تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی

انواع قرنیزها از جمله قرنیز پلی استایرن به طور گسترده ای در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. در حال حاضر استفاده از انواع جدید قرنیزها در دکوراسیون مدرن و کلاسیک بسیار پرطرفدار شده است. طرح های گوناگون قرنیزهای پلی استایرن باعث می شود تا بتوانید نوار پایینی دیوار را با هر نوع دیگری از تزئینات دکوراتیو خانه به راحتی مطابقت بدهید. قرنیزهای پلی استایرن موجود در شرکت هوم لوکس ظریف و زیبا هستند اما با این وجود دارای یک طراحی قدرتمند هستند که فضای داخلی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در واقع این قرنیزها بدون اینکه خیلی بزرگ باشند به خوبی مورد توجه قرار می گیرند.

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی

در ادامه در رابطه با  اهمیت و کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی بیشتر توضیح خواهیم داد. با هوم لوکس همراه باشید.

اهمیت قرنیز در طراحی فضای داخلی

حتما خانه های قدیمی تر که عموما با قرنیزهای سنگین سنگی کار شده بودند را به خاطر دارید. در حقیقت قرنیزها جزو ابزارهای دکوراتیو پر کاربرد از زمان های قدیم محسوب می شوند و از همان زمان اهمیت و کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی برای معماران ایرانی مشخص بود. استادان معمار انواع قرنیز به خصوص قرنیز سنگی را با مهارت خاصی در داخل فضاها و اتاق‌های ساختمان ها به کار می بردند. نقش قرنیزها فقط به تکمیل زیبایی ظاهری خانه منتهی نمی شد، بلکه به منظور محافظت بیشتر از دیوارها و جلوگیری از نفوذ رطوبت کف به دیوار نیز مورد استفاده قرار می گرفتند.

امروز قرنیزها یکی از ابزارهای مهم صنعت ساختمانی به شمار می روند و کارخانه های زیادی در داخل و خارج کشور انواع قرنیز را با متریال های سنگ، چوب، سرامیک، پی وی سی، ام دی اف، پلی استایرن و دیگر جنس ها تولید و در بازار عرضه می کنند. اینکه کدام قرنیز از لحاظ جنس و ظاهر برای خانه شما مناسب است علاوه بر سلیقه، به آگاهی شما از کاربرد هر کدام از قرنیزها در دکوراسیون داخلی بستگی دارد. برای مثال قرنیز پلی استایرن علاوه بر زیبایی و ظاهر شیک امروزی، ضد رطوبت و حرارت بوده و از تجمع آفاتی مثل موریانه نیز جلوگیری می کند.

شما حتی می توانید یک قرنیز ساده و بدون رنگ را ابتدا بر روی دیوار نصب کنید و سپس با توجه به طراحی داخلی قسمت های دیگر ساختمان شروع به رنگ آمیزی آن نمایید. همچنین برای اینکه بتوانید قرنیز مناسب منزل خود را خریداری نمایید باید ابتدا از سبک و دکوراسیون آن مطلع باشید. اگر اطلاعات زیادی در خصوص قرنیزها و نحوه انتخاب قرنیز مناسب و مقرون به صرفه ندارید با هوم لوکس تماس بگیرید.

اهمیت قرنیز در طراحی فضای داخلی

طراحی دکوراسیون خانه بدون قرنیز

شاید خیلی از شما تاکنون به کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی اهمیت نداده اید و حتی به آن به عنوان یک جسم زائد در ساختمان نگاه کرده اید. اما هنگامی که با کاربرد قرنیزها بیشتر آشنا شوید قطعا نظرتان عوض می شود. به خصوص قرنیزهای امروزی که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا برای حفظ امنیت و آسایش اعضای خانواده‌ طراحی‌شده‌اند.

اینکه قرنیز چه کاربردی در خانه ها دارد؟ انواع مختلف قرنیز چیست؟ اشکال و طرح های مختلف قرنیزها کدام است؟ و چگونه باید بهترین قرنیز را برای ساختمان نو و یا در حال بازسازی انتخاب کرد؟ همگی سوالاتی هستند که در این سایت قصد داریم به آنها بیشتر بپردازیم. در این قسمت در رابطه با کاربرد مهم قرنیزها بیشتر توضیح می دهیم.

