تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه

با ظهور دستگاه های هوشمند و محصولات اینترنت اشیا در ساختمان هوشمند ، اخیراً بسیاری از افراد برای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه خود اقدام کرده اند. شما با هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه خود می توانید با لمس یک دکمه امنیت و آرامش خاطر را به خانه بیاورید. یک خانه هوشمند مجموعه ای از دستگاه های هوشمند مختلف را تشکیل می دهد که همزمان به صورت منسجم و یکپارچه با یکدیگر کار می کنند. هر چه سیستم های هوشمند بیشتر می شوند زندگی را آسان تر می کنند. برخی از دستگاه ها یا سیستم های امنیتی خانه های هوشمند نیز به شما در بهبود امنیت کلی خانه کمک می کنند.

در این مقاله ، ما قصد داریم به بررسی دستگاه های ضروری برای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه و چگونگی بهبود امنیت خانه از طریق آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

امنیت ساختمان هوشمند

به طور کلی هر دستگاهی را که از آن برای افزایش امنیت خانه استفاده می کنید، می تواند به عنوان یک دستگاه امنیتی برای خانه های هوشمند طبقه بندی شود. برخی از این دستگاه ها شامل زنگ درب هوشمند، دوربین هوشمند، ردیاب حرکتی IR ، ردیاب دود یا حتی سنسور درب و پنجره است. شما ممکن است به تنهایی اقدام به نصب برخی از این دستگاه ها نمایید و یا از یک متخصص بخواهید تا به صورت کاملا حرفه ای هوشمندسازی سیستم امنیتی خانه ی شما را انجام دهد.

علاوه براین مشابه با انواع مختلف رویکردها برای راه اندازی یک خانه هوشمند و ایمن، مورد دیگری که هنگام راه اندازی دستگاه های امنیتی خانه باید در مورد آن تصمیم بگیرید، مربوط به خود دستگاه است. برای انجام این کار باید به بودجه و درجه هوشمندسازی خانه ی خود توجه کنید.

یکی از راه های سرمایه گذاری در سیستم های امنیتی ساختمان هوشمند استفاده از تجهیزات مختلف امنیتی بر اساس نیازهای مختلف و موارد استفاده مشتری است. مسلما این روش به یک راه اندازی حرفه ای و بودجه نسبتا زیاد نیاز دارد. اما برای کاهش هزینه ها می توان دستگاه های امنیتی خانه هوشمند را به تفکیک نیاز هم خریداری کرد. با این روش شما می توانید یک خانه امن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین دستگاه های امنیتی هوشمند برای خانه می پردازیم.

دستگاه های امنیتی خانه هوشمند

  1.  قفل هوشمند

قفل هوشمند یکی از مهم ترین موارد برای امنیت خانه هوشمند است. این قفل که باید بر روی درب اصلی منزل شما نصب شود، هم به امنیت و هم به راحتی خانه شما می افزاید. ویژگی مهمی که این قفل ها را “هوشمند” می کند توانایی آنها در برقراری ارتباط با یک برنامه تلفن همراه از طریق وای فای است.

در واقع برخلاف قفل های سنتی که برای باز کردن قفل به کلید فیزیکی احتیاج دارند، قفل های هوشمند با همین هدف به یک کلید مجازی اعتماد می کنند. استفاده از یک کلید مجازی به جای یک کلید فیزیکی علاوه بر اینکه باعث افزایش راحتی کاربر می شود به امنیت خانه ی شما نیز می افزاید. قفل های هوشمند معمولاً به وای فای یا بلوتوث کم انرژی متصل می شوند و از رمزگذاری استاندارد ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیتی برای امنیت ارتباطات استفاده می کنند.

  1. زنگ درب هوشمند (معروف به Doorbell Video)

دقیقاً مانند قفل های درب، این روزها زنگ درها نیز هوشمندتر شده اند. زنگ درب هوشمند با اتصال به اینترنت، از طریق یک برنامه تلفن همراه ، در مورد افرادی که در طول روز پشت در خانه شما می آیند اطلاع رسانی می کند. در واقع هنگامی که بازدید کننده دکمه زنگ را فشار می دهد، زنگ درب یک اعلان برای شما ارسال می کند و با ارسال یک تصویر یا ویدئو از شخص پشت درب خانه شما، به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در را به روی آن فرد باز کنید یا خیر.

  1. دوربین امنیتی برای خانه ها

دوربین امنیتی یا دوربین امنیتی بی سیم نوعی دوربین مدار بسته است که برای انتقال بی سیم جریان صوتی و تصویری به باند های رادیویی متکی است. یک دوربین امنیتی کاملا بی سیم با باتری کار می کند، در حالی که یک دوربین امنیتی نیمه بی سیم حداقل از یک سیم متصل به پریز برق استفاده می کند. یکی از بزرگترین مزایای دوربین های امنیتی بی سیم این است که آنها در طیف وسیعی از موارد استفاده می شوند. در مورد امنیت خانه های هوشمند ، این دوربین ها یکی از اجزای اساسی هستند که نظارت کارآمد را با قیمت نسبتاً مناسب ارائه می دهند. در ایران نیز استفاده از دوربین های امنیتی برای خانه ها و مغازه ها بسیار رواج دارد.

