تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

امروزه مصرف کنندگان از هر زمان دیگری راه های خرید بیشتری در دسترس دارند. بنابراین اگر دارای یکی از مشاغل تجارت الکترونیک هستید و می خواهید خریداران آنلاین از شما خرید کنند، در وهله اول باید بتوانید به سرعت اعتماد و توجه آنها را جلب کنید. در عصر دیجیتال، بازاریابی و برقراری ارتباطات با کاربران حیاتی است. بررسی مؤلفه های اصلی برای اعتماد سازی در مشتریان در موفقیت و افزایش فروش شما بسیار موثر است. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله می خواهیم به معرفی راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین بپردازیم. با ما همراه باشید.

 راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین

اگرچه خیلی ها از  راحتی و سرعت خرید آنلاین صحبت می کنند، اما ممکن است در خرید از یک فروشگاه آنلاین ناآشنا و تازه وارد دریغ کنند. بر اساس گزارشات منتشر شده در خصوص میزان اعتماد کاربران به خرید آنلاین، ۹۰٪ از کاربران به توصیه های افرادی که می شناسند اعتماد دارند، در حالی که ۷۰٪ نیز به نظرات مصرف کنندگان دیگر که محصول مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کرده اند اعتماد می کنند. همچنین ۶۱٪ از شرکت کنندگان این نظر سنجی، موافق بوده اند که تبلیغات انجام شده در تلویزیون آنها را به خرید محصولات تشویق کرده است. ۳۳٪ هم اظهار داشته اند که به تبلیغات آنلاین شبکه های اجتماعی اعتماد دارند.

بنابراین برای ایجاد یک ارتباط آنلاین موفق بین کاربر و یک نام تجاری، بهترین راه عتماد سازی از طریق دیگر کاربران است. در واقع برای ایجاد شفافیت و اعتماد سازی در مشتریان جدید، هیچ راهی بهتر از اثبات اصالت و تعهد شما نسبت به مشتریان قبلی نیست. در ادامه به راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین اشاره می کنیم.

طراحی یک وب سایت حرفه ای

  • طراحی یک وب سایت حرفه ای

مشتریان به احتمال زیاد به تجارتی اعتماد می کنند که وب سایت آن به صورت حرفه ای طراحی شده باشد. به همین دلیل در هنگام طراحی سایت، باید به برخی از عوامل مهم در ارتقاء اصالت تجارت آنلاین خود توجه داشته باشید. استفاده از عکس های باکیفیت، فضاهای تمام رنگ سفید و یک رابط کاربری ساده از جمله خصوصیات وب سایت حرفه ای و کاربرپسند است. شما با داشتن یک وب سایت حرفه ای به مشتریان خود ثابت می کنید که در تجارت خود جدی هستید. بنابراین باعث می شوید آنها به شما اعتماد داشته باشند.

  • نشان دادن رضایت مشتریان قبلی

وقتی به شفافیت و اعتماد سازی کسب و کار آنلاین خود فکر می اندیشید، معمولاً باید به این نکته توجه کنید که چگونه یک برند با کاربران خود ارتباط قوی برقرار می کند. آنچه ممکن است باعث تعجب شما شود تأثیر مشتریان قبلی در افزایش این اعتماد است. در واقع این که چگونه مصرف کننده قبلی می تواند به یک مشوق اصلی برای فروش بعدی شما تبدیل گردد، بسیار حائز اهمیت است.

البته نظرات کاربران باید بی طرفانه و بدون سانسور منتشر گردند تا لایه جدیدی از اعتماد و شفافیت را برای کسب و کار شما ایجاد کنند. سیستم هایی که به مشتریان خود اجازه می دهند تا تجربیات شخصی، علاقه، رضایت یا عدم رضایت خود نسبت به محصولات و خدمات خاص را به اشتراک بگذارند، در ایجاد اعتماد برای برند خود بسیار موفق تر بوده اند.

نشان دادن رضایت مشتریان قبلی

  • انتشار نظرات کاربران در خصوص کالا و خدمات

انتشار نظرات و بررسی های کاربران، باعث افزایش فروش آنلاین، بهبود وفاداری مشتری و حتی افزایش ترافیک می شود. البته یک نگرانی بزرگی که کسب و کارهای آنلاین را از انتشار نظرات کاربران منصرف می کند، ترس از چیزهای منفی است که ممکن است برخی از کاربران درباره محصولات آنها بگویند. ولی به نظر نمی رسد حتی بررسی های منفی به خرید آنلاین آسیب چندانی برساند.

برای مثال یک فروشگاه آنلاین به آدرس AlpacaDirect.com ، انتشار نظرات کاربران را عامل مهم موفقیت طولانی مدت شرکت خود می داند. به گفته جیم هوبارت، بنیانگذار این فروشگاه آنلاین، بر خلاف آن چه به نظر می رسد حتی شاهد رشد ۲۳ درصدی فروش آنلاین در مورد کالاهای دارای رتبه پایین نظر سنجی بوده است.

واقعیت این است که اعتماد به سایر کاربران دیگر، نسبت به انواع تبلیغات خیلی سریع تر عمل می کند. قبل از ایجاد این اعتماد اولیه، بررسی یک کاربر جدید برای خرید آنلاین از فروشگاه شما بسیار محتاطانه و پله ای است. اما هنگامی که اعتماد بین یک برند و یک کاربر برقرار شد، اوضاع به شدت تغییر می کند و کاربر به مشتری دائم و وفادار تبدیل می گردد.

  • افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین

یکی دیگر از مهم ترین راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، تأثیر مثبت افزایش ترافیک در موتورهای جستجو بر کسب و کار فروشگاه های آنلاین است. جالب است بدانید اجازه ثبت نظریات مشتریان به افزایش ترافیک سایت شما بسیار کمک می کند. کاربران احتمالاً هرگز نمی دانند که بررسی های آنها در مورد کالا و خدمات شما چگونه می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. در واقع محتویاتی که آنها برای بررسی کالای شما به ثبت می رسانند، ممکن است پاسخ به سوال مصرف کنندگان دیگر باشد. به این ترتیب سوالاتی که کاربران در خصوص کالاها در موتور جستجو می نویسند، ممکن است آنها را مستقیما به فروشگاه آنلاین شما هدایت کند. اگر کاربر از پاسخ درج شده در سایت شما راضی باشد، به احتمال زیاد سایت شما را ترک نکرده و به سادگی خرید را از همان جا انجام می دهد.

نکته اینجاست که بررسی های کاربران کمک می کند تا اطلاعات مفیدی را بین یکدیگر رد و بدل کنند. در نتیجه تجربه ای کامل تر کسب خواهند کرد. در این صورت به سادگی شک و تردیدهای آنها توسط سایر مشتریان دیگر شما برطرف می شود. زیرا می توانند اطلاعات بی طرفانه را سریع تر از خواندن چندین بررسی پراکنده در وب پیدا کنند.

  • استفاده از تبلیغات آنلاین کلیدی و هدفمند

خوشبختانه مشاغل تجارت الکترونیکی فرصت های مختلفی را برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه دارند. اولین فرصت زمانی پیش می آید که مشتری برای اولین بار یکی از تبلیغات شما را در اینترنت ببیند. درج آگهی به همراه اطلاعاتی مانند تعداد سفارشاتی که تاکنون ارسال شده، تعداد مشتریانی که تاکنون از شما خرید کرده اند، ساعات سرویس دهی به مشتریان، روش های مورد قبول برای پرداخت از جمله اطلاعات کلیدی و تاثیرگذار برای جلب نظر مشتریان جدید است. همچنین بهتر است مدت زمان آماده شدن کالا، نحوه ارسال و تاریخ تحویل آن به روشنی در سایت و صفحه رسمی تجارت الکترونیک شما مشخص شده باشد.

  • انتشار تصاویر گرفته شده از محصول توسط مشتری

یکی دیگر از قوی‌ترین راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، استفاده از بازاریابی و تجارت بصری است. این روش کمک به سزایی به رشد و موفقیت بیزینس آنلاین شما می کند. برای جلب اعتماد مشتریان جدید کافی است تصاویری که از محصولات شما توسط مشتریان قدیمی گرفته شده است را به اشتراک بگذارید. چرا که استفاده از تصاویر واقعی از محصول، باعث می شود تا مشتریان جدید نسبت به واقعی بودن کیفیت کالای شما مطمئن شوند و به این ترتیب برای خرید آنلاین از شما اقدام نمایند.

ارائه ضمانت ارجاع محصول در صورت عدم رضایت مشتری

  • ارائه ضمانت ارجاع محصول در صورت عدم رضایت مشتری

اگر برای شما امکان پذیر باشد تا شرایطی را فراهم کنید که مشتری بتواند در صورت عدم رضایت در مدت زمان مشخصی محصول خریداری شده را به شما مرجوع کند، در واقع بهترین ضمانت ممکن را برای افزایش اعتماد و شفافیت سازی به مشتری ارائه داده اید. این روش در فروشگاه های آنلاین بزرگی نظیر دیجی کالا بسیار موثر واقع شده است.

  • تضمین امنیت درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه آنلاین

بر اساس گفته های کاربران، نگرانی های مربوط به جرایم سایبری یکی از دلایل عدم اعتماد آنها به خرید آنلاین است. به همین خاطر ایجاد بستری امن برای مبادلات مالی بین کاربران و کسب و کار آنلاین و همینطور حفظ حریم خصوصی آنها برای افزایش اعتماد مشتری به خرید آنلاین بسیار مهم است. ضروری است که شما سرعت و امنیت درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه آنلاین خود را از طریق کسب مجوزهای لازم به مشتری اثبات کنید. افراد دارای کسب و کار آنلاین باید در راه حل های مربوط به افزایش امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند. آنها باید به طور روشن برای مشتریان توضیح دهند که چگونه از داده های آنها در برابر هکرها محافظت می کنند.

  • مدیریت مشتریان و رسیدگی سریع به نیازهای آنها

به عنوان یکی از راه حل های افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین ، لازم است که شما خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنلاین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهید. برقراری ارتباط قوی با کاربران و پاسخگویی سریع به سوالات آنها موجب کسب اعتماد و جذب مشتریان جدید و همینطور حفظ مشتریان قدیمی تر می شود.

  • افزایش سرعت سایت فروشگاه آنلاین

سرعت یکی از مولفه های اصلی در تجارت الکترونیک است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما بر روی هر دستگاهی نظیر رایانه و یا تلفن همراه به سرعت بارگذاری می شود. در واقع کاهش مدت زمان بارگذاری وب سایت به چند ثانیه یا کمتر، بزرگترین تهدید برای رقیبان شما محسوب می شود. اگر وب سایت شما خیلی آهسته بارگیری شود، به احتمال زیاد مشتریان اعتماد خود را نسبت به کسب و کار شما از دست می دهند و از سایت شما خارج می شوند.

طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن

پس از انتخاب یک دیوارپوش مناسب و خرید آن، شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود، نصب دیوارپوش پلی استایرن را به تنهایی و بدون نیاز به نصاب انجام دهید. البته برای اینکار باید طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن را بدانید. در ادامه به نکات لازم در خصوص نصب دیوارپوش پلی استایرن می پردازیم.

نصب دیوارپوش پلی استایرن

طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن

در حال حاضر یکی از مهم ترین و رایج ترین کاربرد دیوارپوش پلی استایرن، تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان ها  است. دیوارپوش های پلی استایرن با بافت های مختلفی در دسترس هستند. بنابراین شما می توانید بهترین مدل را متناسب با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید. به وسیله دیوارپوش پلی استایرن به راحتی می توان دیوارهای خانه های قدیمی را بازسازی کرد و رنگ و لعاب خانه های مدرن امروزی را به آنها اضافه نمود.