آشنایی با ابزار دکوراتیوی به نام قرنیز

در برخی از مطالب قبلی نیز در خصوص قرنیزها توضیحاتی ارائه شده است، اما بار دیگر برای عزیزانی که به تازگی با هوم لوکس همراه شده اند باید بگوییم  قرنیز غالبا به صورت یک نوار باریک با ارتفاع و ضخامت اندک است که در لبه و کناره دیوار و در قسمت انتهایی نزدیک به کف‌پوش داخلی ساختمان‌ها یا اتاق ها به کار می رود. شما می توانید جنس قرنیز را بر اساس متریال کف پوش، دیوارپوش و  دیگر ابزارهای دکوراتیو و یا حتی محلی که قصد نصب کردن قرنیز را دارید انتخاب کنید.

در گذشته قرنیزها با هدف جلوگیری از ضربه اجسام به دیوار و همینطور عدم نفوذ رطوبت به بخش های بالاتر آن استفاده می‌شد. سنگ های مرمر  و تراورتن ها از جمله اولین متریال مورد استفاده در ساخت قرنیزها به شمار می روند. در حقیقت سازه هایی که در زمان های گذشته ساخته می شد اغلب با مشکل به وجود امدن شوره و نم بر روی دیوار مواجه بودند که استادان معمار برای جلوگیری از این اتفاق از قرنیز در پایین دیوار استفاده می کردند. به همین جهت باید گفت قرنیز در  ابتدا به عنوان محافظ دیوار و جلوگیری از تخریب آن ابداع شد. اما امروزه به قدری طرح های متنوع و زیبا از قرنیزها در بازار وجود دارد که حتی تاثیرات آنها را در زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون خانه نیز مشاهده می کنیم. در واقع می توان گفت قرنیز با زاویه سازی بین دیوارها به فضای داخلی خانه حجم می دهد.

آشنایی با ابزار دکوراتیوی به نام قرنیز

مروری بر کاربردهای کلی قرنیز در دکوراسیون داخلی

-قرنیزها در زیبایی طراحی داخلی خانه نقش موثری دارند.

-قرنیزها از انتشار نم و رطوبت بر روی دیوارها جلوگیری می کنند.

-قرنیزها از وارد شدن آسیب به سطح دیوارها جلوگیری می کنند.

-قرنیزها برای پوشش عیب های ساختمان که در کناره و پایین دیوار وجود دارد به کار می روند.

-حجم اندکی که قرنیز در پایین دیوار ایجاد می کند به عنوان یک محافظ از دیوار در برابر لوازمی همچون کمد و مبلمان عمل می کند و از ایجاد خراش و صدمه روی دیوار جلوگیری می کند.

مروری بر کابردهای جدیدتر قرنیز در دکوراسیون داخلی

از کاربردهای امروزی تر قرنیزها می توان به پوشاندن درز انبساط در کف‌پوش‌های لمینیت و همینطور پوشش روی سیم‌ها، کابل‌ها و لوله‌ها با استفاده از قرنیزهای پی وی سی و پلی استایرن تو خالی اشاره کرد.

در واقع با توجه به احتمال انبساط کف‌پوش‌های لمینیت در کناره دیوارها تقریبا یک سانتی‌متر فضای خالی در این قسمت تعبیه می کنند. رها کردن این فضای خالی لطمه زیادی به زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی وارد می کند. قرنیزها بهترین ابزار دکوراتیو به منظور پوشاندن این فضای خالی  هستند که فضای ساختمان را زیبا و بدون عیب می کنند.

همچنین خانه‌های زیادی هستند که در زمان بازسازی ممکن است در کلیدها، پریزها و لوله‌کشی ساختمان تغییراتی ایجاد نمایند. در این صورت باید فکری برای پوشش کابل های اضافه داشته باشند که ظاهر دکوراسیون آنها را به هم نریزد. استفاده از داکت های پوشش سیم کشی و کابل بیشتر در اماکن اداری صورت می گیرد و برای محیط خانه چندان مناسب نیست و فضا را زمخت و نا زیبا می کند. امروزه قرنیزهایی با حجم مناسب و سبک مثل قرنیزهای پلی استایرن وجود دارد که به منظور پوشاندن کابل ها توخالی طراحی شده اند و علاوه بر پوشاندن و محافظت از کابل های برق به زیبایی بیشتر خانه نیز کمک می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.