مشابه زنگ در هوشمند، دوربین های امنیتی نیز امکان ذخیره محلی یا ابری اطلاعات را برای صرفه جویی فراهم می کنند. شما همچنین می توانید از طریق برنامه همراه دوربین برای نظارت بر خانه خود در تلفن همراه استفاده کنید.

  1. ردیاب هوشمند دود

ردیاب هوشمند دود وسیله ای است که وجود دود یا مونوکسیدکربن (CO) را در یک فضا تعیین می کند. این یک وسیله مهم است که باید در سیستم امنیت خانه خود داشته باشید. در مقایسه با همتایان غیر هوشمند آنها، ردیاب های هوشمند دود با ارائه چند ویژگی اضافی بر امنیت و آرامش خاطر شما می افزایند. برای مثال تشخیص آنها دقیق تر بوده و به شما این امکان را می دهد هشدارها را به موقع در تلفن همراه خود دریافت کنید.

  1. ردیاب حرکت هوشمند

تشخیص حرکت یکی از حسگرهای قدیمی و البته ضروری برای امنیت خانه بوده است. از این حسگر برای تشخیص نفوذ در خانه استفاده می شود و می تواند عنصر مهمی در امنیت خانه شما باشد. البته ردیاب حرکت هوشمند دارای چندین قابلیت مهم دیگر نیز می باشد. برای مثال یک ردیاب حرکتی هوشمند می تواند شما را از هرگونه نفوذ افراد بیگانه در خانه با استفاده تلفن همراه مطلع کند. علاوه بر این ، می تواند هشدارها یا سنسورهای اطلاع رسانی دیگر را در خانه ایجاد کند تا از سرقت جلوگیری نماید.

در حالی که انواع مختلف ردیاب حرکتی در دسترس است، سنسورهای PIR (مادون قرمز غیرفعال) بیشترین استفاده را در به روزرسانی های امنیت خانه دارند.

نوآوری های اینترنت اشیا در بهبود شهرها

نوآوری های اینترنت اشیا در بهبود شهرها

بسیاری از بخش های شرکتی برای بهبود مدل های تجاری خود به فناوری های جدید روی آورده اند. شهرهای بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اینترنت اشیا را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود معرفی می کنند. در اینجا به برخی از نوآوری های اینترنت اشیا در بهبود شهرها می پردازیم.

معرفی نوآوری های اینترنت اشیا در بهبود شهرها

اینترنت اشیا (IoT) استفاده بی نهایت برای شهرها دارد ، از مدرن سازی حمل و نقل شهروندان در سطح شهر گرفته تا بهبود مراقبت های بهداشتی اینترنت اشیا مفهومی است که ارتباط بین چندین دستگاه از ماشین لباسشویی گرفته تا کتاب را توصیف می کند. هدف آن برقراری ارتباط وسایل مختلف با یکدیگر و هوشمندتر و مستقل کردن آنها است. برای دستیابی به این هدف باید از پروتکل IPv6 استفاده شود که امکان دریافت و ارسال بسته های داده ای به هر دستگاه متصل به شبکه را فراهم می کند.

یکی از کاربردهای اصلی اینترنت اشیا هوشمند سازی شهرها و در نتیجه افزایش کارآیی آنهاست. یکی از شهرهایی که از همان ابتدا روی اینترنت اشیا سرمایه گذاری کرد ، بارسلونا بود. این کشور IoT را از بکارگیری فن آوری های مختلفی که از شبکه های شهری مانند حمل و نقل و چراغ های خیابان استفاده می کنند آغاز کرد. یکی دیگر از شهرهای برجسته ی هوشمند ، شیکاگو است که مجموعه ای از سنسورهای تعاملی را برای دستیابی به اطلاعات در زمان واقعی در مورد آب و هوا ، کیفیت هوا ، رطوبت و فشار هوا نصب کرده است.

طبقه بندی کاربرد اینترنت اشیا در شهرهای هوشمند

امروزه استفاده از اینترنت اشیا در شهرهای به اصطلاح “هوشمند” رو به گسترش است ، بنابراین طبقه بندی کاربرد آن براساس نیازهای مختلف مهم است:

  • حمل و نقل شهرهای هوشمند

اینترنت اشیا به تامین نیازهای حمل و نقل شهروندان کمک کرده است. این اطلاعات امکان ایجاد استراتژی های جدید برای بهبود سیستم حمل و نقل شهری را فراهم می کند. یکی از اصلی ترین مشکلات حمل و نقل که شهرهای بزرگ با آن روبرو هستند ، ترافیک است. برخی از شهرها چراغ راهنمایی سنتی را با مدل های هوشمند جایگزین کرده اند که بخش هایی از جاده های دارای ترافیک بیشتر را در اولویت قرار می دهند. این نوع چراغ راهنمایی همچنین می تواند تعداد تصادفات را کاهش دهد. به عنوان مثال ، اگر سریع تر از سرعت مجاز از کنار چراغ راهنمایی عبور کنید ، سرعت ماشین شما کم می شود.

