تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاکنون در شهرستان ری شناسایی شده اند

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاکنون در شهرستان ری شناسایی شده اند و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.

شهرری – ایرنا – معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت که تاکنون ۸۰ بیمار اوتیسمی مرد و ۴۰ بیمار اوتیسمی زن در این شهرستان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.مجید عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند. وی موقعیت سنی را در بهبود این اختلال رشد بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اینگونه بیماران در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند و تامادامی که به سن ۱۸ سال نرسیده اند، می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
وی یادآورشد: شناسایی و غربالگری در این طیف هدف بسیارمهم است و تمام سعی ما این است تا با شناسایی زودهنگام از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم.


معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: هم اکنون ۵۷ بیمار اوتیسمی به صورت روزانه از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند و دیگر بیماران هم به دلیل اینکه بالای ۱۸ سال سن دارند تنها از خدمات حمایتی استفاده می کنند. وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به بیمارن اوتیسمی یارانه های ویژه ای را پرداخت می کند، افزود: یک مرکز خیریه نیز در این شهرستان فعال است که به خانواده های بی بضاعت اوتیسمی کمک مالی می کند. وی اضافه کرد: مرکز نویان ری نیز در سطح گسترده ای فعالیت اطلاع رسانی این اختلال روانی را در مدارس و اماکن عمومی انجام می دهد که نتایج بسیار خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.
اوتیسم ( Autism ) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی ، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود .علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر می گذارد. ۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهرستان ری قرار دارند

منظور از تراریخته چیست؟

تراریخته

 محصولاتی که شامل تراریخته هستند کدام اند ؟ معرفی نشان تراریخته بر روی محصولات

محصولات تراریخته چگونه تولید می شوند؟ آیا خوردن مواد غذایی تراریخته موجب ایجاد سرطان می شوند؟ حتما شما هم میوه ها و محصولاتی که در نگاه اول بیش از اندازه زیبا به نظر می رسند و هیچ نقصی در ظاهر آن ها دیده نمی شود را مشاهده کرده اید. 

ادامه مطلب ...

بار زنده وارد شده از روی زمین بر روی لوله های زیرزمینی

بار زنده

بخش سوم : بار زنده

اگرچه بار حاصل از چرخ خودروها و سایر وسایل نقلیه سبک، فراوانی زیادی دارد، اما این بارها در مقایسه با بارهای با فراوانی کمتر اما بسیار سنگین تر مثل کامیون ها، قطارها یا سایر وسایل نقلیه سنگین، اثر کمی بر لوله های مدفون دارند. در طراحی خطوط لوله در زیر خیابان ها و بزرگراه ها، فقط بار ناشی از وسایل نقلیه سنگین مد نظر قرار می گیرد. مقدار فشار منتقل شده از یک وسیله نقلیه به لوله، به عمق لوله، وزن وسیله نقلیه، فشار باد و اندازه لاستیک وسیله نقلیه، سرعت وسیله نقلیه، صافی سطح، مقدار و نوع سنگفرش خیابان، خاک و فاصله نقطه اعمال بار تا لوله بستگی دارد. اطلاعات مربوط به موارد متداول تر، مثل موارد ارائه شده در AASHTO درباره تردد کامیون های H20 و HS20 روی جاده های سنگفرش شده و موارد ارائه شده در E-80 درباره بار خطوط ریلی، به منظور کمک به طراحان، ساده سازی شده و در جدول ۶- ۱۸ ، جدول ۶- ۱۹ و جدول ۶- ۲۲ آمده است. در موارد بخصوصی مثل کامیون های معدن، جرثقیل ها و یا خودروهای خارج جاده ای می توان از معادلات ۶- ۴۵ و ۶- ۴۶ استفاده کرد.

