تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

ظروف الماس تراش

ظروف الماس تراش از دیگر صنایع دستی اصفهان است که به تازگی در شهر اصفهان تولید می گردد. اما بیشترین فروش در شهرهای تهران و مشهد می باشد.که به عنوان هدایای تبلیغاتی جدید در بین سازمان ها، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. انواع ظروف مسی الماس تراش را در سامانه امیران تبلیغ مشاهده نمایید.
از نمونه های ظروف مسی الماس تراش در گروه صنایع دستی الماس تراش ها عبارتند از :

  • انواع متنوع ست های دکوری ویترینی.
  • کاسه و بشقاب الماس تراش.
  • میوه خوری الماس تراش.
  • ساعت دیواری الماس تراش.
  • گلدان الماس تراش.
  • بشقاب الماس تراش.
  • قندان الماس تراش.
  • شیرینی خوری الماس تراش.
  • شکلات خوری الماس تراش.
  • تابلو های گلدانی الماس تراش.

هنگامی که سخن در ارتباط با صنایع دستی رانده می شود؛ ذهن به سمت پیشینه های کهن ایران بر می گردد. صنایع دستی الماس تراش ها مانند دیگر نمونه های هنری دست ساز مانند مینا کاری یا فیروزه کوبی، تماما با زیر ساخت متریال مس انجام میپذیرند.نسل جدید این هنر دست ارزشمند، از نظر رنگ بندی به دو دسته تقسیم میگردند :نوع اول رنگ هایی با فرمولاسیون سرمه ای و در دسته دوم استفاده از رنگ های فیروزه ای.اما فرایند پاشش رنگ بر روی ظروف الماس تراش یکی از حساس ترین مراحل تولید این هنر به شمار میرود.به طوری که تمام فرایند رنگ در این هنر با محصولات میناکاری کاملا متفاوت تر میباشد.

بدنه ظروف مسی الماس تراش با دستگاه های تراش در ابتدا بر اساس طرح از قبل اماده شده تراش داده میشود و با کمک گرفتن از طرح های گل و مرغ، اسلیمی و ختایی برش هایی بر سطح ظرف مورد نظر زده میشود.اما ضخامت متریال مس زیر ساختی در ظروف الماس تراش نباید کمتر از حد استاندارد باشد.چرا که این امر باعث میگردد ظرف مسی در فرایند تراش شکسته گردد و ارزش ریالی و هنری کار تماما از بین میرود.

 

ظرف الماس تراش
فرایند تولید صنایع دستی الماس تراش

  1. مرحله ابتدایی در فرایند تولید ظرف الماس تراش، تولید مس در زیر ساخت با ضخامت مشخص شده می باشد.
  2. آماده نمودن طرح مورد نظر همراه با مدل های گل و مرغ یا اسلیمی و ختایی جهت حک با دستگاه برش.
  3. برش کاری بر روی سطح مس با کمک طراحی از قبل اماده شده در حد و اندازه های مشخص بر اساس ظرف مسی توسط استاد کار مس گر.
  4. صیقل دادن سطح مس و خروج تراشه های مسی با استفاده از سمباده های مخصوص متریال مسی.
  5. بعد از صیقل دادن سطح به موازات طرح های برش خورده پاشش رنگ ها با مهارت خاص صورت می پذیرد.پاشش رنگ به گونه ای انجام می گردد ، که در تمامی سطح صاف و یکنواخت انجام کردد.
  6.  در نهایت بعد از پاشش رنگ نوبت به پلی استر است که بر روی رنگ زده می شود. یکی از فرایندهایی که در تولید ظروف الماس تراش، زیبایی و جلو های نو به این مدل صنایع دستی میدهند؛ درصد ترکیبی براق کننده ها می باشند. پلی استر بر روی این هنر با تخصص و مهارت خاصی صورت میپذیرد.

