری را برای مشتریان خاص ارسال کند تا فروش و درآمدزایی سازمان را به طور چشمگیری افزایش دهد. ارسال پیغام و محتوای شخصی‌ با توجه به نیاز و علایق مشتریان، به ایجاد یک رابطه‌ قوی بین شما و مشتری کمک می کند.

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

استفاده صحیح از اتوماسیون بازاریابی برای بازاریابان و سایر کسب ‌و‌کارها مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت و با افزایش راندمان شرکت مدیران را به اهداف فروش خود می رساند.

شرکت های دارای مدل کسب و کار B2B (فروش محصول و خدمات از یک شرکت به شرکت دیگر) و همینطور مدل کسب و کارB2C (فروش از یک شرکت به مصرف کننده) هر دو می توانند از این فناوری بهره مند شوند. با این حال، شرکت های B2C احتمالاً بیشترین بهره را از فناوری های اتوماسیون بازاریابی کسب می کنند،  زیرا می توانند با ارسال پیام های شخصی سازی شده به گروه بزرگتری از مشتریان دست یابند.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی همچنین می تواند نظرسنجی رضایت مشتری در خصوص استفاده از محصول را انجام دهد و سپس پاسخ ها را جمع آوری و تحلیل کند. بسیاری از سازمان ها از اتوماسیون بازاریابی به منظور دریافت بازخورد محصولاتشان بهره می برند.

این کار با استفاده از روش ‌های مختلفی نظیر برگزاری نظرسنجی یا درخواست ارسال مستقیم نظرات، صورت می گیرد. اطلاعات به دست آمده از این روش ها در ایجاد تغییرات مهم برای شرکت ها بسیار مفید و ارزشمند است و در بلند مدت می تواند منجر به افزایش سود شرکت گردد.

نقش ایمیل مارکتینگ در اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

نقش ایمیل مارکتینگ در اتوماسیون بازاریابی چیست ؟

ایمیل مارکتینگ نقش مهمی در اتوماسیون بازاریابی دارد. در واقع ارسال ایمیل‌ های شخصی ‌سازی شده به وسیله اتوماسیون بازاریابی سود بیشتری را نسبت به ایمیل‌های معمولی برای شرکت شما به ارمغان می‌آورد.

در اتوماسیون بازاریابی از ایمیل برای ارسال پیام‌ های خوش‌آمدگویی به مشتریان جدید، هدفگیری مجدد برای محصول، یادآوری تکمیل سبد خرید و همینطور پیشنهاد محصولات با توجه به علایق و جستجوی قبلی کاربر استفاده می شود. البته همگی این ها تنها بخشی از کارآیی ایمیل مارکتینگ در اتوماسیون بازاریابی است.

چهار مرحله کلیدی برای بهره وری بیشتر از اتوماسیون بازاریابی

  1. وظایف مناسب را مشخص کنید:

به دنبال تکراری ترین کارهای بازاریابی تیم های فروش خود باشید. اینجاست که بیشترین سود حاصل از اتوماسیون را پیدا خواهید کرد. مثلا همانطور که گفته شد، خودکارسازی ایمیل ها، به طور قابل توجهی می تواند بار اداری را برای تیم شما کاهش دهد. به این ترتیب تمام وظایف بازاریابی فعلی خود را مشخص کرده و مواردی را که وقت گیر است و با اتوماسیون سازگاری دارد، انتخاب کنید.

  1. نرم افزار مناسب اتوماسیون را انتخاب کنید:

در مورد نرم افزار اتوماسیون گزینه های زیادی وجود دارد. همچنین ممکن است نرم افزاری وجود داشته باشد که مخصوص صنعت شما باشد. بنابراین تحقیقات خود را گسترش دهید تا مناسب ترین نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. برخی از سیستم عامل ها یک آزمایش رایگان ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد تا نرم افزار را در محیط کاری تست و ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین نرم افزار را انتخاب نمایید.

  1. به تیم خود کار با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را آموزش دهید:

اگرچه اتوماسیون بلافاصله بازاریابی را کارآمدتر می کند، اما قبل از آن نیاز به آموزش و تسلط بر نرم افزار اتوماسیون است. به این ترتیب معرفی نرم افزار و فرآیندهای جدید آن به کارمندان نیاز به سرمایه گذاری در بخش آموزش جهت رسیدن به کاربردهای مناسب دارد

ارزیابی اثربخشی اتوماسیون بازاریابی

  1. ارزیابی اثربخشی اتوماسیون بازاریابی:

اجرای اتوماسیون پایان داستان نیست. ما توصیه می کنیم حتما یک بررسی دوره ای در مورد اینکه چه بخشی از اتوماسیون بازاریابی به خوبی کار می کند؟ چه چیزی در آن نیاز به بهبود دارد و همینطور تأثیر اتوماسیون بازاریابی بر روی معیارهای کلیدی شرکت داشته باشید. این به شما امکان می دهد تا برای بهره وری بیشتر از این سیستم جدید، تنظیمات لازم این ابزار را در زمان مناسب انجام دهید.

شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

به لطف حضور اینترنت اشیاء (IoT) و شبکه های پر سرعت، سیستم های خانه های هوشمند هر روز مجهزتر می شوند. برندهای معتبر زیادی در جهان بر روی کارآمدتر شدن سیستم های خانه هوشمند کار می کنند. در اینجا به شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند اشاره می کنیم.

آشنایی با محصولات برتر خانه های هوشمند

سیستم های خانه هوشمند امکانات متنوع و گسترده ای را در اختیار صاحبان خانه ها قرار می دهند که هر شخص با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند از مزایای تمامی و یا تنها بخشی از این سیستم ها بهره مند شود.

در حال حاضر سیستم های امنیتی و دوربین ها، قفل های مجهز درب ها، سیستم های روشنایی ساختمان ها و همینطور سیستم هوای مطبوع و کنترل کیفیت هوا از جمله محصولات برتر خانه های هوشمند هستند. مصرف کنندگان و علاقه مندان به این تکنولوژی ها، این محصولات و خدمات مرتبط با آن را خریداری می کنند تا بتوانند زندگی خود را آسان تر کنند، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند، بهره وری انرژی خانه و محل کار خود را بهبود بخشیده و در نهایت سالم و ایمن تر زندگی کنند. اما به نظر شما شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند کدام اند؟

شاخص ترین سیستم های خانه هوشمند

شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند

آمازون، گوگل، اپل و سامسونگ برخی از بزرگترین سیستم عامل های IoT و شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند هستند. برند برکر هم یکی از برندهای شاخص آلمانی است که به طور خاص بر روی کلید و پریزهای هوشمند، چشم های الکترونیکی حرکت، حسگرهای حضور شخص در محیط و سیستم دزدگیر کار می کند.

همچنین بایدو، علی بابا و شیائومی نیز جزء ارائه دهندگان برتر سیستم های خانه هوشمند در چین هستند. البته باید به نقش تولید کنندگان سخت افزارها، ارائه دهندگان برنامه های امنیت و ارتباطات این سیستم ها و همینطور کلیه شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده خدمات و برنامه های سیستم های خانه هوشمند در ارتقاء این فناوری در سراسر جهان اشاره کرد. چرا که فعالیت این سازمان ها نیز موجب سازگاری هر چه بیشتر محصولات خانه های هوشمند با یکدیگر شده است که در نهایت به تثبیت جایگاه این برندها در بازار کمک می کند.

همانطور که می دانید برای سیستم های خانگی هوشمند دسته بندی های زیادی وجود دارد، بنابراین شما می توانید همه چیز را از چراغ و دمای خانه گرفته تا قفل و امنیت آن را هوشمند سازید. در ادامه به برخی از شاخص ترین برندها و سیستم های خانه هوشمند  اشاره می کنیم:

برترین سیستم های خانه هوشمند در سال ۲۰۲۰

هاب و سیستم های کنترل خانه های هوشمند

هاب و سیستم های کنترل خانه های هوشمند: کنترل هوشمند Brilliant:

یک افزونه هوشمندانه برای یک ساختمان هوشمند، کنترل Brilliant است. Brilliant Control در واقع یک سوئیچ دیواری منحصر به فرد است که از Wi-Fi برای اتصال و کنترل دستگاه های هوشمند مختلف در خانه شما استفاده می کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی با دکمه های لمسی کاربر پسند است که به شما امکان پخش موسیقی را  نیز می دهد. علاوه بر این با این سیستم می توانید نور و دمای خانه را نیز تنظیم کنید.

این سیستم حتی به شما این امکان را می دهد تا ببینید چه کسی پشت درب خانه است. این نرم افزار با بسیاری از سیستم عامل های محبوب خانه هوشمند از جمله Ecobee ، Nest ، Philips Hue ، Ring و Sonos کار می کند و  از پشتیبانی صوتی آمازون الکسا نیز برخوردار  است که به شما اجازه می دهد تقریباً هر کاری که یک دستگاه اکو انجام می دهد با این دستگاه انجام دهید.

سیستم های امنیت خانگی : سیستم امنیت خانگی SimpliSafe

اگر رویکرد DIY یا آسان نصب را برای هوشمندسازی امنیت خانه خود ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم از سیستم امنیت خانگی SimpliSafe استفاده کنید. نصب و راه اندازی این سیستم بسیار آسان است و خانه شما را از مزاحمان و تهدیدات زیست محیطی مانند آتش سوزی و سیل در امان نگه می دارد. با استفاده از این سیستم پیشرفته شما می توانید خانه خود را به سادگی ایمن کنید.