بار زنده

بار زنده

حداکثر بار ناشی از چرخ یک وسیله نقلیه در سطح بوجود می آید و با رفتن به عمق تضعیف می شود. لوله های پلی اتیلن باید در عمق حداقل ۱۸ اینچ یا ۱ برابر قطر لوله، هرکدام که بزرگ تر باشد، زیر سطح جاده نصب شوند. در این عمق، فاصله لوله از سطح به قدری است که فشار خاک به میزان چشم گیری کاهش می یابد و لوله می تواند از تمام ظرفیت خاک پر کننده ۲ برای مقاومت در برابر بار، بهره برد. اگر ملزومات طراحی، اجازه نصب با حداقل یک قطر از پوشش را نمی دهد، نیازمند انجام محاسبات اضافی هستیم که در بخش »نصب با پوشش کم عمق و تحت بار وسایل نقلیه « توضیح داده شده اند. بخش بزرگراه دولت فدرال نسبت به مشخص کردن حداقل عمق پوشش، اقدام می کند و معمولاً بسته به شرایط اختصاصی هر جاده، ۵/ ۲ فوت تا ۵ فوت را به عنوان حداقل پوشش معرفی می نماید.

خطوط لوله موقتی و دائمی ممکن است در طول مراحل ساخت و ساز تحت تأثیر بار ناشی از وسایل سنگین و تجهیزات ساختمانی قرارگیرند. توصیه می شود برای محدود کردن آثار اینگونه بارها، مسیرهای مشخصی برای عبور وسایل نقلیه ایجاد شود که در آن ها تمهیدات ویژه از جمله سنگ فرش موقتی و محافظ بتنی در نظر گرفته شده باشد و همچنین سرعت وسایل نقلیه در این مسیرها کنترل شده باشد.

اطلاعات ارائه شده در AASHTO با عنوان بارگذاری و فاکتور تأثیر، برای استفاده از جداول جدول ۶- ۱۸ و جدول ۶- ۱۹ مورد نیاز نیستند. این بخش برای درک بارهای سطحی و فاکتورهای تأثیر متداول توسط طراحان، ارائه شده است. اگر طراح به جای جداول مایل به استفاده از فرمول های ۶- ۴۵ و ۶- ۴۷ باشد، اطلاعات ارائه شده در اینجا مفید هستند.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

 

استاندارد AASHTO و بار وسایل نقلیه

بار حاصل از وسایل نقلیه معمولا بر اساس بار استاندارد کامیون ارائه شده توسط انجمن مسئولان بزرگراه های ایالتی و حمل و نقل آمریکا (: ۱(AASHTO ارزیابی می شوند. در محاسبه فشار خاک بر لوله های انعطاف پذیر، معمولاً بارگذاری حاصل از یک کامیون H20 HS20) ) در نظر گرفته می شود. یک کامیون H20 استاندارد وزن کلی برابر با ۴۰،۰۰۰ پوند ( ۲۰ تن) دارد. وزن کامیون بصورت ۸،۰۰۰ پوند روی محور جلو و ۳۲،۰۰۰ پوند روی محور عقب توزیع شده است. کامیون HS20 دارای یک قسمت کِشنده و یک تریلر است که بارگذاری محوری آن همانند کامیون H20 است، با این تفاوت که دو محور عقبی دارد. شکل ۶- ۵ را ببینید. حداکثر بار وارده از یک چرخ در اینگونه کامیون ها، بار وارد از چرخ محور عقب است که برابر با ۴۰ % کل وزن کامیون است. از مقدار حداکثر بار وارده از چرخ برای نشان دادن بار استاتیک اِعمال شده توسط یک محور یا دو محور استفاده می شود. در برخی از ایالت ها، بارهای سنگین تری مجاز است.

حداکثر بار مجاز روی جفت محور در بزرگراه ها در حدود ۴۰،۰۰۰ پوند ( ۲۰،۰۰۰ پوند روی هر چرخ) می باشد. در موارد خاص ممکن است خودروهایی با وزن ۵۰ % بیش از مقدار فوق الذکر هم مجاز شمرده شوند.