آرهوس ، دانمارک ، علائم راهنمای جاده ای را نصب کرده است که توسط خود شهروندان به روز می شوند. این علائم سریع ترین جاده ها و مناطقی را که بیشترین ترافیک را دارند گزارش می دهند. همچنین برخی از شهرها شروع به توسعه برنامه های تلفن همراه کرده اند تا به شهروندان اطلاعات بلادرنگ در مورد وسایل حمل و نقل  عمومی را که روزانه استفاده می کنند ، ارائه دهند. به عنوان مثال ، برنامه Moovit که در ۵۰۰ شهر وجود دارد ، داده های بلادرنگ مسیر شما را ارائه می دهد و به شما اطلاع می دهد که اتوبوس شما در چه ساعتی خواهد رسید و در کجا مکان های پارکینگ رایگان و غیره وجود دارد.

  • بهره وری انرژی در شهرهای هوشمند

چندین شهر در سراسر جهان با جایگزینی نورپردازی هوشمند با مدل های سنتی ، در مصرف انرژی خود صرفه جویی کرده اند. این یک فناوری است که بر اساس چگونگی استفاده شهروندان از چراغ های خیابان ، زمان روشن و خاموش شدن چراغ را برنامه ریزی می کند. این برنامه می تواند به طور متوسط ​​۳۰٪ از مصرف انرژی را کاهش دهد ، اگر چه اسلو با کمک این استراتژی موفق شد ۶۲٪ مصرف انرژی را کاهش دهد. همچنین انتظار می رود شبکه های هوشمندی ایجاد شود که می توانند به ساختمان های جامعه در صرفه جویی بیشتر در مصرف برق و مدیریت وسایل نقلیه الکتریکی که به انرژی نیاز دارند ، کمک کنند.

  • بهبود خدمات شهروندی در شهرهای هوشمند

فناوری های جدید در صورت استفاده صحیح ، با بهبود برنامه ریزی های شهری ، می توانند به افزایش کیفیت زندگی ساکنان کمک کنند. اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل داده های پیش بینی شده ای که ارائه می دهد ، پیش بینی مشکلات را امکان پذیر می کند و بنابراین ، در صورت وقوع حوادث غیر منتظره ، ظرفیت پاسخگویی بیشتر و بهتری از سوی مقامات وجود خواهد داشت.

  • مدیریت پسماند در شهرهای هوشمند

اینترنت اشیا مدیریت پسماند را بسیار ساده می کند. بسیاری از شهروندان در حال حاضر بر روی خرید سطل های زباله هایی که با WiFi کار می کنند و همینطور دستگاه های جمع کننده زباله که با انرژی خورشیدی کار می کنند سرمایه گذاری کرده اند. هر دو دارای سنسورهایی هستند که به مدیریت پسماند کمک می کند.

برای مثال شانگهای به لطف اینترنت اشیا توانسته است مدیریت پسماند خود را بهبود بخشد. اکنون وزن ، حجم و نوع زباله در هر ظرف با استفاده از حسگر و دوربین قابل تخمین است. این سنسورها همچنین می توانند زباله هایی را که برای زباله سوزها خطرناک است ، شناسایی کنند.

  • جلوگیری از به هدر رفتن مواد غذایی در شهرهای هوشمند

اینترنت اشیا می تواند با بهینه سازی زنجیره توزیع ، بهبود قابلیت ردیابی ، سنجش کیفیت غذا و افزایش تاریخ انقضای محصولات ، از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنند. برای مثال برچسب های هوشمند امکان افزایش مدت زمان ذخیره مواد غذایی را فراهم می کنند. علاوه بر این مصرف کنندگان اطلاعات بیشتری در مورد آنچه با برچسب های ۲D GS1 مصرف می کنند دارند که شامل اطلاعات بیشتری در مورد مبدا و تاریخ تولید است.

  • بهبود مراقبت های بهداشتی در شهرهای هوشمند

پروژه INTER-IoT کمیسیون اروپا قصد دارد از فناوری IoT برای کارآیی بیشتر مراقبت های بهداشتی استفاده کند. این طرح باعث کاهش زمان انتظار در مراکز بهداشتی اسپانیا می شود که مدیریت بیمارستان را بهینه می کند و مراقبت از بیمار از راه دور را نیز بهبود می بخشد.