دوربین های مدار بسته خانه هوشمند

دوربین های مدار بسته : دوربین هوشمند آرلو اولترا (Arlo Ultra)

Arlo Ultra یک دوربین مداربسته هوشمند گران و فوق العاده با کیفیت است که فیلم ها را با کیفیت ۴K یا UHD واقعی پخش و ضبط می کند. فناوری های جالب این دوربین شامل زوم اتوماتیک، ردیابی حرکت، دید در شب،  نورافکن یکپارچه و آژیر، یک میدان دید ۱۸۰ درجه ای، اتصال بی سیم، امکان نصب سریع و …می باشد.

درب های هوشمند : درب ویدئویی هوشمند Ring

درب ویدئویی هوشمند Ring تقریباً همه آنچه که از یک درب هوشمند انتظار دارید به شما ارائه می دهد. این درب هوشمند دارای طراحی زیبا و نصب آسان است. درب هوشمند رینگ قادر به ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰پیکسل در شبانه روز است. همچنین از فناوری پیشفرض بافر برای نشان دادن آنچه که قبل از فشار دادن دستگیره در وجود دارد، استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد تا ویدیوی زنده ای را در یک دستگاه آمازون Echo Show با استفاده از دستورات صوتی الکسا مشاهده کنید.

قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی

قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی: قفل هوشمند آگوست هوم

آگوست هوم جدیدترین نسل قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانگی را به شما ارائه داده است. نصب آسان، سازگاری Z-Wave، اتصال به Wi-Fi ، زیبایی، کنترل از راه دور از جمله ویژگی های مهم قفل هوشمند آگوست هوم است.

گرمایش و سرمایش خانه های هوشمند: ترموستات هوشمند Ecobee با کنترل صدا

این ترموستات هوشمند و جدید Ecobee ،نسل پنجم محصولات این شرکت است و نسبت به نسخه Ecobee4 از ویژگی های برتری برخوردار است. پشتیبانی چندرسانه ای پیشرفته، نصب آسان، کاربر پسند بودن، مؤلفه های صوتی و وای فای قدرتمندتر فقط چند نمونه از مزایایی است که در این محصول ارائه شده است.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند: سیستم روشنایی Philips Hue

Philips Hue یکی از سیستم های روشنایی هوشمند بسیار گرانقیمت را ارائه داده است. لامپ های این سیستم به شما اجازه می دهد نه تنها شدت نور بلکه رنگ آن را نیز کنترل کنید.

جاروبرقی های هوشمند: جاروبرقی رباتی iRobot Braava Jet m6-03

اگر در خانه خود فرش های زیادی دارید، جاروبرقی رباتی iRobot Braava Jet m6-03 می تواند بهترین انتخاب برای جارو کردن خانه شما باشد. این مدل از جاروبرقی های هوشمند با داشتن باتری با کیفیت با عمر طولانی و همینطور امکان جارو کردن ۱۰۰۰ فوت مربع در یک بار استفاده، برای آپارتمان ها و خانه های بزرگ بسیار مناسب است. جالب است بدانید این ربات هوشمند حتی می تواند فرش های شما را شناسایی کرده و از خانه شما نقشه برداری کند، بنابراین حتی می توانید آن را به اتاق های خاصی ارسال نمایید.

لوازم آشپزخانه هوشمند؛ اجاق گاز Anova Wi-Fi

اگر شما علاقه مند به پخت و پز هستید اما فرصت کافی برای آشپزی کردن را ندارید. با اجاق گاز هوشمند Anova که از اتصال Wi-Fi برخوردار است، می توانید پخت غذا را به راحتی از هر کجا و حتی در بیرون از خانه نیز کنترل کنید. شما به وسیله این سیستم هوشمند حتی می توانید حرارت مورد نظر برای آشپزی را در یک دهم درجه نیز تنظیم کنید. نمایشگر این سیستم هوشمند دمای ظرف پخت و پز و همینطور دمای فعلی آب را نشان می دهد و از طریق یک برنامه شما را از هر مرحله در روند پخت و پز مطلع می کند.

منبع: https://www.pcmag.com/news/the-best-smart-home-devices-for-2020

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا چیست؟

سیستم رتبه بندی الکسا یکی از ابزارهای ساده و در عین حال فوق العاده سریع و پیشرفته برای آنالیز و بررسی جایگاه وب سایت شما در اینترنت است. اما رتبه الکسا چیست؟ و چگونه کار می کند؟ برای بررسی سیستم رتبه بندی الکسا این مطلب را دنبال نمایید.