بار زنده

فاکتور ضربه ۲

به ندرت سطح جاده ها صاف یا حتی هموار است. ضربه ایجاد شده در اثر برخورد خودرو با یک دست انداز در جاده، منجر به افزایش ناگهانی بار چرخ می شود. بار ضربه ای را می توان از حاصلضرب بار استاتیک چرخ در یک فاکتور ضربه بدست آورد. این فاکتور با عمق تغییر می کند. فاکتورهای ضربه برای خودروها و روی جاده های سنگفرش شده در جدول ۶- ۱۷ آمده است. فاکتور ضربه در مورد جاده های سنگفرش نشده، بسته به سطح جاده، برابر با ۰/ ۲ یا بشتر است.

بار زنده

بار خودرویی وارد شده از سنگفرش بزرگراه (سخت)

سنگفرش باعث کاهش فشار بار زنده ای که به لوله می رسد، می شود. یک سنگفرش سفت و سخت، بار را در سطح بزرگی پخش می کند و بنابراین فشار عمودی خاک را به طرز چشم گیری کاهش می دهد. فشار عمودی خاک ناشی از یک کامیون HS20) H20 ) که در یک بزرگراه سنگفرش شده (بتن با ضخامت ۱۲ اینچی) در حال تردد است در جدول ۶- ۱۶ آمده است. از یک فاکتور ضربه استفاده شده است. برای کامیون های سنگین تر، به شرط یکسان بودن سطح تماس چرخ با زمین با آنچه در کامیون H20 وجود دارد، با اعمال نسبت افزایش وزن آن ها، می توان فشارهای ارائه شده در جدول ۶- ۱۶ را تطبیق داد.

 

بار زنده

بار خودرو وارده شده از سنگ فرش انعطاف پذیر یا سطوح سنگفرش نشده

سنگفرش های انعطاف پذیر (یا سطوح سنگفرش نشده) فاقد قابلیت پخش بار سنگفرش های سخت هستند و فشار بیشتری از آنچه در جدول ۶- ۱۸ آمده است را از طریق خاک، به لوله وارد می کنند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که بار ناشی از چرخ دو خودروی در حال عبور، بیش از بار ناشی از دو چرخ یک خودرو است. حداکثر فشار بسته به عمق پوشش ممکن است مستقیماً زیر چرخ های یکی از خودروها و یا در جایی بین چرخ های دو خودرو به وقع بپیوندد. جدول ۶- ۱۹ بیشترین مقادیر حداکثر فشار ناشی از عبور ۲ کامیون H20 از سطحی سنگفرش نشده را ارائه می دهد. فاکتور ضربه اعمال نشده است. بارهای داده شده در جدول ۶- ۱۸ محافظه کارانه هستند و حدود ۱۰ % بیش از مقادیر موجود در بخش ۳ استاندارد AASHTO با عنوان »راهنمای مشخصات فنی پل «LRFD1 است که بر اساس سطح تماس دو لاستیک ۱۰ × ۲۰ اینچ و استفاده از روش مساحت معادل توزیع بار حاصل شده اند.

بار زنده

افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن

سهم فروش آنلاین

در سال های اخیر خرید آنلاین در سراسر جهان بطور گسترده ای افزایش پیدا کرده است. تنها طی یک دهه گذشته، تکامل فناوری و اینترنت، ارتباط مستقیمی با تجارت الکترونیک داشته است. درست همانطور که اینترنت به یک رسانه مطلوب برای بازاریابی، تبلیغات و همینطور خرید کالا و خدمات تبدیل شده است، تجارت الکترونیک نیز از جهات مختلف به یک رقیب سرسخت برای خرید سنتی مبدل گشته است. با توجه به اهمیت فروش آنلاین در این سال ها، در این مطلب به بررسی افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن می پردازیم.