خوشبختانه طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن نیز آسان و سریع است. این بدان معنا است که حتی خود شما می توانید این دیوارپوش را در محل مورد نظر به راحتی نصب کنید.

البته توجه داشته باشید که اطلاع کامل از طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن و نحوه صحیح چسباندن آنها بر روی دیوار بسیار مهم است. زیرا در صورت نصب اشتباه دیوارپوش پلی استایرن ممکن است نه تنها به ظاهر دلخواه خود نرسید بلکه به ورقه های پلی استایرن نیز آسیب وارد کنید.

ورقه های دیوارپوش پلی استایرن در اندازه های مختلفی تولید شده اند. بنابراین شما می توانید این دیوارپوش ها را در ابعاد گوناگونی تهیه نمایید و سپس مانند قطعات یک پازل در کنار هم بچسبانید. اکثر دیوارپوش ها در ابعاد متر مربع موجود هستند و باید آنها را با توجه به متراژ مورد نظر تهیه و در محل مورد در نظر در کنار هم بر روی دیوار قرار داد.

آماده سازی سطح زیرین دیوارپوش پلی استایرن

قبل از نصب دیوارپوش پلی استایرن باید حتما مطمئن شوید که سطح دیوار برای نصب دیوارپوش شما، کاملا صاف و مناسب است. آماده سازی سطح زیرین دیوارپوش های پلی استایرن معمولا شامل بررسی سطح دیوار از لحاظ صاف بودن و همینطور قابلیت تحمل بار است. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصان گروه هوم لوکس مشورت نمایید.

آماده سازی چسب برای نصب دیوارپوش پلی استایرن

شما می توانید دیوارپوش های پلی استایرن را با چسب مخصوص و یا به وسیله یک میخکوب بادی نصب نمایید. حتما اطلاعات لازم در خصوص نحوه چسباندن دیوارپوش را از فروشنده دیوارپوش های پلی استایرن و پی وی سی دریافت نمایید.

البته لازم به ذکر است برخی از دیوارپوش های پلی استایرن در قسمت پشتی خود دارای یک نوع چسب هستند. بنابراین این دیوارپوش ها را می توان به راحتی و بدون هیچ کار خاصی بر روی یک سطح کاملا صاف که از قبل آماده شده است چسباند.

چسب برای نصب دیوارپوش پلی استایرن

اعمال چسب بر روی ورق های دیوارپوش پلی استایرن

در مرحله بعد مقدار مناسبی از چسب را روی قسمت پشتی ورقه های دیوارپوش بمالید و ورقه ها را روی دیوار قرار دهید. چسب باید با حجم کاملا برابر بر روی تمام ورقه های دیوارپوش مالیده شود، تا ضخامت آنها بعد از نصب با هم برابر باشد.

چسباندن ورق پلی استایرن بر روی دیوار

بعد از اینکه چسب را روی ورق های پلی استایرن اعمال کردید، باید آنها را به صورت افقی یا عمودی بر روی دیوار کاملا صاف نصب کنید.  قبل از نصب دیوارپوش حتما الگوی افقی یا عمودی چسباندن ورق ها را مشخص کنید.

توصیه می شود نصب ورقه ها را به صورت افقی و از گوشه پایینی دیوار شروع کنید. بعد از این که اطمینان حاصل کردید که ورق ها کاملاً تراز شده اند، آنها را به آرامی فشار دهید، تا بر روی دیوار کاملا محکم قرار بگیرند.

همچنین شما فقط می توانید قبل از اینکه چسب خشک شود تغییرات لازم را اعمال نمایید در غیر صورت امکان جداسازی و تغییر مکان دیوارپوش ها کمی دشوار خواهد بود و گاهی اوقات نیز غیر ممکن است.

نصب بقیه ورق های پلی استایرن

چسباندن ورق های پلی استایرن را تا رسیدن به انتهای ردیف آخر ادامه دهید. توجه کنید که تراز شدن لبه های دیوارپوش ها برای حرفه ای به نظر رسیدن نتیجه نهایی بسیار مهم است. بنابراین حتما مطمئن شوید که لبه ها و شیارهای روی ورق های دیوارپوش کاملا با هم تراز هستند.

همچنین جهت نصب دیوارپوش در ارتفاع غیر قابل دسترس، برای تسلط کامل حتما از یک نردبان مناسب و ایمن  استفاده نمایید.

اگر قصد دارید بر روی دیوارپوش پلی استایرن تابلو نصب کنید و یا سیم کشی و نورپردازی خاصی را انجام دهید. حتما پس از اینکه مطمئن شدید چسب دیوارپوش ها کاملا خشک شده است این کار را انجام دهید. معمولا چند روز برای خشک شدن کامل چسب دیوارپوش ها زمان لازم است.

نصب ورق های پلی استایرن

در حین نصب دیوارپوش های پلی استایرن باید مطمئن شوید که هیچ شکافی ما بین ورق ها وجود ندارد زیرا این امر از مقاومت  دیوارپوش در برابر رطوبت می کاهد و مقاومت عایق حرارتی آن را نیز به شدت کاهش می دهد. بعد از نصب کامل در صورتی که متوجه شکافی شدید می توانید فوم پلی استایرن را بین ورقه ها استفاده کنید تا مشکل حل شود.

یک نکته دیگر در خصوص نصب دیوارپوش های پلی استایرن رعایت کامل نظم و تمیز کار کردن در حین چسباندن ورق ها است. در صورتی که دست شما به چسب آغشته شده است از تماس آن به سطح رویی دیوارپوش کاملا خودداری کنید. در نهایت سطح رویی دیوارپوش های شما باید کاملا صاف و براق و همینطور بدون هیچ چسبندگی باقی بماند.

