تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

بهترین آجیل ها برای بدنسازی

بهترین آجیل ها برای بدنسازی

از خواص آجیل ها چه می دانید؟ کدامیک از آجیل ها برای بدنسازی مناسب ترند؟ بهترین آجیل ها برای تناسب اندام کدام اند؟ با ما همراه باشید تا خواص آجیل ها و تاثیر آن ها را در بدنسازی با هم بخوانیم.

مغزها منبع مناسبی برای تامین کالری و انرژی بدن هستند. شاید علت اینکه افرادی که تصمیم به بدنسازی می گیرند، سعی می کنند از این دانه های مقوی بیشتر استفاده کنند. یا افرادی که تصمیم به کاهش وزن می گیرند، ناخودآگاه استفاده از این منبع ارزشمند غذایی را برای خود ممنوع می کنند.  

آجیل مناسب برای بدنسازی

از آنجا که آجیل ،منبعی غنی برای تامین مواد معدنی و ویتامین ها می باشد، طرفداران زیادی دارد. اما باید در نظر داشته باشیم که زیاده روی در مصرف آجیل می تواند مضرات جبران ناپذیری برای بدن داشته باشد.

بهترین راه برای استفاده از مغزها و آجیل ،شمردن کالری آن ها و استفاده به اندازه از آن هاست. همانطور که می دانید، هر فرد در طول روز بسته به میزان توده بدنی خود باید کالری مصرفی اش را مشخص کند. ورزشکاران و بدنسازان نیز برای استفاده از آجیل در برنامه روزانه خود برنامه مشخصی دارند. این طور نیست که هر کدام از مغزها را به هر میزان که دلشان بخواهد مصرف کنند.

البته آجیل ها چربی اشباع شده و قند مصنوعی ندارند. به همین دلیل است که هم برای بدنسازی مناسب است، هم برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند.

آجیل ،سرشار از مواد غذایی ارزشمند و فیبر و چربی خوب است. بنابراین، با خوردن آن، تا چند ساعت نیاز به خوردن غذا و تنقلات ندارید. این ویژگی برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است.

همانطور که ورزشکاران نیز با استفاده از این ویژگی می توانند آجیل بخورند و مدتی طولانی را به انجام تمرینات سخت بگذرانند. به خصوص اگر قبل از صبحانه از این دانه های ارزشمند تغذیه کنند. یک ویژگی دیگر آجیل که برای ورزشکاران بسیار مهم است، جلوگیری از ایجاد اسپاسم و گرفتگی عضلات در تمرین های سخت است.

از خواص مغزها برایتان بگوییم که سرشار از انواع ویتامین های B و E هستند و نقش زیادی در جوانسازی و کند کردن روند پیری در فرد دارند. علاوه بر این، خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی را کاهش می دهند و کلسترول ایجاد نمی کنند.

اما در اینجا درباره خواص هر یک از اعضای آجیل و مغزها و تاثیرشان برای بدنسازی صحبت می کنیم:

  • گردو:

گردوها آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که برخلاف ظاهر چربشان، میزان کلسترول خون را کاهش می دهند. البته کالری فوق العاده بالایی دارند و انرژی مضاعفی به بدن وارد می کنند. گردوها علاوه بر چربی مفید، دارای مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات هستند و قند پایینی دارند.

بنابراین، برای تغذیه بدنسازی بسیار مناسب است. گفتنی است که فیبر موجود در گردو بسیار بالاست و این فیبر با همنشینی چربی، برای دستگاه گوارش و عملکرد روده ها بسیار مفید است. همچنین، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد آن بسیار مفید است.