نگاهی به فروش آنلاین در ۱۰ سال گذشته

قبل از غول های فناوری نظیر آمازون، که در سال ۱۹۹۵ به عرصه تجارت آنلاین پا گذاشتند، و بعداً گوگل و پی پال که ابتکار تجارت الکترونیکی خود را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کردند. خرید آنلاین تقریبا یک ایده دور از دسترس به نظر می رسید. اما بدون شک در یک دهه اخیر در این حوزه تحولات زیادی صورت گرفته و تجارت الکترونیک به سرعت رشد کرده است.

می توان گفت تأثیرگذارترین تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در حوزه تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است، شامل موارد زیر است:

  • ظهور بازارهای آنلاین.
  • تغییر یکپارچه استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای خرید آنلاین.
  • رشد شگرف بازاریابی و تبلیغات آنلاین و دیجیتال.
  • استفاده از اصلاحات و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه دیجیتال برای خرید و فروش تکی و عمده

 

بازارهای آنلاین

در ده سال گذشته، به تدریج شاهد افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن برای فروشندگان، بازاریابان و مصرف کنندگان بوده ایم. چرا که بازارهای آنلاین به مکانی بسیار محبوب برای فروشندگان کالا، تبلیغ بازاریابان و خرید مصرف کنندگان تبدیل شده اند.

با دسترسی به یک بازار آنلاین ، مصرف کنندگان می توانند طیف وسیعی از کالاهای پیشنهادی را پیدا کنند که متناسب با جستجوی آنها باشد. آنها می توانند قیمت ها و مارک ها را با یکدیگر مقایسه کنند، نظرات مشتریان دیگر را بخوانند و اغلب محصولات را با قیمت های مناسب تر خریداری کنند. به همین خاطر در همان ابتدا، گوگل در سال ۲۰۰۶ Google Pay را منتشر کرد تا فرآیند پرداخت را برای خریداران تجارت الکترونیک آسان نماید.

یک بازیگر اصلی دیگر در پیشرفت تجارت الکترونیک، Magento بود که یک سیستم مدیریت محتوای تجارت الکترونیک است. این سیستم برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ توسعه خود را آغاز کرد. جالب است بدانید، Magento هنوز هم یکی از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک به شمار می آید.

سهم فروش آنلاین

افزایش محبوبیت خرید آنلاین در جامعه امروزی

تعداد افرادی که در حال حاضر روزانه به صورت آنلاین خرید می کنند، نشان دهنده اهمیت تجارت الکترونیک در دنیای مدرن و شلوغ امروزی است. باید گفت خرید فقط بخشی از زندگی روزمره در جامعه مدرن است. در واقع با توجه به شرایط آب و هوایی، مشکلات حمل و نقل و درگیری های ذهنی و کاری افراد، خیلی ها دیگر ترجیح می دهند تا محصولات و خدمات مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. چرا که با این کار در هزینه و وقت خود صرفه جویی زیادی خواهند کرد.

از سوی دیگر، هنگامی که تمامی مارک های معتبر دنیا پا به عرصه تجارت الکترونیک گذاشته اند، خریداران در سراسر دنیا به راحتی می توانند با چند کلیک ساده از بین صدها مارک محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

میانگین نرخ خرید آنلاین بر اساس طبقه بندی محصولات بسیار متفاوت است. جالب است بدانید پوشاک، کفش و لوازم الکترونیکی، تا به امروز محبوب ترین دسته بندی خرید آنلاین در سراسر جهان بوده اند.

افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن با استفاده از موبایل

بهینه سازی تلفن های همراه برای تجارت الکترونیک، بر نحوه اتصال شرکت ها به مصرف کنندگان و بازاریابی محصولاتشان تأثیر گذاشته است. از طرف دیگر بیشتر افراد، به ویژه قشر جوان، به شدت به دستگاه های تلفن همراه خود وابسته هستند. بنابراین این جمعیت به راحتی برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان کالاها  قابل دسترس هستند.

کمپین های بازاریابی آنلاین و دیجیتال اکنون جایگزین روش های سنتی بازاریابی شده اند و به طور مستقیم در مکان هایی که مردم بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین در آنها می گذرانند، مانند: ایمیل ها، رسانه های اجتماعی، بازی های آنلاین، اپلیکیشن ها،  وب سایت ها و  وبلاگ ها حضور دارند.