  • پیش بینی بلایای طبیعی در شهرهای هوشمند

حسگرهای زیست محیطی هوشمند می توانند این نوع فاجعه ها را پیش از وقوع پیش بینی کنند و در نتیجه قادر هستند تا تعداد تلفات انسانی  را کاهش دهند.

وظایف مشاور فروش

وظایف مشاور فروش

دانستن وظایف مشاور فروش برای فروش بهتر محصولات و خدمات شما بسیار مهم است. مشاور فروش در واقع کسی است که میزان فروش یک سازمان را هدایت می کند و در نتیجه در میزان سودهی شرکت نقش به سزایی دارد. مشاوران فروش ممکن است به عنوان فروشندگان ، همکاران فروش ، نمایندگان فروش و غیره نیز شناخته شوند ، اما وظایف آنها به طور کلی همان فروش محصولات و خدمات شرکتی است که در آن کار می کنند. مشاوران فروش از تخصص و دانش بالایی در حرفه خود برخوردار هستند. آنها کسانی هستند که کارهای میدانی واقعی را انجام می دهند و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کنند. از این رو ، آنها باید مهارت های خوبی در برقراری ارتباط با افراد و متقاعد کردن مشتری برای خرید داشته باشند. در ادامه به وظایف آنها بیشتر می پردازیم.

وظایف مشاور فروش چیست؟

به طور کلی وظایف و مسئولیت های یک مشاور فروش با استعداد شامل نظارت و همینطور پیشنهاد استراتژی های جدید بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد بخش فروش است. برخی از این مسئولیت ها عبارتند از:

  • شناخت دقیق محصولات و خدمات ارائه شده در شرکت و شرایط فروش آنها (به عنوان مثال ویژگی های خاص ، سیاست های مرجوعی و ضمانت کالا)
  • تعیین اهداف برای بخش فروش
  • محاسبه روند کسب و کار مانند نرخ فروش ماهانه
  • نظارت بر رقابت و پیگیری تحولات فعلی
  • به روز کردن تیم فروش با اهداف تجاری جدید
  • دانش عمیق استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل آماری مانند SPSS یا SAS
  • آشنایی با سامانه فروش و برنامه های CRM
  • آموزش نمایندگان فروش برای استفاده از فناوری هایی همچون سامانه فروش جهت بهبود تبدیل فروش
  • امکان جمع آوری و تفسیر داده ها
  • مهارت های سازمانی و تحلیلی
  • برخورداری از مهارت های ارتباطی قوی برای ایجاد و حفظ روابط متقابل سودمند با مشتری
  • همکاری با بخش بازاریابی برای تهیه استراتژی های مشترک و …

مشاوره فروش همچنین باید:

مشاوران فروش باید همه چیز را در مورد محصولی که می فروشند بدانند. در صورت فروش کالای الکترونیکی نیز باید جزئیات فنی محصول را به طور کامل بدانند.

یک مشاور فروش حرفه ای همچنین باید بتواند از سامانه فروش و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل آماری به خوبی استفاده کرده تا گزارشاتی در مورد معیارهای فروش و بازاریابی به مدیر شرکت ارائه دهد.

آنها باید خدمات پس از فروش خوبی را به مشتریان ارائه دهند. زیرا این سرویس اطمینان می دهد که مشتری دوباره از آنها خرید می کند و باعث ایجاد حسن نیت در مورد شرکت می شود.

ارائه تخفیفات نیز یکی از بزرگترین عواملی است که باعث افزایش فروش محصول می شود. در این راستا مشاوران فروش می توانند با امور مالی و حسابدار شرکت توافق کنند و تخفیفات و پیشنهادات ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر بگیرند.

اهمیت نقش مشاور فروش در یک سازمان

اگر تولیدکنندگان یک محصول خوب، تیم فروش با تجربه ای داشته باشند که کار با نرم افزارهای حرفه ای همچون سامانه فروش را بلد باشد ، نیازی به هزینه زیاد برای تبلیغات نخواهند داشت. هنوز تولیدکنندگان زیادی در بازار وجود دارند که به جای تبلیغات گران قیمت به تیم های فروش خود اعتماد می کنند. مشاوران فروش حرفه ای قادر هستند میزان فروش محصولات و خدمات  شرکت را از طریق روش های مختلف مانند استفاده از سامانه فروش افزایش دهند. برخی از آنها به تنهایی می توانند اهداف فروش مورد نظر شرکت را برآورده سازند و سوابق فروش های خود را حفظ کنند. به این ترتیب مشاوران فروش خوب بهترین تبلیغ کنندگان برای تجارت شما هستند.