نصب دیوارپوش را به یک متخصص واگذار کنید

اگر طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن را به خوبی نمی دانید و  فکر می کنید که در نصب دقیق و حرفه ای دیوارپوش های پلی استایرن با مشکل رو به رو خواهید شد، بهتر است این کار به متخصصان واجد شرایط واگذار کنید.

با این وجود، اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید برای نصب بهتر دیوارپوش ها به شما کمک کند. به خصوص اگر دیوارپوش شما نیاز به تهیه چسب دارد. چرا که تهیه چسب و نصب ورق ها به طور همزمان تقریبا غیرممکن است. بعلاوه در پروژه هایی با متراژ زیاد یک فرد مبتدی به تنهایی زمان بسیار زیادی را برای نصب دیوارپوش ها نیاز خواهد داشت.

خودروهای غیر بزرگراهی

بخش چهارم : خودروهای غیر بزرگراهی

خودروهای غیر بزرگراهی مانند کامیون های معدن و ماشین آلات ساختمانی، بسیار سنگین تر از کامیون های H20 هستند. این گونه خودروها به وفور در مسیرهای سنگ فرش نشده و جاده های معدنی کار می کنند که می تواند بسیار ناهموار باشند. بر همین اساس، بجز در مورد عبور و مرور با سرعت بسیارکم، در سایر موارد باید از فاکتور ضربه ای بین ۰/ ۲ تا ۰/ ۳ استفاده شود. معمولا در مورد خودروهای غیر بزرگراهی ضروری است که فشار ناشی از بار زنده، با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط کارخانه سازنده راجع به وزن خودرو، بار چرخ ها، جای لاستیک ها (سطح تماس) و فاصله چرخ ها، محاسبه شود.

محل چرخ های خودرو نسبت به محل لوله هم فاکتور مهمی در تعیین میزان بار منتقل شده به لوله است. فشار خاک در نقطه ای زیر یک بار در سطح، هم در جهت عمقی و هم در جهت عرضی گسترش می یابد. ممکن است بار چرخ هایی که مستقیما روی لوله قرار نگرفته اند، باعث وارد آمدن فشار به لوله شود، و این فشار می تواند چشم گیر باشد. بار ناشی از دو چرخ که لوله در وسط آن ها قرار گرفته است ممکن است بیش از بار حاصل از یک چرخ که مستقیماً روی لوله قرار گرفته است، به لوله فشار وارد کند.

در لوله هایی که در چند فوتی سطح زمین نصب شده اند، حداکثر فشار خاک در زمانی رخ می دهد که یک چرخ (تک لاستیک یا ۲لاستیکه) مستقیما روی لوله قرار می گیرد. حداکثر فشار در مورد لوله های عمیق تر، اغلب هنگامی بوجود می آید که چند کامیون با اندکی فاصله از هم در حال عبور از لوله هستند و لوله بین آن ها قرار می گیرد و یا در مورد خودروهای غیر بزرگراهی، زمانی بوجود می آید که محور خودروها در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. حداقل فاصله بین خط مرکزی بار چرخ کامیون های عبوری ۴ فوت در نظر گرفته می شود. برای کامیون های H20 که در چنین فاصله ای از هم قرار گرفته اند، فشار وارد بر لوله ای که در وسط دو کامیون در حال عبور و در عمق ۴ فوت یا بیشتر قرار گرفته است، بیش از فشار وارد بر همان لوله از طرف تک چرخی است که روی لوله قرار گرفته است.

در طراحی، فشار خاک بر لوله بر اساس محل خودرو (محل بارهای چرخ) نسبت به لوله که منجر به تولید بیشترین فشار می شود، محاسبه می گردد. معمولاً این فرآیند شامل مقایسه فشار در زیر یک چرخ تنها با فشار در زیر دو چرخ که در دو طرف لوله قرار گرفته اند، می شود. برای محاسبه فشار مستقیماً زیر یک چرخ می توان از معادله تیموشنکو ۱ استفاده کرد، در حالیکه برای محاسبه فشار ناشی از چرخ هایی که مستقیماً روی لوله قرار نگرفته اند، می توان معادله بوسینسک را بکار برد.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

معادله تیموشنکو

معادله تیموشنکو، فشار خاک را در نقطه ای که مستقیماً زیر یک توزیع بار سطحی قرار گرفته است، بدون در نظر گرفتن هرگونه سنگ فرش، به دست می دهد.

معادله تیموشنکو

که در آن:

PL =  فشار عمودی خاک در اثر بار زنده، lb/ft2

If = فا کتور ضربه

WW =  بار چرخی، lb

aC = سطح تماس، ft2

rT =  شعاع معادل، فوت

H = عمق پوشش، فوت

شعاع معادل از رابطه زیر بدست می آید:

معادله تیموشنکو

معمولا در مورد خودروهای بزرگراهی استاندارد H20 و HS20 ، بارگذاری بر سطح تماس جفت چرخ، یعنی ۱۶،۰۰۰ پوند روی مساحتی به اندازه ۲۰ × ۱۰ اینچ در نظر گرفته می شود.

 

نمونه ای از محاسبات معادله تیموشنکو

فشار عمودی وارد بر لوله پلی اتیلن ۲۴ اینچی که در عمق ۳ فوت زیر جاده ای سنگفرش نشده نصب شده است را در هنگامی که یک کامیون R-50 غیر جاده ای روی لوله قرار گرفته است، محاسبه کنید. کارخانه سازنده کامیون، وزن خالص آن را ۱۸۳،۵۴۰ پوند اعلام کرده که روی لاستیک های ۲۱X35 E3 که هر یک باری به بزرگی ۳۰،۵۹۰ پوند را بر مساحتی به اندازه ۳۷۰ اینچ مربع وارد می کنند، سوار شده است.