به این ترتیب به نظر می رسد در حال حاضر بازاریابی آنلاین به توانایی بی حد و مرزی برای دستیابی و ترغیب مصرف کنندگان به خرید، در طول فرآیند حضور آنها در فضای مجازی رسیده است.

 

افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن با استفاده از شبکه های اجتماعی

بدون شک شبکه های اجتماعی یک اتفاق ویژه در حوزه وب و تجارت الکترونیک در چند سال اخیر محسوب می شوند. به طوری که فروش آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جهانی در چندین شبکه بزرگ اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام است. دکمه های (Buy Now) یا همان “اکنون بخرید” در توییتر به عنوان یک راه جذاب برای فروش کالاهای شما محسوب می شود. اینستاگرام نیز به تازگی امکانات فروش آنلاین خود را گسترش داده است. در حال حاضر ایرانیان زیادی از طریق شبکه اجتماعی بسیار پرطرفدار اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

سهم فروش آنلاین

بررسی فواید فروش آنلاین

همانطور که گفته شد نحوه خرید مصرف کنندگان طی ۱۰ سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. محبوبیت خرید آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در حال حاضر افزایش فروش آنلاین هدف اصلی مشاغل بی شماری است. در واقع به نظر می رسد فروش آنلاین با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است.

بنابراین آیا فروش سنتی در فروشگاه ها هنوز هم جایگاه ویژه ای دارد؟

برای رقابتی ماندن در حوزه کسب و کار خود، باید از همین امروز برای وارد شدن به حوزه تجارت الکترونیک اقدام کنید. با آگاهی از افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن ، قطعا برای ورود کسب و کار خود به بازار جهانی آنلاین مصمم تر می شوید. فروش آنلاین نسبت به روش های سنتی فروش مزایای بسیاری را به دنبال دارد ، برخی از این مزایا عبارتند از:

 

  • صرفه جویی در هزینه ها؛ در واقع از طریق فروش آنلاین دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای اجاره یا خرید فروشگاه، حقوق کارمندان و بازاریابی سنتی ندارید.
  • دستیابی به مخاطبان جهانی و در نتیجه افزایش فرصت های فروش
  • رقابت با مشاغل بزرگتر با امکان فروش در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته
  • دریافت سریع تر پرداخت ها از طریق معاملات آنلاین.
  • بهبود کسب و کار و هدف گذاری برای آینده از طریق جمع آوری خریدها و پیشنهادات مشتریان

علاو بر این:

  • در فروش آنلاین تمامی محصولات یا خدمات به خوبی تعریف می شوند و حتی بدون دخالت انسان در فرآیند فروش قابل فروش هستند.
  • در فروش آنلاین قیمت های محصولات برای انواع مشتریان بالقوه ثابت بوده و فقط به دلخواه فروشنده قابل تغییر است.
  • یک فروشگاه آنلاین می تواند به صورت دلخواه و بدون هیچ هزینه ای بروزرسانی شود. مواردی مانند اضافه کردن خطوط جدید محصولات و سازماندهی مجدد فروشگاه بلافاصله قابل پیاده سازی هستند.

سهم فروش آنلاین

بازاریابی آنلاین

هنگامی که از افزایش سهم فروش آنلاین نسبت به گذشته و فواید آن صحبت می کنیم، نباید تاثیر بازاریابی آنلاین بر حوزه تجارت الکترونیک را فراموش کنیم.