اگر به تازگی به تجارت الکترونیک پیوسته اید و یا مدتی است که در این عرصه فعالیت دارید، قطعا برای شما هم مهم است که از جایگاه وب سایت خود و میزان محبوبیت آن در میان کاربران اینترنتی در سطح کشور و حتی جهان مطلع گردید. رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ضروری است، چرا که برای آنها حکم مشتریان بیشتر را دارد. سیستم رتبه بندی الکسا به شما کمک می کند تا از جایگاه سایت خود در اینترنت مطلع گردید.

رتبه الکسا چیست؟

دانستن این که رتبه الکسا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ برای کسب و کارهای اینترنتی و مدیران وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که سیستم رتبه بندی الکسا یکی از ابزارهای معروف و کارآمد برای نمایش جایگاه فعلی وب سایت های مختلف در اینترنت از لحاظ محبوبیت آن ها در میان کاربران است. در واقع رتبه یا رنک الکسا عددی است که سایت الکسا با توجه به ترافیک ورودی سایت ها به آنها اختصاص می دهد.

با توجه به کارایی بالای این ابزار حرفه ای و رایگان برای آنالیز و بررسی سئو سایت قصد داریم در این مبحث به بررسی کاربرد رتبه الکسا و نحوه کار آن بپردازیم.

اهمیت رتبه الکسا چیست؟

اهمیت رتبه الکسا چیست؟

به نظر شما اهمیت رتبه الکسا چیست؟ چرا به استفاده از این ابزار نیاز داریم؟

در حقیقت الکسا وب سایت شما را بر اساس تعداد بازدید کاربران از صفحات و دیگر پارامترهای مهم، آنالیز و رتبه بندی می کند. سایت محبوب الکسا به شما این امکان می دهد که به طور رایگان از موقعیت فعلی وب سایت خود در سیستم رتبه بندی جهانی اطلاع پیدا کنید. اطلاع از رتبه بندی سایت به شناخت و عملکرد بهتر شما در ایجاد محتوایی که منجر به ایجاد ترافیک می شود، کمک می کند و در نتیجه برای بهینه سازی موتور جستجو مفید است.

شما می توانید با استفاده از این ابزار عالی، سایت خود را به راحتی با سایت های دیگر رقبای خود مقایسه کنید و عملکرد آنها را پیگیری نمایید. علاوه بر این شما می توانید با تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و یافتن نکات مثبت دیگر سایت ها، همین نکات را در وب سایت خود نیز رعایت کرده و محبوبیت سایت خود را افزایش دهید.

الکسا علاوه بر امکان این تجزیه و تحلیل رقابتی شما را قادر می سازد تا اطلاعات بیشتری از فرصت های کلیدی سئو، از جمله کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت های رقیب می شوند به دست آورید.

چگونه با سیستم رتبه بندی الکسا کار کنیم؟

همانطور که گفته شد صاحبان وب سایت ها و همینطور وبلاگ نویسان برای بررسی میزان محبوبیت خود در دنیای آنلاین و همچنین اطلاع ار رتبه سایت های رقبا، مرتباً به بررسی ارزش وب سایت های خود در نوار ابزار Alexa می پردازند. کار با این سایت بسیار ساده است. کافی است آدرس URL سایت خود را کپی کرده و آن را در ابزار جستجوگر الکسا با آدرس alexa.com جایگذاری کنید. سپس روی دکمه آنالیز کلیک نمایید تا از رتبه بندی سایت خود مطلع گردید.

لازم به ذکر است در سایت الکسا هرچه رتبه نمایش داده شده دارای رقم و مرتبه پایین تری باشد، از دید سایت الکسا سایت شما دارای جایگاه و موقعیت بهتری نسبت به سایر سایت های با رتبه عددی بالاتر است. بنابراین وب سایتی با رتبه الکسا ۱ از بیشترین میزان ترافیک و درگیری با سایر سایت های موجود برخوردار است. برای مثال با توجه به رتبه بندی الکسا گوگل وب سایت شماره یک در جهان است.

چگونه با سیستم رتبه بندی الکسا کار کنیم؟

ابزار الکسا با نمایش رتبه جهانی، رتبه کشوری، تعداد بک لینک و لینک های ورودی به سایت نام برده و همینطور نمایش نمودارهای آماری برای رتبه جهانی و ترافیک موتور جستجو، روند پیشرفت و یا افت سایت را مشخص می کند و به این ترتیب یک ابزار مفید و کاربردی برای وبمسترها و متخصصان سئو نیز می باشد.

( Global Rank ) یا رتبه جهانی رنک سایت شما را در مقایسه با سایت های جهانی نشان می دهد. رتبه کشوری و یا منطقه ای نیز عددی جدا از عدد رتبه جهانی است که نشانگر محبوبیت سایت در کشوری خاص است.

