تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

حتما می دانید که متریال اصلی برای پیاده سازی دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزارهای دکوراتیو، چوب است. چوب همواره به عنوان یک ماده ارزشمند و محبوب برای طراحی های دکوراسیون داخلی لوکس و بی نظیر بوده است. در واقع هنگامی که فضای خانه خود را به وسیله ابزارهای دکوراتیو چوبی تزئین می کنید زندگی شما با طبیعت هماهنگ تر می شود. نکته قابل توجه در مورد استفاده از ابزارهای چوبی برای ساخت و تکمیل فضای خانه، تطابق راحت و بی نقص این متریال با انواع سبک ها و سلیقه هاست.

استفاده از چوب دیگر محدود به ساخت درها و پنجره ها نمی شود بلکه در حال حاضر برای قسمت های مختلف خانه نظیر قرنیز، کف پوش، دیوارپوش و حتی سقف هم کاربرد دارد و می تواند ویژگی های منحصر به فردی به فضای خانه شما ببخشد. این مقاله به نقش قرنیز در دکوراسیون های چوبی می پردازد. با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

قرنیز چوبی، قرنیز ام دی اف یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب؟

از آنجا که چوب درختان به عنوان یکی از منابع طبیعی بسیار ارزشمند برای هر کشوری محسوب می شود. به کار بردن آن برای طراحی دکوراسیون جدا از اینکه نیازمند پرداخت هزینه های بسیار بالایی است. منابع طبیعی گران بهایی مثل پوشش گیاهی و درختان را نیز از بین می برد. اما خوشبختانه امروزه تکنولوژی به کمک ما آمده است تا بدون کوچکترین صدمه ای به طبیعت اطرافمان و با هزینه ی کاملا مقرون به صرفه یک دکوراسیون داخلی چوبی را با متریال های شبیه به چوب طبیعی پیاده سازی نماییم.

ابزارهای دکوراتیوی مثل قرنیزها و دیوارپوش های ام دی اف یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب می تواند یک جایگزین بسیار عالی برای چوب طبیعی باشد و همانند چوب یک فضای دلنشین لوکس را برای ما تداعی نماید.گذشته از آن قرنیز پلی استایرن، کاربرد دیوارپوش پلی استایرن و محصولات دیگر به مرور زمان یا در اثر تماس با رطوبت همانند چوب طبیعی دچار ترک نمی شوند و به این ترتیب در مقایسه با چوب طبیعی، مقاومت بیشتری نسبت به قارچ و حشره های موذی دارند.

دوام دیوارپوش و قرنیز پلی استایرن مرغوب به قدری زیاد است که می تواند برای سال ها کیفیت و درخشندگی روز اول خود را حفظ کند و محیطی زیبا همانند خانه و کلبه های چوبی را برای شما ایجاد نماید. اگر شما هم دوست دارید در مورد دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزارها ایده بگیرید ادامه ی این مطلب را دنبال کنید.

 قرنیز پلی استایرن طرح چوب

دکوراسیون چوبی با کمک قرنیز پلی استایرن طرح چوب

حاشیه های دکوراتیو در قسمت پایین دیوار شاید در طراحی کلی خانه خیلی جزئی و کمرنگ به نظر برسند، اما این اصلا درست نیست. در واقع قرنیزها نقش مهمی در فضای طراحی شده دکوراسیون خانه ها دارند. هنگامی که از طرح ها و رنگ های متنوع آنها استفاده می شود می تواند سبک خانه را به طور قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. مثلا اگر قرار است یک طراحی دکوراسیون چوبی و شبیه به کلبه داشته باشید حتما باید از قرنیز چوبی، ام دی اف و یا قرنیز پلی استایرن طرح چوب استفاده کنید. بنابراین با انتخاب یک قرنیز مناسب بدون شک می توانید باعث تغییر در ساختار دکوراسیون منزلتان شوید.