فروش آنلاین نیاز به بازاریابی آنلاین دارد. بازاریابی آنلاین در واقع مجموعه ای از ابزارها و روش های مورد استفاده برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق اینترنت است. بازاریابی آنلاین به دلیل گسترش کانال ها و مکانیسم های بازاریابی موجود در اینترنت، طیف وسیعی از عناصر بازاریابی را نسبت به بازاریابی تجاری سنتی شامل می شود. برخی مزایای بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  • کاهش هزینه های مربوط به تبلیغات
  • امکان برقراری ارتباطات بهتر و عمیق تر با مشتری
  • کنترل بهتر رفتار مشتریان
  • بهبود خدمات مشتری
  • ایجاد مزیت رقابتی

بازاریابی آنلاین همچنین به عنوان بازاریابی اینترنتی، بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شناخته می شود. ناگفته نماند محدودیت اصلی بازاریابی آنلاین عدم ملموس بودن آن است. به این معنی که مصرف کنندگان قادر به امتحان کردن محصولات و خدمات قبل از خرید نیستند. البته برخی از سیاست های بازاریابی و فروش آنلاین نظیر امکان بازگشت محصول در صورت عدم رضایت، راه اصلی برای دور زدن چنین دلهره ای در خریدار است. بازاریابی آنلاین در سال های اخیر از تبلیغات سنتی  بسیار فراتر رفته  است و همچنان به عنوان یک صنعت مستقل با رشد بالا شناخته می شود.

پیش بینی سهم فروش آنلاین در آینده

امروزه تصور یک تجربه خرید موفق، بدون خرید آنلاین تقریبا غیرممکن است. پیش بینی می شود که خرده فروشی تجارت الکترونیک در سراسر جهان بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ بیش از دو برابر رشد کند و در سال ۲۰۲۳ از ۶٫۵ تریلیون دلار نیز عبور کند.

در سال های آینده میزان فروش آنلاین نشان خواهد داد که نه تنها نگاه فروشنده و مصرف کننده به فروش آنلاین خوشبینانه تر شده است، بلکه فروش آنلاین تحت تأثیر فناوری های روز دنیا با سرعت زیادی گسترش پیدا کرده است.

مسلما روند افزایش فروش آنلاین در این سال ها و همینطور سال های آینده، خریداران و فروشندگانی را که هنوز به شیوه خرید و فروش سنتی مصمم هستند، برای تجربه تجارت الکترونیک تشویق خواهد کرد.

۵ ترند واقعیت افزوده (AR) در آموزش

واقعیت افزوده

مجله Finance Digest پیش بینی کرده است که فناوری های حوزه آموزش تا سال بعد به ۲۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید. توسعه واقعیت افزوده Augmented Reality (AR) سهم زیادی در این رشد خواهد داشت. نوآوری در حوزه آموزش از طریق واقعیت افزوده به معنای جایگزینی فناوری به جای توانایی های معلمان نیست بلکه بدین معنی است که فرآیند آموزشی راحت تر در دسترس مخاطبانی همچون دانش آموزان قرار گیرد.

 

۱- یادگیری وسیع در فضاهای مجازی:

یادگیری تجربی هنوز هم یکی از بهترین روش های موجود برای تعامل با دانش آموزان است. دانیل لینگ یکی از نویسندگان حوزه فناوری به این موضوع اشاره می کند که چگونه استفاده وسیع از آیپدها و دستگاه های تلفنی در مدارس توانسته است محیط آموزشی وسیع و گسترده ای را برای دانش آموزان ایجاد کند.  فناوری واقعیت افزوده می تواند چنین فضای گسترده ای را چه از طریق استفاده از هدست های خاص یا رابط های هولوگرافی تعاملی ایجاد کند. این فضاهای مجازی می توانند لایه های مختلفی از داده ها را از طریق نقاشی یا نشان دادن مراحل مختلف مورد نیاز برای حل یک مسئله ریاضی، به نمایش بگذارند.