آینده و پیشرفت شغلی مشاور فروش

مشاوران فروش مسئول توسعه ، برنامه ریزی و اجرای استراتژی های فروش شرکت هستند.  یک مشاور فروش خوب باید از مهارت و تجربه خود برای کمک به مشاغل در افزایش فروش استفاده کند. مشاور فروش ممکن است برای یک سازمان کار کند یا اینکه به صورت مستقل عمل کرده و مستقیماً با سازمان به صورت قراردادی کار کند. به این ترتیب مشاوران به طور معمول کارمند شرکت نیستند ، اما به عنوان مشاور بیرونی با شرکت های مختلف همکاری می کنند.  همچنین بیشتر مشاوران فروش در صنایع تخصصی یا خاص تبحر دارند.

مشاور فروش به عنوان نیروی محرکه اصلی سود شرکت محسوب می شود. آنها پرچم داران غیر رسمی شرکت هستند و تعامل آنها با مشتریان باعث ایجاد تصویر خوبی در مورد شرکت می شود. یک مشاور فروش خوب حتی به سمت رئیس بخش فروش و گاهی بیشتر ارتقا می یابد. بسیاری از آنها حتی نمایندگی های توزیع و نمایندگی های عمده فروشی خود را افتتاح کرده اند.

مهارت های لازم برای یک مشاور فروش

مشاوران فروش از چندین مهارت در حرفه خود استفاده می کنند. برخی مهارت های خاص عبارتند از:

  • مهارت های ارتباطی

مشاوران فروش باید بتوانند به طور موثر و متقاعد کننده با مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنند.

  • مدیریت زمان

هماهنگی جلسات ، تماس های تلفنی و سخنرانی ها نیاز به توانایی مدیریت موثر زمان دارد.

  • مهارت سخنرانی در جمع

مشاوران موفق فروش مجموعه مهارت های گسترده ای دارند که اغلب شامل مهارت های ارتباطی ، مذاکره ، اقناع ، حل مسئله ، خدمات مشتری و سخنرانی در جمع است. یک مشاور فروش در هنگام نمایش و معرفی محصول باید یک ارائه متقاعد کننده ، راحت و با بیان شیوا داشته باشد.

  • مهارت های سازمانی

مدیریت برنامه ها و رعایت ضرب الاجل ها مستلزم آن است که مشاوران فروش در ثبت سوابق و همچنین سازماندهی برای حداکثر کارایی مهارت داشته باشند.

  • مهارت های بین فردی

مشاوران فروش باید توانایی برقراری ارتباط با متخصصان حرفه ای و تاجران را از طریق تلفن و همچنین به صورت حضوری داشته باشند. علاوه بر این متخصصان فروش باید توانایی طبیعی برقراری ارتباط سریع با مشتری احتمالی را داشته باشند.

  • مهارت های فنی

معمولا شرکت ها از برنامه های نرم افزاری خاصی برای مدیریت فروش خود استفاده می کنند. مشاوران فروش باید با استفاده از برنامه های نرم افزاری همچون انواع سامانه فروش و سامانه خدمات پس از فروش اقدام به مدیریت فروش یا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نمایند.


فروش متقابل cross-selling چیست؟

یافتن مشتری های جدید و افزایش درآمد همیشه به عنوان یک چالش برای کسب و کارها به شمار می رود. در عصر کنونی با توجه به رقابت موجود در بازار فروش شما باید بتوانید از هر مشتری جدید ارزش افزوده بیشتری برای تجارت خود به دست آورید. راه های مختلفی برای این منظور وجود دارد. یکی از راه هایی که قبلا نیز به آن اشاره شد استفاده از نرم افزار فروش و خدمات پس از فروش است. همچنین شما می توانید از برترین استراتژی های فروش نظیر فروش متقابل استفاده کنید. اگر از این استراتژی به طور صحیح استفاده شود می تواند اعتبار و ارزش افروده تجارت شما را افزایش داده و درآمد شما را نیز به حداکثر برساند. اما فروش متقابل cross-selling چیست؟ در ادامه در خصوص این استراتژی و اهمیت آن توضیح خواهیم داد.

فروش متقابل cross-selling چیست؟ چرا باید به آن اهمیت دهید؟

روش فروش متقابل به معنای فروش محصولات مرتبط یا مکمل به مشتریان فعلی است. به عبارت دیگر فروش متقابل به فرآیند فروش همزمان چند محصول یا خدمات متفاوت به مشتریان جهت افزایش ارزش فروش اشاره دارد. این روش یکی از موثرترین روش های دنیای بازاریابی است.

فروش متقابل گاهی اوقات با بیش فروشی اشتباه گرفته می شود. برای درک تفاوت این دو استراتژی پیشنهاد می کنیم مقاله همین سایت تحت عنوان بیش فروشی را مطالعه نمایید. در اینجا یک مثال واضح از فروش متقابل cross-selling را ذکر خواهیم کرد.

فرض کنید برای خرید همبرگر به یک فست فود مراجعه می کنید. فروشنده از شما می پرسد آیا در کنار همبرگر، سیب زمینی یا سالاد نیز می خواهید؟ این یک فروش متقابل یا cross-selling است.