امروزه خانه های چوبی مدرن به جای استفاده از قرنیزهای چوبی قدیمی از قرنیز پی وی سی و پلی استایرن طرح چوب استفاده می کنند. در اصل تحولات اخیر در ساخت ابزارهای دکوراتیو پلی استایرن  به طور قابل توجهی کیفیت، قوام و توانایی این ماده سازگار با محیط زیست را بهبود بخشیده است. بنابراین شما با خیال راحت می توانید از محصولات جدید و متنوع صنعت دکوراسیون منزل در طراحی فضای داخلی ساختمان ها استفاده کنید.

چوب پلاستیک که با عنوان WPC نیز در بازار شناخته می شود ، با انواع پلاستیک مانند پلی اتیلن ، پلی پروپیلن و پلی استایرن ساخته می شود. در ساخت این زیست سازها از الیاف طبیعی مانند پوسته برنج ، ضایعات الیاف نخل و یا کتان نیز استفاده می شود.

ایده دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

خیلی از ما در کودکی رویای داشتن یک کلبه چوبی در باغچه یا بالای درخت را در سر پرورانده ایم. در واقع فضای آرامش بخش و دلنشین کلبه های چوبی از کودکی برای ما لذت بخش و خاطره انگیز بوده است. اما اگر در کودکی به آزروی خود نرسیده باشیم، شاید الان وقت آن رسیده باشد که این محیط دلچسب را در فضای خانه یا باغ خود یا حداقل قسمتی از آن پیاده سازی کنیم.

اما قبل از این که بخواهید دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز و دیگر ابزار دکوراتیو را پیاده سازی کنید، ابتدا باید مواردی همچون شکل و سبک فعلی خانه، بودجه و همینطور جنس محصول مورد نظر برای نصب را بررسی کنید. همچنین قبل از هر گونه اقدامی فضای مورد نظر خود را در ذهنتان ترسیم کنید و یا حتما با افراد با تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون مشورت نمایید. در ادامه به معرفی انواع قرنیزی که برای یک خانه به سبک کلبه مناسب است می پردازیم.

ایده دکوراسیون منزل به سبک کلبه با کمک قرنیز

  • قرنیز چوبی

قرنیزهای چوب طبیعی اغلب از جنس بلوط برای حاشیه دیوار انتخاب می شوند. البته با این حال انتخاب جنس و رنگ قرنیز کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد. در هنگام خرید قرنیز چوبی حتما محصول مورد نظر را کاملا مورد بررسی قرار دهید. این قرنیزها نباید هیچ گونه خوردگی با شکستگی داشته باشند. چوب طبیعی بهترین نوع قرنیز برای دکوراسیون کلبه است، اما با این وجود هزینه زیادی دارد و به نگهداری ویژه ای پس از نصب نیاز خواهد داشت.

  • قرنیز ام دی اف (MDF)

قرنیزهای ام دی افی که در حال حاضر در بازار وجود دارد اغلب دارای روکش pvc و ضد خش هستند. همین ویژگی این قرنیزها را به یک محصول پر طرفدار تبدیل کرده است. رنگ قرنیز ام دی اف قابل انتخاب است. به یاد داشته باشید زیبایی قرنیزهای چوبی به سادگی و صاف بودن آن و همینطور طرح  و بافت چوب روی آنها است.

محصولات ام دی اف خیلی راحت قابل برش زدن هستند، چرا که به طور کلی از چوب ساخته شده اند. البته در نگهداری از قرنیزهای ام دی اف نیز نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن این ابزار دکوراتیو می تواند به جایگاهی برای تجمع حشرات تبدیل گردد. قرنیز MDF نسبت به قرنیز چوبی ارزان تر است اما در کل یک قرنیز ارزان محسوب نمی شود.

  • قرنیز پی وی سی و پلی استایرن طرح چوب

یکی از محبوب ترین محصولات دکوراتیو که اخیرا بسیار پرکاربرد شده است قرنیز پلی استایرن چسبی و از پیش ساخته شده است. این قرنیزها در انواع بافت های چوبی، سنگی، آجری، ساده و غیره وجود دارند و کافی است شما به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. نصب و نگهداری آسان و همینطور قیمت مناسب از جمله ویژگی های اصلی قرنیز پلی استایرن طرح چوب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.