واقعیت افزوده

۲- واقعیت افزوده برای آزمون ها:

کالج امپریال لندن در مرحله آزمایش فناوری AR یا واقعیت افزوده برای استفاده در آزمون های دانشجویان پزشکی است. این فناوری مسئله تخصیص منابع را دور می زند و در عین حال افراد را مطمئن می سازد که تست ها کاملاً استاندارد هستند. تست های تشخیصی را هم می توان از طریق واقعیت افزوده اجرا کرد. در این شرایط با وجود گروهی از دانشجویانی که با هم هدست واقعیت افزوده را پوشیده اند می توان معاینات گروهی را انجام داد.  این آزمایش تجربی را می توان در سایر حوزه ها نیز به کار برد اما به نظر می رسد حوزه آموزش بهترین نمونه از این مورد باشد. به کمک چنین فناوری می توان معلمان آتی را از طریق کلاس های مجازی آزمود.

 

۳- توسعه مهارت های نرم:

رشد فناوری های آموزشی همزمان با رشد سازمان هایی بوده است که به دنبال رشد دانش عملی و فنی دانشجویان خود هستند. دپارتمان آموزشی در آمریکا از فرصت های واقعیت افزوده برای ادغام مهارت های اجتماعی استفاده کرده تا به دانشجویانی که از اوتیسم رنج می برند کمک کند خودشان را با موقعیت های روزانه وفق دهند.  در چنین شرایطی دانشجویان یا دانش آموزان می توانند وارد یک فضای مجازی شوند و برای بهبود مهارت های اجتماعی شان با یک آواتار تعامل داشته باشند. این فناوری می تواند طیف وسیعی از موقعیت ها را شبیه سازی کند و به افراد اجازه دهد به طور گسترده ای مسائل مختلفی را بیاموزند.

واقعیت افزوده

۴- عناصر آموزشی سفارشی شده:

برنامه نویسان خیلی خوب می دانند که همه معلمان درک درستی از واقعیت افزوده ندارند یا با آن آشنا نیستند. به همین خاطر است که برنامه های متعددی طراحی شده است و به معلمان کمک می کند واقعیت افزوده را سریع تر در کلاس هایشان به کار ببرند. به عنوان مثال، معلمان می توانند برنامه هایی را دانلود کنند که داده های اضافی را وقتی دستگاه روی تصویر یا شیء خاصی قرار می گیرد نشان دهد. استفاده و اجرای این برنامه ها به اندازه انتخاب تصویر یا شیء ساده است و می توان بدون دانش برنامه نویسی از آن ها بهره برد.

 

۵- تسهیل فرآیندهای مدیریتی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از فناوری واقعیت افزوده به مواردی که بیان کردیم ختم نمی شود. شما می توانید از این فناوری در موقعیت های دیگری به جز کلاس استفاده کنید و فضای مدیریتی را به صورت کامل تسهیل نمایید. معلمان و استادان می توانند دستورالعمل های تعاملی را در آزمایشگاه های علمی، کتابخانه ها و اتاق های موسیقی راه اندازی و اجرا کنند. در چنین شرایطی دانش آموزان و دانشجویان به راحتی می توانند به عناصر آموزشی دسترسی داشته باشند و بر اساس شرایط خودشان مطالعه کنند. چنین دستورالعمل هایی را می توان از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای که در فناوری واقعیت افزوده قرار گرفته است به طرف مقابل ارائه داد و مشکلات موجود همچون مواد شیمیایی که نباید بهشان دست زد یا چگونه کتابی را از کتابخانه درخواست کرد را به سرعت برطرف کرد.

واقعیت افزوده

به کمک همین فناوری ساده می توان تعداد افرادی که در لایه های مدیریتی نیاز هست را کاهش داد. به کمک فناوری واقعیت افزوده می توان تعاملات اجتماعی را تسهیل نمود و ارتباطات عمیق تر و جدی تری را برقرار کرد. رشد AR در حوزه آموزش نشان می دهد چنین فناوری هایی به سرعت در حال تغییر نحوه برقراری ارتباط افراد با هم هستند و می توانند وضعیت موجود را بهبود ببخشند. حالا می توان با اطمینان گفت که چنین فناوری هایی فقط برای افراد متخصص نیست و به درد افرادی که دانش معمولی هم دارند می خورد.