رتبه بندی الکسا ​​چگونه است؟

رتبه الکسا یک ابزار آنالیزر آنلاین و کاملاً رایگان است. این سیستم رتبه بندی منحصر به فرد که با آدرس alexa.com در دسترس می باشد. وب سایت شما را بر اساس دو ورودی اصلی زیر رتبه بندی می کند:

  1. بازدیدکنندگان منحصر به فرد
  2. بازدیدهای صفحه

به این ترتیب الگوریتم های الکسا با بررسی داده های ترافیک از نمونه جهانی الکسا از میلیون ها کاربر اینترنت در طی دوره سه ماهه قبلی، رتبه الکسا را تخمین زده و ​​محاسبه می کنند.

آیا رتبه الکسا قابل اعتماد است؟

هنوز در مورد چگونگی عملکرد رتبه الکسا سوء تفاهم های زیادی وجود دارد، اما از آنجایی که الکسا یک ابزار بی طرف و قابل اطمینان است می تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد وب سایت شما باشد.

آیا رتبه الکسا قابل اعتماد است؟

نحوه تعیین رتبه سایت ها در الکسا بر اساس علم تخمین است، اما در صورتی که عضو سایت الکسا شوید می توانید سایت خود را در الکسا ثبت کرده و آمار ترافیک سایت خود را جایگزین تخمین الکسا کنید.

البته ناگفته نماند به دلیل برخی ترفندها و شیوه های سئو کلاه سیاه مثل پاپ آپ می توان آمار بازید سایت را به طور غیر واقعی افزایش داد که در این صورت آمار اعلامی توسط الکسا برای سایت مزبور نمی تواند ملاک معتبری جهت ارزیابی سایت و جایگاهش در جهان و یا کشور باشد.

همچنین اگر به تازگی صاحب یک وب سایت شده اید برای گرفتن رتبه الکسا نیاز است که چندین ماه صبر کنید. چرا که الکسا وب سایت ها را بر اساس ترافیک وب سایت و بازدید صفحه در سه ماه قبلی رتبه بندی می کند. سعی کنید بک لینک های بیشتری برای سایت خود درست کنید. هنگامی که وب سایت شما از طریق این بک لینک ها شروع به ایجاد ترافیک کند، رتبه الکسا نیز شروع به کاهش می کند.

معرفی ایده های جذاب و خلاقانه طراحی دیوار

بکارگیری ایده های جذاب و خلاقانه طراحی دیوار برای تغییر دکوراسیون داخلی نشان می دهد که چگونه شما می توانید ویژگی های شخصیت منحصر به فرد خود را وارد فضای کار یا محل زندگی خود کنید. اگر از ظاهر فعلی دیوارها خسته شده اید و یا برخی از قسمت های دیوار دچار عیب و نقص شده است با استفاده از انواع طرح های دیوارپوش ها همچون دیوارپوش های سه بعدی پلی استایرن می توانید یک تغییر اساسی در ظاهر آنها ایجاد کنید.

معرفی ایده های جذاب و خلاقانه طراحی دیوار

صدها ایده برای تغییر دکوراسیون دیوارها وجود دارد که می تواند در پوشش ترک های کوچک و نواقص کمک کند و یا برخی از جزئیات تاثیر گذار در ظاهر خانه نظیر سیم تلویزیون یا تلفن را از دید همه پنهان نماید. برای مثال استفاده از دیوارپوش های پلی استایرن و یا حتی افزودن یک اثر هنری منحصر به فرد به دیوار می تواند طراحی داخلی خانه شما را به کلی متحول سازد.

طراحی دیوار با تابلو نقاشی

امروزه طراحی دیوار از رنگ و یا کاغذ دیواری بسیار فراتر رفته است. در واقع با گسترش بازار انواع دیوارپوش و دیگر ابزارهای دکوراتیو ایده های جذاب و خلاقانه طراحی دیوار بسیار زیاد است. در ادامه به چندین راه تزئین دیوار که می تواند برای خانه و یا محل کار شما مناسب باشد اشاره خواهیم کرد.

ایده های متفاوت، جذاب و خلاقانه برای طراحی دیوار

هنگام انتخاب نحوه تزئین دیوارها معمولا آنقدر انتخاب های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث سردرگمی شما شود! اما رایج ترین گزینه ها معمولا انتخاب کاغذ دیواری یا دیوارپوش ها هستند. البته شما می توانید از تخته های چوبی، کاشی های سرامیکی، کاشی های شیشه ای، آینه کاری، پارچه و هر چیز دیگری برای پوشش دیوار خانه یا اتاق خواب خود استفاده کنید و این کاملا به طرز فکر و سلیقه شما بستگی دارد.