راه حل: از معادلات ۶- ۴۵ و ۶- ۴۶ استفاده کنید. از آنجاییکه خودرو روی سطحی بدون سنگفرش کار می کند، استفاده از فاکتور ضربه ای برابر با ۰/ ۲ مناسب است.

معادله تیموشنکو

معادله تیموشنکو

معادله بوسینسک

معادله بوسینسک، فشار را در هر نقطه ای از خاک زیر یک بار متمرکز سطحی بدست می دهد. از این معادله می توان برای محاسبه فشار منتقل شده از یک بار چرخی به نقطه ای که در راستای خط اثر بار قرار ندارد، استفاده کرد. از آثار سنگفرش چشم پوشی شده است.

معادله بوسینسک

که در آن:

PL =  فشار عمودی خاک در اثر بار زنده، lb/ft2

If =  فاکتور ضربه

WW = بار چرخی، lb

r =  فاصله بین نقطه اعمال بار تا تاج لوله، فوت

H =  عمق پوشش تا تاج لوله، فوت

معادله بوسینسک

معادله بوسینسک

نمونه ای از بکارگیری تکنیک بارگذاری نقطه ای بوسینسک

فشار عمودی خاک بر یک لوله ۱۲ اینچی که در عمق ۴ فوتی زیر جاده ای خاکی قرار دارد را هنگامیکه دو خودرو از مسیرهای روبرو از روی لوله عبور می کنند، حساب کنید. فرض کنید خطوط مرکز بار چرخی دو کامیون، ۴ فوت با هم فاصله دارند. فرض کنید بار هر چرخ برابر با ۱۶،۰۰۰ پوند است.

راه حل: معادله ۶- ۴۷ را بکار ببرید و از آنجاییکه چرخ ها در حال عبور هستند، از فاکتور ضربه ای برابر با ۰/ ۲ استفاده می کنیم. حداکثر بار در وسط فاصله بین دو چرخ اعمال خواهد شد، بنابراین X = 2/0 ft . مقدار r را از معادله ۶- ۴۸ بدست آورید.

معادله بوسینسک

سپس معادله ۶- ۴۷ را برای تعیین بار ناشی از یک چرخ، PL ، حل کنید.

معادله بوسینسک

بار وارد بر تاج لوله، حاصل از هر دو چرخ است، بنابراین داریم:

معادله بوسینسک

بار محاسبه شده در این مثال، حتی پس از تصحیح با فاکتور ضربه، بیشتر از مقداری است که در جدول ۶- ۱۹ برای عمقی در این حد داده شده است. هر دو معادله تیموشنکو و بوسینسک، مقدار فشار اعمال شده در یک نقطه را بدست می دهند. در هنگام ارزیابی واکنش لوله به چنین بارهایی فرض می شود که فشار نقطه ای به کل سطح واحد طول لوله وارد می شود، در حالیکه در واقعیت، این فشار با فاصله از خط اثر بار چرخ، کاهش می یابد. روش هایی که این فشار را بر سطح لوله در نظر می گیرند، مانند روش هایی که برای محاسبه مقادیر جدول ۶- ۱۹ مورد استفاده قرار گرفته اند، مقدار بارگذاری دقیق تری به دست می دهند. با این حال، خطاهای موجود در معادلات فشار نقطه ای، اندک و محافظه کارانه (ایمنی بالاتر) هستند، بنابراین چنین معادلاتی همچنان در طراحی کارآیی دارند.

بار زنده

 

رستوران ها عاشق هوش مصنوعی هستند

رستوران ها عاشق هوش مصنوعی هستند

صنعت رستوران

فناوری هوش مصنوعی در صنعت رستوران ها

هوش مصنوعی فرصت های زیادی در صنعت رستوران ایجاد کرده است. این فناوری با ایجاد جریان کاری موثرتر، مدیریت بهتر داده های مشتریان و بهبود فرآیند آشپزی در آشپزخانه به رستوران ها کمک کرده است تجربیات ارزشمندی ایجاد کنند و  تعامل بهتری با مشتریانشان داشته باشند. به همین خاطر است که رستوران ها برای زنده ماندن در دنیای رقابتی امروز باید از فناوری هوش مصنوعی استفاده کنند. در ادامه می خواهیم دلایل دیگر استفاده از این فناوری در رستوران ها را با هم مرور کنیم.

هوش مصنوعی برنامه های تحویل غذا را موثرتر و کاراتر می سازد:

برنامه ها یا همان اپلیکیشن هایی که برای سفارش و تحویل غذا طراحی می شوند فرصت های جدیدی برای رستوران ها ایجاد کرده اند و به تولید سرنخ کمک نموده اند.  با اینحال محبوبیت فزاینده این برنامه ها گاهی از اوقات به مشکلاتی منجر شده و مدیریت موثر منابع و تقاضا را دشوارتر ساخته است. رستوران ها به دنبال نظرات بد از طرف مشتریانی که غذای سرد دریافت کرده اند یا کلاً به خاطر مشکلات موجود در برنامه، غذایشان را به درستی دریافت نکرده اند، نیستند.

خوشبختانه فناوری هوش مصنوعی به صنعت رستوران ها کمک می کند مسیر بهتری برای تحویل غذا انتخاب کنند و مطمئن شوند غذای مشتری با دقت، کیفیت و سرعت به دستش می رسد. رستوران ها می توانند به صورت خودکار سرعت رانندگان یا موتورسواران را مانیتور کنند و  مشتریان را به صورت خودکار درباره فرآیند تحویل سفارش شان آگاه سازند.