بهترین آجیل ها برای بدنسازی

گردوها سرشار از مواد مغذی برای تمرینات بدنسازی

 

بد نیست بدانید در هر ۱۰۰ گرم گردو، ۱۵ گرم پروتئین، ۶۵ گرم چربی، ۶ گرم فیبر،  ۱۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم قند وجود دارد. همچنین، میزان مواد معدنی گردو به شرح زیر است:

میزان فسفر: ۳۴۶ میلی گرم

میزان آهن: ۲٫۹۱ میلی گرم

میزان کلسیم: ۹۸ میلی گرم

میزان پتاسیم: ۴۴۱ میلی گرم

میزان منیزیم: ۱۵۸ میلی گرم

 

  • بادام:

از خواص بادام و ویتامین های آن هرچه بگوییم کم گفته ایم. این دانه ارزشمند یکی از بهترین اعضا در کاسه آجیل شماست که خواص آن بیش از حد تصور است. بادام قدرت افزایش متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را به نسبتی زیاد بالا می برد.

به ورزشکارانی که در جریان تمرینات سنگین، عضلاتشان آسیب دیده توصیه می کنیم که از شیر بادام به طور مداوم استفاده کنند. شیر بادام ترکیبی از بادام خام و شیر و عسل است که در ترمیم عضلات و ماهیچه ها نقش پررنگی دارد. توجه داشته باشید که بادام بو داده خواص بادام خام را ندارد و تنها مزه آن است که برایمان خوشایندتر است.

در هر ۱۰۰ گرم بادام، ۲۱ گرم پروتئین، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۵۰ گرم چربی، ۱۲ گرم فیبر و ۴ گرم شکر وجود دارد . همچنین میزان کالری موجود در این مغز خوشمزه، ۵۷۹ کالری است.

  • دانه سویا:

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند دانه های سویا هورمون تستسترون را در بدن پایین می آورند، باید خدمت شما عرض کنیم که پروتئین موجود در این دانه ها در حد پروتئین های وی و کازئین قرار دارد. این میزان پروتئین هیجان انگیز است.

علاوه بر این، دانه سویا از همه ویتامین ها و مواد معدنی بهره مند است. ویتامین های k, b, c  ریبوفلاوین، فولات، تیامین، منگنز، فسفر، مس، کلسیم، روی و پتاسیم در دانه سویا به وفور یافت می شود.

بهترین آجیل ها برای بدنسازی

شیربادام بهترین ترمیم کننده عضلات و ماهیچه ها در بدنسازی

 

  • پسته:

پسته است و خونسازی اش! پسته ها در میان آجیل ها بیشترین میزان آهن و آنتی اکسیدان را دارند. همچنین میزان ویتامین E  آن بسیار زیاد است و برای پوست و مو بسیار مفید است. چربی های موجود در آن از نوع چربی های غیر اشباع است که برای ورزشکاران و تمرینات بدنسازی بهترین نوع چربی است. استفاده از کره پسته به مقدار مشخص و کنترل شده بیشترین میزان خاصیت را برای ورزشکاران دارد.

از خواص دیگر این مغز خوشمزه و مفید، حفظ آرامش و تمدد اعصاب در فرد است. همچنین فیبر موجود در مغز پسته باعث جذب بیشتر آب می شود. این آب مانع خوردن بیش از حد فرد می شود و کالری روزانه او را کنترل می کند.

جالب است بدانید در هر ۱۰۰ گرم پسته ۲۰ گرم پروتئین، ۴۵ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم قند و ۱۰ گرم فیبر وجود دارد. مواد معدنی کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر نیز در این ماده غذایی به میزان بالایی یافت می شود.

با توجه به اینکه آجیل ها با وجود حجم کمی که دارند، از مواد مغذی زیادی برخوردارند، بهتر است برای مصرف آن ها از برنامه ای منظم پیروی کنیم. مغزها به تنهایی می توانند نیازهای بدن را به کلیه ویتامین ها و مواد مغذی تامین کنند. اما استفاده بیش از حد آن ها می تواند موجب بالا رفتن میزان کلسترول و چربی خون شود.

فراموش نکنید که برای استفاده از آجیل و فواید و خواص آن، حتما آجیل را به صورت خام تهیه کنید. چرا که آجیل بوداده خواص آجیل خام را ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.