همچین ممکن است در نوعی دیگر از کسب و کارها شما خدمات پس از فروش ، ضمانت نامه های طولانی مدت و قراردادهای نگهداری سالانه را به مشتریان خود بفروشید. اگر این کار در تجارت شما مرسوم است ، ناخواسته در حال فروش متقابل به مشتریان خود هستید. مفهوم فروش متقابل از نظر اقتصادی نیز منطقی تر است.

چند نکته موثر در افزایش فروش متقابل

فروش متقابل یکی از ساده ترین راه ها برای رشد تجارت شماست. زیرا شما قبلاً ارتباط سالمی با مشتریان خود برقرار کرده اید و از خواسته ها و نیازهای آنها آگاه هستید. فروش متقابل همچنین به ایجاد مشتریان وفادار کمک می کند و باعث می شود آنها بارها و بارها به شما بازگردند.

مهم نیست که چه خدماتی ارائه می دهید ، راز موفقیت شما به رویکرد و استراتژی فروش شما بستگی دارد.  برای شروع موفقیت آمیز استراتژی فروش متقابل تنها کمی مهارت و استعداد لازم دارید. شما باید با تسلط کافی این کار را انجام دهید، در غیر این صورت احتمالا مشتری خود را از دست خواهید داد. برای مثال توصیه محصولات بی فایده مانند تلاش برای فروش لباس های زمستانی به مشتریانی که به تازگی لباس شنا خریده اند می تواند مشتریان را برای همیشه دور کند. همچنین استفاده از روش اشتباه برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان ممکن است منجر به خروجی صفر شود.

در اینجا چند نکته برای افزایش کارایی استراتژی فروش متقابل آورده شده است. به یاد داشته باشید از تکنیک های فروش متقابل می توان تقریباً در هر مرحله از قیف بازاریابی استفاده کرد. بنابراین ، استراتژی های فروش متقابل را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

۱) قبل از فروش

در استراتژی قبل از فروش ، همزمان با انتخاب یک محصول توسط مشتری، دو یا چند محصول مربوط به یکدیگر را به مشتری پیشنهاد می کنیم. حتماً  در وب سایت های تجارت الکترونیک معمولاً هنگام خرید یک محصول توسط مشتری، محصولات دیگری با عنوان “بهترین پیشنهاد” ؛ “خریداران همچنین از این محصولات بازدید کرده اند”و انواع دیگری از پیشنهاد ها و توصیه ها را مشاهده کرده اید. این استراتژی ها برای افزایش فروش های متقابل استفاده می شود.

۲) در حین فروش

همزمان با فروش محصولات نیز، فروشندگان در فروشگاه های خرده فروشی یا در وب سایت های تجارت الکترونیک توصیه ها و پیشنهادهایی را به مشتری ارائه می دهند.

۳) پس از فروش

در تکنیک های فروش متقابل پس از فروش ، توصیه ها و پیشنهادهایی از طریق ایمیل ، پیامک یا تماس شخصی برای ترغیب مشتریان به انتخاب محصولات مرتبط به آنها داده می شود.

مزایای فروش متقابل cross-selling چیست؟

  • فروش متقابل بدون تلاش اضافی جهت بازاریابی به افزایش درآمدزایی کمک می کند.
  • سطح رضایت مشتری بهبود می یابد.
  • فروش متقابل هم برای مشاغل و هم برای مشتریان مفید است.
  • مشتریان در مورد محصولات اضافی اطلاعات کسب می کنند تا تجربه خود را با محصولاتی که خریداری کرده اند بهبود ببخشند.

بررسی سه مرحله کلی برای فروش متقابل به مشتریان

قبل از اینکه بخواهید محصولات بیشتری را به مشتریان خود بفروشید ، مهم است که تشخیص دهید کدام یک از محصولات مربوط به یکدیگر هستند و می توانند با یکدیگر انتخاب شوند. بنابراین ، باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه محصولاتی بیشتر با هم خریداری می شوند؟
  • چه محصولاتی قبلا با موفقیت در کنار هم به فروش رسیده اند؟

داشتن پاسخ های واقع بینانه به سوالات فوق می تواند به شما کمک کند تا از طریق فروش متقابل سود بیشتری کسب کنید. برای عبور موفقیت آمیز از فروش متقابل به مشتریان خود ، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱) محصولات و خدمات مرتبطی را بیابید که برای فروش متقابل مناسب هستند

هدف قرار دادن مخاطبان مناسب برای ایجاد یک استراتژی موثر فروش متقابل مهم است. از اطلاعات مشتریان در نرم افزار فروش مانند سابقه مرور و خرید آنها ، سوابق آنها در مورد اینکه آیا آنها مکررا محصولات را پس داده اند یا سفارشات خود را لغو کرده اند ، می توان برای شناسایی نامزدهای مناسب برای تبلیغات متقابل استفاده کرد.