 صنعت رستوران

هوش مصنوعی به صرفه جویی در زمان و هزینه منجر می شود:

رستوران ها ممکن است به خاطر رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد حاشیه سود پایینی داشته باشند. در چنین شرایطی است که هوش مصنوعی وارد میدان می شود و فرآیند رستوران ها را بهتر می کند. از به روزرسانی لحظه ای انبار  تا سفارش خودکار بر اساس فروش واقعی غذاها و سطح لحظه ای موجودی می توان از داده هایی که به کمک هوش مصنوعی تولید می شود به بهترین شکل استفاده کرد . هوش مصنوعی به مدیر رستوران ها اجازه می دهد زباله ها و ضایعات آشپزی را مدیریت کنند، اندازه هر وعده را برای افراد تعیین نمایند و در نهایت با دقت و سرعت مصرف مواد غذایی برای تهیه غذاها را تخمین بزنند. خودکارسازی این فرآیندها با هوش مصنوعی به مدیران رستوران ها اجازه می دهد بر روی مواردی که مهم است تمرکز نمایند و تجربه بهتری برای مشتریانشان فراهم آورند.

چت بات ها بهره وری رستوران ها را بیشتر می کنند:

حتماً تا به حال اسم چت بات ها را شنیده اید. چت بات ها یا همان ربات های گفتگو  یکی از قابلیت های جدیدی هستند که به مدیران کمک می کنند فرآیند کاری شان را بهتر مدیریت کنند.

طبق تخمین گارتنر تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۵ درصد تعاملات مشتری با کسب وکارها از طریق فناوری هایی همچون چت بت ها خواهد بود. همین امر باعث می شود چنین فناوری هایی برای رستوران ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. هوش مصنوعی مکالمه ای همچون UnificationEngine می تواند در هر نقطه تماس از سفر مشتری، تجربه معناداری با او برقرار کند.  از رزرو میز گرفته تا پاسخ دادن به سوالات مشتری درباره مواد تشکیل دهنده یک غذا، ربات های گفتگو می توانند این فرآیند را به شیوه تعاملی خودکار سازند. حتی می توان از چت بات ها برای گرفتن سفارش مشتری، ارائه پیشنهادات بیشتر و یادآوری به مشتری برای گفتن نظرش استفاده کرد.  ربات های گفتگو و هوش مصنوعی حجم زیادی از داده های ارزشمند برای رستوران ها فراهم می کنند و بررسی این داده ها به صاحبان رستوران ها اجازه می دهد درک بهتری از مشتریانشان داشته باشند.

 صنعت رستوران

هوش مصنوعی به پاسخگویی سریع تر به ترندها کمک می کند:

شاید ارزش واقعی هوش مصنوعی برای صنعت رستوران ها کمک به تصمیم گیری بهتر درباره خدمت رسانی به مشتری، استراتژی های بازاریابی و حتی تهیه منوی جدید باشد. هر تصمیمی که باید در رستوران گرفته شود به یک سری داده نیاز دارد و هوش مصنوعی انجام این فرآیند را ساده تر می سازد. این موضوع برای رستوران هایی که می خواهند در دنیای رقابتی امروز بهتر دیده شوند و یک سر و گردن بالاتر از رقبا باشند بسیار مهم است.

 

آینده این صنعت به شدت در حال تغییر است و رستوران ها باید خودشان را با شرایط متغیر محیط وفق دهند.  بدون استفاده از فناوری هایی همچون هوش مصنوعی این روند دشوار، زمانبر و خسته کننده خواهد بود. هوش مصنوعی به رستوران ها کمک می کند ترندهای موجود را به راحتی مانیتور کنند و خودشان را به طور مداوم با نیازهای در حال تغییر مشتری وفق دهند.

 هوش مصنوعی به رستوران ها کمک می کند ترندساز باشند:

پاسخ سریع دادن به ترندها خیلی خوب است اما اگر رستورانی بتواند خودش ترندساز شود چه اتفاقی می افتد؟ خوب هوش مصنوعی به رستوران ها اجازه می دهد به راحتی این کار را انجام دهند. به کمک داده هایی  که از این فناوری حاصل می شود می توان مسیرهای جدید بازاریابی همچون موقعیت های جدید ساخت رستوران، منوی جدید و دموگرافیک جدید مشتری را شناسایی کرد.  رستوران ها می توانند از هوش مصنوعی برای افزایش سهم بازار، تولید سرنخ های جدید و ایجاد فروش بیشتر استفاده کنند.

صنعت رستوران

 هوش مصنوعی به وفاداری مشتریان هم جواب می دهد:

اگر  شما هم در صنعت رستوران فعالیت کرده باشید خیلی خوب می دانید که مشتریان وفادار بسیار مهم و البته سودآور هستند. رستوران ها باید بتوانند رابطه تعاملی با مشتری ایجاد کنند و در نهایت او را به فردی وفادار تبدیل نمایند.

 

هوش مصنوعی اینکار را برای رستوران ها ساده تر می سازد. به کمک فناوری های موجود رستوران ها می توانند بازارشان را به درستی بخش بندی کنند و ارتباط درستی با آن ها بگیرند. به کمک فناوری هایی همچون هوش مصنوعی می توان مهمان ها را بر اساس سابقه خرید، زمان سپری شده در رستوران، دموگرافیک و انتخاب منو بخش بندی کرد. این داده ها باعث ایجاد قیف مشتریان وفادار می شود و یک رابطه تعاملی و ارزشمند که پایدار است ایجاد می نماید.

هوش مصنوعی به صنعت رستوران ها قدرت می دهد:

هوش مصنوعی قدرت زیادی برای ایجاد بهره وری و حمایت از رستوران ها دارد و می تواند استراتژی ها و اهداف بازاریابی جدیدی برای آن ها ایجاد کند. به خاطر  داشته باشید که هوش مصنوعی فقط برای رستوران های زنجیره ای بزرگ نیست بلکه رستوران های کوچک هم می توانند از این فناوری بهره ببرند. ظرفیت داده ای زیادی که در هوش مصنوعی هست به بازاریابی رستوران ها کمک می کند و باعث می شود هر کدام از فعالیت های بازاریابی مرتبط و سفارشی سازی شده برای مهمانان باشد.  همین امر موجب می شود تعامل و وفاداری به گزینه های اصلی استراتژی بازاریابی تبدیل شود.