البته قبل از انتخاب هر نوع پوشش برای دیوارها باید به نکات زیر توجه کنید.

-میزان رطوبت محیط

-میزان تردد و تماس اشخاص با دیوار

– میزان تاثیرگذاری رنگ و نور در فضا

-آیا می خواهید فضا کوچکتر به نظر برسد یا بزرگتر؟

-چقدر نور در محیط نصب دیوارپوش وجود دارد؟

-چه تعداد از دیوارها به طراحی و تزئین نیاز دارند؟

-چه بافت و رنگی برای محیط مورد نظر مناسب تر است؟

از تابلوهای نقاشی و یا عکس های بزرگ شده استفاده کنید

استفاده از چندین تابلوی نقاشی بر روی یک دیوار می تواند انواع دید بصری را برای مخاطب شما ایجاد نماید. برای انتخاب نقاشی ها و رنگ های آنها می توانید از تخیل و احساسات خود الهام بگیرید.

طراحی خلاقانه دیوار با عکس

علاوه بر این چیدن عکس های بزرگ از مناظر و یا حتی عکس های خانوادگی کنار هم می تواند راهی جالب و البته متفاوت برای تزئین یک دیوار باشد. حتما از تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا استفاده کنید که بعد از بزرگ شدن همچنان جذاب و باکیفیت باقی بماند. اکنون می توانید بر اساس علایق خود کولاژی از عکس ها را بر روی دیوار ایجاد کنید. این نه تنها یک راه جالب برای طراحی دیوار است، بلکه راهی برای شخصی سازی یک فضا و ایجاد یک موضوع خاص برای بیننده است.

یک کنتراست رنگی ایجاد کنید

اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید باید در انتخاب طرح و رنگ مورد نظر برای تزئین دیوار جسور باشید. استفاده از کاغذ دیواری و یا دیوارپوش پلی استایرن با رنگ های شاد و متفاوتی همچون رنگ های آبی، سبز، صورتی و هر رنگ دلخواه دیگر و نصب آنها به صورت کاملا یکدست بر روی یک یا چند دیوار خانه، حس و حال تازگی و سرزندگی به محل زندگی شما می بخشد!

طراحی خلاقانه دیوار با تحته سیاه

روی دیوار  یک تخته سیاه ایجاد کنید

ایده های نقاشی دیواری با تخته و گچ این روزها در اکثر وب سایت هایی که با دکوراسیون داخلی سرو کار دارند، در حال گردش است و به عنوان یک روند دکوراسیون جدید محسوب می شود که امروزه اکثر افراد حداقل در خارج از ایران به آن علاقه مند شده اند. یکی از ویژگی منحصر به فرد این نوع از دیوارها این است که شما می توانید هر نوع اثر هنری که به آن علاقه مندید بر روی دیوار با گچ بکشید و حتی امکان پاک کردن طرح های قدیمی نیز وجود دارد. بنابراین شما می توانید هر چند وقت یکبار الگوهای جدیدی را بر روی آن ایجاد کنید. این تجربه می تواند برای دوستان و مهمانان شما نیز لذت بخش باشد.

از دیوارپوش های سنگی یا چوبی متفاوت استفاده کنید

بافت های طبیعی سنگی فقط نباید در خارج از خانه و در نمای بیرونی قرار بگیرند. شما می توانید گزینه های مختلفی از دیوارپوش های سنگی را وارد طراحی داخلی کنید. با این حال اگر به بافت سنگ ها علاقه دارید اما دیوارپوش سنگ طبیعی برایتان به صرفه نیست می توانید از دیوارپوش های پلی استایرن و یا پی وی سی دارای طرح و بافت سنگ استفاده نمایید.

طراحی خلاقانه دیوار با چوب

برخی از انواع دیوارپوش های چوبی نیز می توانند الهام بخش یک فضای هنری در خانه شما باشند. با این حال شما می توانید از دیوارپوش ام دی اف و یا دیوارپوش های طرح چوب نیز استفاده نمایید و همان ظاهر دلخواه خود را ایجاد کنید.

از دیوارپوش های پلی استایرن ساده، طرح دار یا سه بعدی استفاده کنید

اگر می خواهید یک محیط کاملا لوکس همراه با نورپردازی فوق العاده را تجربه کنید دیوارپوش پلی استایرن می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. این دیوارپوش ها علاوه بر نصب آسان، عایق حرارتی و مقاومت بالا، جاذب صدا هم هستند. بنابراین به عنوان یک دیوارپوش چند منظوره نیز به شمار می روند.