۲) مشتریانی که برای فروش متقابل مناسب هستند را لیست کنید

اطلاعات جمع آوری شده از طریق سابقه خرید و تعاملات مشتری در نرم افزار فروش را سازماندهی کنید. برای به دست آوردن این اطلاعات از نرم افزار بازاریابی مانند CRM استفاده کنید.

۳) یک کمپین فروش متقابل را ایجاد کنید

پس از شناسایی مشتریان مناسب برای فعالیت های فروش متقابل ، قدم بعدی تبدیل آنها است. شما باید استراتژی هایی را برای فروش بالقوه متقابل ایجاد کنید. فروش متقابل از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا از طریق ارسال ایمیل به مشتریانی که به تازگی از وب سایت تجارت الکترونیکی چیزی خریداری کرده اند ، امکان پذیر است.

سئو تضمینی و ادعاهای اشتباه در مورد سئو

حتماً بارها اصطلاح « سئو تضمینی » را شنیده اید و بلافاصله با دیدن چنین ادعایی که توسط برخی از افراد مشغول در حوزه سئو در اصفهان ، تهران و سایر شهرها مطرح می شود احساس کرده اید که شاید راه میانبر و سریع بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه های بالاتر در SERP  را پیدا کرده اید. اگر چیزی مانند سئو تضمین شده وجود داشته باشد ، قطعاً هر صاحب وب سایت می خواهد از این خدمات استفاده کند و از آن بهره مند شود. اما آیا ادعای سئو تضمینی واقعا امکان پذیر است؟ آیا شما می توانید خیلی سریع به نتایج مطلوب برای وب سایت خود دست یابید؟ برای آگاهی شما مشتریان عزیز ، در اینجا به سئو تضمینی و ادعاهای اشتباه در مورد سئو می پردازیم.

سئو تضمینی و ادعاهای اشتباه در مورد سئو

شما باید هر زمان که با اصطلاح سئو تضمین شده روبه رو شدید ، فورا از آن دوری کنید. به این دلیل که بر اساس تجربیات یکی از بهترین تیم های سئو در اصفهان ، در سئو ، هیچ چیز تضمینی نیست و اگر شرکتی ادعا کند که همان را ارائه می دهد ، قطعاً می خواهد شما را گول بزند! بنابراین توصیه می شود از عقد قرارداد کاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات SEO که ادعای سئو تضمین شده دارند ، خودداری کنید. اما چرا؟ برای روشن تر شدن جریان ، بگذارید ابتدا به شما بگوییم که سئو تضمین شده دقیقاً به چه معنی است.

سئو (SEO) در واقع فرم کوتاه بهینه سازی موتور جستجو است که باعث افزایش تعداد بازدید در وب سایت شرکت شما و همچنین کمک به افزایش قابلیت جستجو در سایت شما می شود. بیشتر افراد اصطلاح سئو تضمین شده را جذاب می دانند و این باعث می شود برخی بازاریابان سئو در اصفهان یا شهرهای دیگر با ارائه چنین وعده های جعلی مشتریان زیادی را هدف قرار دهند. بدون شک ، سئو تضمین شده یک حیله بازاریابی آنلاین است که شرکت های سئو از آن برای کسب درآمد کوتاه مدت استفاده می کنند.

سئو تضمینی چیست؟

آژانس های دیجیتال مارکتینگ بسیاری وجود دارند که ادعا می کنند نتایج بهینه سازی موتور جستجو را تضمین می کنند ، که به معنای تضمین سئو است. با توجه به این ، شرکت ها ادعا می کنند که با خدمات سئوی آنها ، وب سایت شما می تواند در مدت زمان کوتاهی در رتبه های برتر نتایج  موتورهای جستجو قرار بگیرد. برخی حتی ادعا می کنند که وب سایت شما را در رتبه اول موتور جستجو قرار می دهند!

اما باید بدانید که سئو تضمینی بسیار مشکل ساز است زیرا یک وعده دروغ یا پوچ است. این فقط یک اصطلاح واضح برای جذب مشتری بیشتر است. در ادامه برخی از دلایل قانع کننده ای را که نشان می دهد چرا باید از خدمات سئو تضمین شده خودداری کنید ، با شما مطرح خواهیم کرد.

 

 

سئو تضمینی چیست؟

چرا سئو تضمینی امکان پذیر نیست؟

  1. فقط موتورهای جستجو رتبه ها را کنترل می کنند:

موتورهای جستجو رتبه بندی سایت ها را کنترل می کنند و هیچ کس نمی تواند در کار آنها مداخله کند. نکته اصلی این است که بازاریابان سئو هیچ کنترلی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند. بلکه فقط می توانند برای تحت تأثیر قرار دادن موتورهای جستجو ، تکنیک های بازاریابی سئو را به کار بگیرند تا برای کسب رتبه های برتر رقابت کنند.