صنعت رستوران

 هوش مصنوعی به سودآوری رستوران ها می اندیشد:

رستوران هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند رهبران بازار خواهند بود. در این شرایط رستوران ها قادر خواهند بود به طور پویا به نیازهای مشتری پاسخ دهند و  بازار و انتظارات مشتری را تغییر دهند.

طراحی سایت گردشگری سلامت

گردشگری سلامت

سفر برای درمان بیماری یک راه حل جدید نیست. سال های زیادی است که مردم سراسر دنیا به دنبال مقصدهایی هستند که می توانند خدمات و مزایایی را برای درمان بیماری آنها ارائه دهند. هنگامی که این افراد به کشور دیگر سفر می کنند، به رونق هر چه بیشتر بخش های گردشگری، درمانی، هواپیمایی، هتل ها، رستوران ها و مقاصد جذاب توریستی آن کشور کمک می کنند.

بنابراین با توجه به اهمیت این حوزه در افزایش درآمد ناخالص کشورها، باید با ارائه راه حل های گوناگون، افراد بیشتری را از سراسر دنیا برای دریافت این گونه خدمات از کشورمان تشویق کنیم. یکی از این راه حل ها طراحی سایت گردشگری سلامت است که در ادامه به بررسی اهمیت آن می پردازیم.

گردشگری سلامت و مزایای آن

در گردشگری سلامت، بیماران تلاش می کنند تا در خارج از کشور، درمان مناسب خود را پیدا کنند. به عبارت دیگر گردشگری پزشکی را می توان به عنوان فرآیند سفر به خارج از کشور محل اقامت، به منظور دریافت مراقبت های پزشکی تعریف کرد.

علاوه بر این که افراد برای درمان بیماری از کشورهای فاقد امکانات مناسب پزشکی به کشورهای توسعه یافته سفر می کنند. ما شاهد بیمارانی هستیم که برای دسترسی به خدمات درمانی با قیمت مناسب از کشورهای ثروتمندتر به کشورهای کمتر توسعه یافته سفر می کنند. کم هزینه بودن اقدامات پزشکی و محل اقامت و همینطور دسترسی به پروازهای ارزان از جمله عواملی است که آنها را به انتخاب این سفر مصمم می کند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

گردشگری در کنار درمان

مسافران خارجی می توانند در کنار دریافت خدمات پزشکی مقرون به صرفه، به گشت و گذار در مناطق جذاب گردشگری کشور مقصد بپردازند و از فرهنگ و سنت های آن کشور بازدید نمایند. در حقیقت این همان مساله ای است که واژه گردشگری را در مفهوم گردشگری پزشکی قرار می دهد.

افزایش روزافزون محبوبیت گردشگری سلامت، توجه سیاست گذاران، رسانه ها، شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و پزشکان را به خود جلب کرده است. به طوری که بسیاری از کشورها می خواهند برای پیشرفت در این حوزه، خدمات درمانی با کیفیت بالا و با قیمت مناسبی را ارائه دهند.

متداول ترین درمان ها در گردشگری سلامت

متداول ترین نوع رویه های درمانی که بیماران در سفرهای گردشگری پزشکی دنبال می کنند عبارتند از: جراحی زیبایی، دندانپزشکی، پیوند عضو، جراحی قلب، جراحی ارتوپدی، درمان سرطان  و غیره است. با این وجود، انواع مختلفی از خدمات را می توان از طریق توریسم پزشکی، از درمان های اساسی گرفته تا انواع مختلف طب سنتی و جایگزین، به دست آورد.

گردشگری سلامت

ایران؛ مقصد جذاب گردشگری سلامت

ایران به عنوان کشور ارائه دهنده خدمات پزشکی با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه به عنوان یکی از مقصدهای جذاب گردشگری سلامت برای مردم کشورهای همسایه و حتی برخی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است. بیمارستان های ایران از پزشکان مشهور و امکانات عالی پزشکی برخوردار هستند. سالیانه تعداد زیادی از مردم دنیا برای انجام جراحی های پلاستیک/زیبایی، دندانپزشکی، جراحی چشم و …  به ایران سفر می کنند.

ترکیب منحصر به فردی از تجربه، امکانات و منابع طبیعی به موفقیت سیستم مراقبت های بهداشتی ایران کمک کرده است. بنابراین با توجه به پتانسیل بالایی که ایران در زمینه جذب توریسم پزشکی دارد، باید از این فرصت برای افزایش درآمد ناخالص کشور نهایت استفاده را برد.

بر همین اساس در این اینجا به یکی از راهکارهایی که حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات برای افزایش سود گردشگری سلامت ارائه داده است اشاره خواهیم کرد.

کسب سود بیشتر از صنعت گردشگری سلامت

افراد زمانی به درمان خارج از کشور فکر می کنند که در محل زندگی خود درمان قطعی و امیدبخشی برای بیماری آنها وجود نداشته باشد و یا نیاز به پرداخت هزینه های بسیار بالایی دارد که اصلا به صرفه نیست.

جهانگردی پزشکی نمایانگر یک پدیده جهانی و چند میلیارد دلاری است که پیش بینی می شود طی دهه آینده رشد قابل توجهی داشته باشد. با رشد جهانی در سفرهای پزشکی و ورود هر چه بیشتر کشورها به این بازار رقابتی باید به دنبال ایجاد مزیت رقابتی در میان سایر کشورهای ارائه دهنده تور پزشکی باشیم. بنابراین با فراهم آوردن یک بستر مناسب نظیر طراحی سایت گردشگری سلامت برای انعکاس موضوعات و پیشرفت های اخیر پزشکی در کشور و همینطور معرفی روش های درمانی جدید و جایگزین، می توان برای جذب هر چه بیشتر مشتریان از سراسر دنیا جهت دریافت خدمات پزشکی اقدام کرد.