با توجه به تنوع بالای دیوارپوش های پلی استایرن به جرات می توان گفت این دیوارپوش برای هر نوع سلیقه، سبک و ایده ای یک طرح و رنگ ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای طراحی دیوارها ابتدا سری به مدل های دیوارپوش پلی استایرن بزنید. این دیوارپوش ها در ظاهر چوب، سنگ و کاشی موجود هستند بنابراین اگر ایده خاصی هم برای طراحی دیوار مدنظر شما باشد، باز هم به احتمال زیاد می توانید در میان طرح های مختلف این نوع دیوارپوش آن پیدا و اجرا کنید.

ایده های جذاب و خلاقانه طراحی دیوار

دیوارپوش های سه بعدی، جدیدترین روند طراحی داخلی این روزها محسوب می شوند که امروزه در دکوراسیون خانه های لوکس از شکل ها و رنگ های مختلف این دیوارپوش ها رونمایی شده است. با توجه به تنوع بالای این محصولات برای انتخاب یک دیوارپوش مناسب می توانید با کارشناسان طراحی دکوراسیون هوم لوکس تماس بگیرید.

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

در روش نصب استاندارد فرض می شود که لوله بیشتر بصورت ساختار »غشایی « رفتار می کند، به این معنا که لوله تقریباً بطور کامل انعطاف پذیر است و مقاومت اندکی در برابر خمیدگی از خود نشان می دهد. رفتار غشایی در پوشش های کم عمق، بخصوص آن هایی که کمتر از یک قطر لوله عمق دارند، بطور کامل بوجود نمی آید و سربارها و بارهای زنده باعث اعمال بار خمشی به تاج لوله می شوند. در چنین شرایطی، سفتی پیچشی 1 لوله بخشی از بار را جذب می کند و مانع از فرورفتن تاج لوله بسمت داخل تحت اثر بار می شود. در معادله -6 62 که توسط واتکینز ( 14 ) منتشر شده است، مقدار فشار خاک که توسط سفتی پیچشی لوله (مقاومت خمشی 2) و نگه دارندگی خاک می تواند در تاج لوله تحمل شود، محاسبه می شود. طراح علاوه بر بررسی فرمول واتکینز، باید میزان خمش را با استفاده از معادله 6- 53 یا -6 54 محاسبه کند، همچنین طراح باید تنش فشاری دیواره لوله را با استفاده از معادله 6- 56 یا 6- 57 و اعوجاج دیواره لوله را با استفاده از معادله 6- 58 یا 6- 59 بدست آورد.

خمش حلقوی

خمش حلقوی

خمش

اعوجاج دیواره لوله های مهار شده

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

استفاده از معادله واتکینز فقط در مواقعی توصیه می شود که عمق پوشش بیش از نصف قطر لوله است و لوله در عمق حداقل 18 اینچی زیر سطح جاده نصب شده است. به عبارت دیگر، توصیه می شود که همیشه لوله صرفنظر از قطرش، حداقل 18 اینچ زیر سطح جاده نصب شود، در مکانی که بارهای زنده در آن حضور دارند؛ اعماق بیشتر ممکن است بسته به خواص لوله و شرایط نصب، ضرورت داشته باشند. در برخی موارد که در آن ها از بتن مسلح یا سنگفرش هایی از بتن مسلح بر روی لوله استفاده شده است، می توان از عمق پوشش کمتری استفاده کرد. از معادله 6- 62 می توان هم در لوله های پروفیلی و هم در لوله های DR استفاده کرد. تعریف «A» را در زیر ببینید.

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

که در آن:

w = وزن واحد حجم خاک، lb/ft3

DO = قطر خارجی لوله، اینچ

H = عمق پوشش، فوت

I = گشتاور ماند یا ممان دوم دیواره لوله ( 12 / t3 برای لوله های in4/in ،(DR

A = میانگین مساحت سطح مقطع لوله های پروفیلی ( in2/in ) و یا ضخامت دیواره در لوله های (in) DR

(مساحت پروفیل را از کارخانه سازنده لوله پروفیلی بدست آورید)

C = فاصله فیبر خارجی تا مرکز ثقل، اینچ

Hp – z = C برای لوله های پروفیلی و c = 0/5 t برای لوله های DR ، اینچ

Hp = ارتفاع دیواره پروفیلی، اینچ

z = مرکز ثقل دیواره لوله، اینچ

SMAT = استحکام تسلیم 1 ماده، lb/in2 ، برای ماده PE3480 از 3000 psi استفاده کنید.

NS = فاکتور ایمنی

K = تابع ضریب فشار خاک

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

f = زاویه اصطکاک داخلی، درجه

 

معادله 6- 62 برای باری نقطه ای است که به تاج لوله وارد می شود. بار حاصل از چرخ وسایل نقلیه باید با استفاده از روش بار نقطه ای داده شده توسط معادله 6- 45 (تیموشنکو) یا 6- 47 (بوسینسک) محاسبه شوند.