رتبه بندی بر اساس الگوریتم های جستجوی گوگل تخمین زده می شود ، و توسط موتورهای جستجو برای هر وب سایت اعمال می شود. موضوع مورد بحث که ادعای این سئوکاران را رد می کند این است که الگوریتم های جستجو به طور مرتب در رتبه بندی سایت ها تجدید نظر می کنند و آنها را تغییر می دهد. از این رو ، هیچ متخصص سئو نمی تواند نتایج را پیش بینی کند ، به ویژه هنگامی که می خواهید ترافیک جستجوی ارگانیک به دست آورید.

تنها چیزی که الگوریتم های موتور جستجو تحت تأثیر آن قرار می گیرند ، تکنیک های بازاریابی است که توسط متخصصان سئو در اصفهان یا تهران و دیگر شهرها استفاده می شود. بازاریابان سئو با استفاده از تجربیات و مطالعات قبلی خود موثرترین استراتژی ها را برای کسب رتبه های برتر سئو به کار می گیرند. چنین تکنیک هایی ممکن است شامل تغییراتی در ساختار وب سایت و یا محتوای وب سایت باشد.

یک آژانس سئو خوب همیشه از بروزرسانی های احتمالی معرفی شده توسط الگوریتم های جدید آگاه است. کارشناسان آنها همیشه یک برنامه عملیاتی منظم و پیوسته ایجاد می کنند تا وب سایت مشتریانشان کمتر تحت تأثیر تغییرات الگوریتم های گوگل قرار بگیرند و بتوانند حداکثر مزایا را کسب کنند.

  1. ضمانت های مطرح شده در خصوص سئو تضمینی دارای سابقه های غیرمعمول هستند:

از سال ۱۹۹۶ تا به امروز ، کلاهبرداران SEO از “ترافیک و سئو تضمینی” به عنوان یک عبارت کلیدی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کرده اند. شاید برخی از این آژانس ها شما را سریع به صفحه اول موتور جستجو برسانند ، اما به همان سرعت نیز این موقعیت را از دست خواهید داد. همچنین آنها برای ارائه سئو تضمین شده اغلب از کلمات کلیدی خاصی که زیاد رقابت ندارد استفاده می کنند در این صورت می توانند به سرعت در آن کلمات کلیدی غیر رقابتی و غیر اصلی سایت شما را به رتبه های بالا برسانند. با این حال ، بیشتر این کلمات کلیدی ترافیک خوبی به وب سایت ها ارائه نمی دهند.

  1. موتورهای جستجو در برابر استفاده از خدمات تضمین سئو هشدار می دهند:

قطعا مشتریان معمولی ما از هشدارها و رهنمودهای Google در مورد سئو آگاهی ندارند. اما اگر مشتریان بالقوه اطلاعاتی در خصوص نحوه کار الگوریتم های Google برای تعیین نتایج رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو را بدانند. احتمالاً از انتخاب خدمات شرکت های ارائه دهنده سئو تضمینی اجتناب کرده و به دنبال خدمات اصلی می روند.

  1. رتبه بندی موتور جستجو ناپایدار است:

موقعیت یک وب سایت در موتور جستجو ممکن است در طول چندین سرچ به راحتی تغییر کند. به این ترتیب ممکن است نتایج نمایش داده شده به شما در طول چندین ساعت متفاوت باشد. همچنین با تازه کردن درخواست جستجو  ، نتایج دوباره مرتب شده یا تغییر می کنند. بنابراین با توجه به ناپایدار رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو ، نمی توان موقعیت وب سایت شما را در یک رتبه ثابت تضمین کرد.

  1. سئو به صبر و زمان نیاز دارد:

سئو فرآیندی پیچیده است که به زمان نیاز دارد. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که بر رتبه بندی سئو تأثیر می گذارد و نمی توان آن را در یک زمان کوتاه و مشخص شده انجام داد. پس ادعای سئو تضمینی در کوتاه ترین زمان که توسط برخی از شرکت های سئو تبلیغ می شود دروغ است.

برترین متخصصان سئو در اصفهان ، عملکرد وب سایت شما را فقط بر اساس رتبه بندی سئو سایت مشخص نمی کنند. آنها همچنین میزان افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما را نیز اندازه گیری می کنند. اگر قرارداد سئو شما شامل بهینه سازی وب سایت برای بهبود رتبه سایت باشد ، باید میزان ترافیک وب سایت شما نیز در کنار آن کنترل شود.

آژانس ارائه دهنده خدمات سئو در اصفهان باید سایت شما را به  صورتی بهینه سازی کند تا مرتبط ترین سایت در حوزه کاری خود باشید و بهترین خدمات و همینطور محتوای با کیفیت را به مشتریان خود ارائه کنید. به این ترتیب ، کاربران اصلی شما که قرار است به مشتریان آینده تبدیل شوند آنچه را که به دنبالش هستند در وب سایت شما بدست می آورند. این ویژگی مهم به افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما منجر می شود.