گردشگری سلامت

شرکت های ارائه دهنده خدمات تور سلامت

شرکت های گردشگری زیادی در ایران و سایر نقاط جهان درحوزه گردشگری سلامت فعالیت دارند. آنها با معرفی بهترین خدمات بیمارستانی کشور خود و همینطور ارائه خدمات دریافت و تمدید ویزا برای بیماران، رزرو هتل و بلیط هواپیما، استخدام پرستار خصوصی برای بیماران و یا ارائه سفرهای فرهنگی در کنار درمان، اقدام به برگزاری تورهای چند روزه حوزه سلامت می کنند. آنها سعی می کنند طیف گسترده ای از خدمات و درمان های کم هزینه را در کنار سطح بالایی از کیفیت و امنیت، به مشتریان خود ارائه دهند.

علت افت پذیرش گردشگری سلامت

یکی از موانع اساسی در پذیرش گردشگری سلامت، عدم استفاده از استراتژی های مناسب بازاریابی به منظور ایجاد امکان ارزیابی و مقایسه کیفیت و هزینه خدمات گردشگری پزشکی برای بیماران خارجی است. در واقع زمانی که جایی برای ارائه تبلیغات مناسب خدمات گردشگری و مراقبت های پزشکی شما وجود نداشته باشد و یا مردم کشورهای دیگر به راحتی نتوانند با زبان خودشان به آن دسترسی داشته باشند، قطعا درک مناسبی از کیفیت خدمات شما به دست نخواهد آورند. به این ترتیب احتمالا به سمت رقبای شما که در این زمینه بیشتر فعالیت داشته اند جذب می شوند. داشتن یک وب سایت گردشگری سلامت حرفه ای و چند زبانه گام موثری در پیشبرد اهداف جذب توریسم پزشکی خواهد بود.

لزوم طراحی سایت گردشگری سلامت

بیش از نیمی از بیمارانی که به دنبال درمان هستند، روند درمانی خود را با یک جستجوی آنلاین ساده در اینترنت شروع می کنند.  برای هدف قرار دادن بیماران خارجی که به خدمات و مهارت های ارائه شده توسط شما نیاز دارند، در گام اول به طراحی یک سایت سفارشی در حوزه گردشگری سلامت و پزشکی احتیاج دارید. این سایت باید بتواند به چندین زبان دنیا و از طریق ویدئو و عکس های با کیفیت کلیه خدمات، مهارت ها و تخصص تیم شما را به مردم سراسر جهان نشان دهد. وب سایت شما باید اطلاعات خاصی درباره حوزه های تخصصی شما ارائه دهد. همچنین نشان دادن اسنادی برای اثبات مهارت های کادر درمانی همکاری کننده با شما نیز لازم است. ارائه مشاوره آنلاین هم یکی از مزیت های اصلی سایت شما نسبت به دیگر رقبای این حوزه است و می تواند بیماران زیادی را از سراسر جهان برای دریافت خدمات گردشگری پزشکی شما ترغیب کند.

طراحی سایت گردشگری سلامت در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو

طراحی یک وب سایت خلاقانه و حرفه ای در حوزه گردشگری سلامت را از تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو بخواهید. این شرکت از به روز ترین گرایش های مورد نیاز در طراحی سایت و اپلیکیشن گردشگری سلامت آگاه است. اگر به دنبال شروع کار جدید در حوزه گردشگری پزشکی و کسب و کار خود هستید و یا می خواهید وب سایت در حال اجرای خود را تقویت و مدیریت کنید، بهیدو به شما کمک می کند تا تجارت خود را به سطح بالایی از فناوری دیجیتال مجهز کنید و خدمات خود را به صورت آنلاین به سراسر دنیا معرفی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ویژگی های طراحی سایت گردشگری سلامت در بهیدو

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو به شما کمک کند تا ترکیب کاملی از تمام عناصر طراحی، تصاویر و فیلم ها را که می تواند باعث تبلیغ موثر کسب و کار شما و جذب گردشگران سلامت خارجی شود، در سایت خود تجربه کنید. ما می دانیم که چگونه می توان یک طراحی سایت گردشگری سلامت جذاب، کاربر پسند، ریسپانسیو و بهینه برای موتورهای جستجو را ایجاد کرد تا کسب و کار شما به راحتی و بدون دردسر ارتقاء یابد.

گردشگری سلامت

معرفی کلیه خدمات شما در سایت گردشگری سلامت بهیدو

برخی از بخش های مهمی که در سایت یا اپلیکیشن گردشگری سلامت طراحی شده توسط شرکت بهیدو لحاظ می شود، عبارتند از:

  • معرفی خدمات تور گردشگری سلامت
  • معرفی مراکز درمانی
  • معرفی پزشکان متخصص
  • امکان تغییر زبان سایت به زبان های عربی، انگلیسی، ترکی و روسی
  • گالری عکس و فیلم مرتبط با خدمات
  • امکان مشاوره آنلاین
  • معرفی محل اقامت به همراه رزرو هتل
  • رزرو بلیط هواپیما
  • ترانسفر فرودگاهی
  • ارائه تورهای گردشگری شهری
  • استخدام مترجم

به این ترتیب گردشگران حوزه سلامت از طریق اطلاعات درج شده در سایت و اپلیکیشن شما از تمامی اطلاعات لازم در خصوص امکانات و هزینه خدمات مرتبط با اقامت و درمان که توسط شما ارائه شده است، مطلع می گردند. این سایت همچنین امکان پرداخت هزینه به صورت آنلاین از طریق حساب ارزی را میسر می کند. علاوه براین رزرو، تماس تلفنی و پرداخت حضوری نیز امکان پذیر است.

بهیدو در کنار طراحی سایت و اپلیکیشن خدمات آنلاین گردشگری سلامت، اقدام به ارائه بهترین خدمات سئو و همینطور تبلیغات آنلاین در بازارهای هدف جهت بازاریابی آنلاین موثر را نیز فراهم کرده است.