وقتی که لوله ای زیر یک پوشش کم عمق در زیر سطحی سنگفرش نشده قرار می گیرد، ممکن است در اثر عبور چرخ خودروها، چاله هایی ایجاد شوند که نه تنها عمق پوشش را کاهش می دهند، بلکه فاکتور ضربه را هم افزایش می دهند.

 

مثال پوشش کم عمق

فاکتور ایمنی در برابر شکست پیچشی 2 لوله پروفیلی 36 اینچی با مشخصات RSC 100 F894 که در بستر خاکی و در عمق 0/ 3فوتی زیر چرخ یک کامیون H20 قرار دارد را محاسبه کنید. سطحی آسفالت با مواد پر کننده گرانولی (دانه ای) را در نظر بگیرید.

راه حل: فشار بار زنده ای که بر تاج لوله وارد می شود را می توان با استفاده از معادله 6- 47 ، معادله بار نقطه ای بوسینسک، بدست آورد. با پوششی 3 فوتی، حداکثر فشار بار زنده مستقیماً زیر یک چرخ بوجود می آید و برابر است با:

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

که در آن:

2/0 = If

16،000 = W پوند

3/0 = H فوت

120 pcf = w

فشار بار زنده باید با حاصل معادله 6- 62 مقایسه شود. پارامترهای زیر برای حل معادله 6- 62 مورد نیاز هستند:

0/171 in4/in = I

0/470 in2/in = A

2/02 in = Hp (ارتفاع دیواره پروفیلی)

40/04 in = 2/02 ×2 + 36/00 = DI + 2h = DO

0/58 in = Z

1/44 in = h – z = C

3000 psi = S

30 = f درجه

ضریب فشار زمین را محاسبه کنید:

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

فشار بار زنده لازم برای شکست برابر است با:

 پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

فاکتور ایمنی نهایی برابر است با:

پوشش کم عمق تحت بار وسایل نقلیه

محدودیت های عملکردی لوله هایی که در خاکریز عمیق نصب می شوند، همانند سایر لوله های مدفون است. این محدودیت ها عبارت اند از:

  1. اعمال تنش فشاری حلقوی

  2. خمش حلقوی

  3. اعوجاج دیواره لوله مهار شده

توضیح روش انجام محاسبات لازم در نصب لوله در خاکریزهای عمیق، شامل مقدمه ای بر روال اقدامات لازم در طراحی برای منظور کردن هر یک از محدودیت های عملکردی است که با آنچه قبلاً در این مورد گفته شد، تفاوت دارد.

تنش فشاری حلقوی با استفاده از کمانش خاک محاسبه می گردد. محاسبات کمانش را می توان در طراحی لوله های پروفیلی برای نصب در ترانشه های استاندارد نیز بکار برد زیرا لوله های پروفیلی، لوله هایی با سفتی نسبتاً کمی هستند که کمانش آن ها در پوشش کم عمق هم بوجود می آید.

همانطور که در این فصل گفته شد، استفاده از معادله اسپنگلر از عمق حدودا 50 فوت به بعد دیگر عملی نیست، چرا که در این معادله از کاهش قابل توجه بار در اثر کمانش لوله و سفتی ذاتی ماده پر کننده، و همچنین افزایش E΄ به دلیل افزایش فشار جانبی زمین وارد بر مواد پرکننده، چشم پوشی شده است (این دو کمیت از عمق 50 فوت به بعد مقدار چشم گیری دارند و قابل چشم پوشی نیستند). در این بخش، معادله دیگری برای محاسبه خمش لوله های پلی اتیلن ارائه می شود. این معادله اولین بار توسط واتکینز و همکاران ( 1) برای لوله های فلزی ارائه شد، اما بعدها گاوب 1 کاربرد آن را به لوله های پلی اتیلن تعمیم داد ( 15 ).

به کاربردن معادله لاشر (معادلات 6- 58 و 6- 59 ) برای خاکریزهای عمیق مکان های با خاک خشک، بیش از اندازه محافظه کارانه است، زیرا در این معادله یک نیروی شعاعی از طرف آب زیرزمینی یا خلأ متصور است. مور و سلیژ ( 17 ) معادله اعوجاج لوله مهار نشده ای را توسعه دادند که برای لوله های نصب شده در خاک خشک مناسب بود. این معادله در بخش بعد ارائه شده است.

در طراحی لوله های مدفون در عمق باید توجهی ویژه بکار رود، زیرا شکستگی آن ها می تواند باعث از بین رفتن شیب سازه های زمینی یا فرو ریختن انباشته های مواد مختلف، یا تأثیرات منفی زیست محیطی و اقتصادی شود. در چنین مواردی، از روش هایی دیگری ضمن آنچه در این فصل اشاره شد استفاده می شود، برای مثال روش آزمون میدانی یا آنالیز المان های محدود.