تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

قرنیز مدرن و کلاسیک

هنگامی که رنگ آمیزی و یا نصب دیوارپوش و دیگر تزئینات دکوراتیو منزل به پایان رسید، نوبت به انتخاب یک قرنیز مناسب می رسد. قرنیزها نقش بسیار مهمی در تکمیل نمای داخلی ساختمان شما دارند و در سبک و مدل های گوناگون نظیر قرنیز مدرن و کلاسیک به فروش می رسند.

برای انتخاب یک قرنیز مناسب ابتدا باید سبک خانه خود را در نظر بگیرید. برای مثال خانه هایی که از جزئیات معماری قدیمی برخوردارند، معمولاً از قرنیزهایی با سبک های سنتی تر استفاده می کنند. درحالی که اغلب خانه های دارای سبک مدرن و کلاسیک امروزی، جدیدترین متریال قرنیزها مثل قرنیز پلی استایرن را به کار می برند.

قرنیز مدرن و کلاسیک

اگر سبک خانه خود را نمی دانید، می توانید از طریق جستجو در گوگل و بررسی تصاویر مشخص کنید که چه سبکی با خانه شما مطابقت دارد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان هوم لوکس تماس حاصل کنید. در ادامه در خصوص ویژگی های قرنیز مدرن و کلاسیک بیشتر توضیح خواهیم داد. با هوم لوکس همراه باشید.

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن و کلاسیک

توجه به وحدت فضای و یا به عبارت دیگر ایجاد رابطه میان بخش های مختلف طراحی داخلی خانه بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب برای ایجاد یک طراحی دکوراسیون ساده، مدرن و کلاسیک در منزل، باید به تمامی جزئیات نظیر قرنیزها و دیگر ابزارهای دکوراتیو به دقت توجه کنید. انتخاب جزئیات دکوراسیون داخلی یک تصمیم بسیار تاثیرگذار در طراحی داخلی خانه شما محسوب می شود.

سبک های مدرن و کلاسیک یکی از سبک های پرطرفدار در میان معماران داخلی و صاحب خانه هاست. در طراحی های مدرن بیشتر از یک ظاهر طراحی مینیمال با رنگ های مدرن و یکنواخت استفاده می شود. قرنیزهای مدرن می توانند در جنس های چوبی، سنگ براق و یا یک گزینه مقرون به صرفه تر نظیر قرنیزهای پلی استایرن سفید یا طرح چوب استفاده شوند.

یک پیشنهاد محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از دیوارپوش مدرن یا رنگ های یکنواخت و گرم به همراه قرنیز پلی استایرن سفید است. این ترکیب با کمک مبلمان و یا میز ناهارخوری سبک مدرن و همینطور یک لوستر مدرن براق و سفید می تواند یک فضای کاملا لوکس و مدرن را به خانه شما ببخشد. برای نمونه تصویر زیر را در نظر بگیرید:

قرنیز مدرن

از آنجایی که سبک مدرن و کلاسیک از سبک های بسیار پرطرفدار دکوراسیون در داخل و خارج از کشور محسوب می شوند بنابراین آشنایی با ویژگی ها و تفاوت های آنها و همینطور نکات مربوط به استفاده از قرنیز مدرن و کلاسیک در این فضاها می تواند به شما در خلق یک محیط دلخواه برای زندگی کمک نماید.

آشنایی با تفاوت های سبک مدرن و کلاسیک

سبک مدرن و کلاسیک در عین حال که با هم شباهت هایی دارند و می توانند در فضای یک خانه به خوبی با یکدیگر ادغام شوند از تفاوت های بارزی نیز برخوردار هستند. برای مثال در سبک مدرن اغلب اوقات از انواع فرآورده های چوبی مصنوعی مثل ورق های ام دی اف و  پی وی سی طرح چوب و همچنین رنگ های گرم و براق استفاده می شود. در واقع سبک مدرن به همین ویژگی ها شهرت دارد.

این درحالی است که برای اجرای یک سبک کلاسیک در فضای داخلی معمولاً از چوب طبیعی و رنگ های روشن به ویژه سفید استفاده می شود. ضمن اینکه در ساخت قرنیز کلاسیک و دیگر ابزارهای دکوراتیو عمدتاً از هنر منبت کاری، ظریف کاری و سایر هنر های مربوط به آن استفاده زیادی می شود.

اهمیت قرنیز در طراحی دکوراسیون داخلی و ایجاد سبک

قرنیزها با سبک های مختلف یکی از ساده ترین عناصر معماری هستند که از طریق آنها می توانید سبک فضای زندگی خود را تکمیل نمایید و ظاهری تازه و شیک به آن اضافه کنید.اگر به دو فضای داخلی مشابه ، یکی با قرنیز و دیگری بدون قرنیز نگاهی بیندازید ، می توانید تفاوت های زیادی را به ویژه از نظر پالایش و جذابیت زیبایی شناختی آنها مشاهده خواهید کرد. با این حال، اضافه کردن این عنصر معماری فقط در صورتی که به درستی انتخاب شده باشد می تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد.

اگرچه قرنیز فقط یک ویژگی تزئینی برای خانه شما محسوب می شود، اما در صورتی که در انتخاب آن بیشتر دقت شود می تواند به یک محور با ارزش طراحی داخلی تبدیل گردد. در ادامه به نکات انتخاب درست قرنیز برای طراحی مدرن و کلاسیک اشاره می کنیم.

طراحی دکوراسیون با قرنیز کلاسیک

انتخاب درست قرنیز برای طراحی مدرن و کلاسیک

بهترین و مناسب ترین قرنیز برای فضای داخلی کلاسیک، یک قرنیز ساده و یا با خطوط ریز است. در خانه هایی به سبک های قدیمی تر اغلب از قرنیزهای پیچیده تری استفاده می شد. اما امروزه قرنیزهای ساده و دارای رنگ های یکنواخت بسیار پرطرفدار تر شده اند.

علاوه بر این ، فراموش نکنید که در هنگام انتخاب جنس و سبک قرنیز، ارتفاع دیوار را نیز و اندازه اتاق های خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که در خانه هایی که سقف بلندی دارد اگر به اشتباه قرنیز کوتاه نصب گردد یک ظاهر غیر مهندسی و ناخوشایند به محیط می بخشد.

به یاد داشته باشید استفاده از یک قرنیز با جنس و شکل مناسب نه تنها ارزش خانه شما را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند که زودتر آن را بفروشید.

همچنین با انتخاب جدیدترین قرنیزهای پلی استایرن می توانید طراحی دکوراسیون خود را امروزی و برجسته کنید و یا یک فضای داخلی سنتی را زنده کنید و در عین حال جذابیت زیبایی آن را حفظ کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.