اساس و طرح و ایده پردازی بکر در تولید صنایع دستی الماس تراش همچنین استفاده از خصوصیات طبیعی همراه با اعمال فرایند هایی خاص از دخالت صنعت و هنر دستی در ظروف مسی الماس تراش با کارایی و جایگاه منحصر به فرد در متد انتخابی، آن را به عنوان هدایای تبلیغاتی نیز متمایز کرده است.تاریخچه تولید الماس تراش مسی همانند دیگر صنایع دستی اصفهان از طرق مقاله ها و کتاب های مرتبط امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل

این مقاله در اصل از طریق مشاهده فیزیکی و مصاحبه حضوری در کارگاه های الماس تراش سازان گرداوری و تنظیم گردیده است.

 

صنایع دستی الماس تراش

در این مقاله سعی گردیده این حرفه و پیشه از چهار بعد مورد بررسی قرار بگیرند :

– سازنده زیر ساخت مسگر: ((صنعتگر))
– مکان جهت فرایند تولید: ((کارگاه))
– محصول به دست امده: ((صنایع دستی لوکس)) و در نهایت ابزار هایی که در طراحی و تولید این مدل جدید از هدایای تبلیغاتی استفاده شده است.
در فرایند تولید مس الماس تراش به وضوح ترکیب شدن هنر و صنعت تراش همانند دیگر نیاز های بشریت به چشم میخورد. یک مثال متفرقه همانند تولید انواع مبلمان که امیزه ای از هنر دست و صنعت به شمار میرود.
هر چند تولید صنایع دستی به دوران باستان باز میگردند و نمی توان این مدل هنرها را به زمان حال نسبت داد و گواه این ادعا، تمامی اشیاء زینتی و یا صنایع دستی است که از آن دوران بر جای مانده اند.
اما چیزی که مسلم است تمامی منسوجات صنایع دستی از ابتدا وسایلی مورد مصرفی بوده و در گذر زمان نام هنر های دستی به خود گرفته اند.
یکی از راه کارهای با ارزش فروش صنایع دستی الماس تراش، از طریق سامانه انلاین امیران تبلیغ می باشد. چرا که این محصول منحصر به فرد اولین بار در این کارگاه ایده پردازی و در مراحل تولید قرار گرفت.

همیشه دو اصل اساسی به موازات یکدیگر پیش می روند، که حاصل دو کلمه بازاریابی و فروش می باشند.اما نگرش بازار فروش صنایع دستی در همه حال چالش هایی داشته است.که به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم نمود:

ضرورت بازاریابی مدرن در ظروف الماس تراش چیست ؟

در اصل بازاریابی صنایع دستی هر منطقه علاوه بر ترویج هنر و صنعت گردشگری و فرهنگی یکی از صنایع بسیار مهم در شکوفایی اقتصادی در هر منطقه از کشور به شمار می رود.اما در کشور ما ایران در هر گوشه ای از شهرهای مختلف آن ، صنایع دستی فراوانی رواج دارد. چنانچه نتوان از این پتانسیل نهایت استفاده کرد و یا حتی از ظرفیت های موجود به خوبی بهره نبرد، میتوان به عنوان یک منبع در امد زایی عالی هم به جهت رفاه حال مردم و هم اقتصاد و ارز اوری و شکوفایی اقتصادی از ان بهره برد.

یکی از اساسی ترین مشکلات در بازار صنایع دستی اصفهان ناکار امدی بازاریابی اصولی و استاندارد در زمینه معرفی کالاهای هنر دستی می باشند.
برای نمونه ظروف مسی الماس تراش که از جدیدترین مدل صنایع دستی همراه با بسته بندی های نفیس می باشد قابل ارائه به سازمان ها، ارگان ها و حتی شرکت های تولیدی است. استفاده از مس الماس تراش به جهت مصرف و جایگزین کردن مناسب در هدایای تبلیغاتی چینی در مسیر برند سازی، گامی موثر خواهد بود.

اما چنین تدابیر اصولی و مهندسی در فروش هر چه بهتر در اولویت تولید کنندگان این منسوجات قرار ندارد. این تولید کنندگان همچنان جهت فروش کالاهای صنایع دستی مبادرت به فروش سنتی در مکان های مشخص می ورزند.جهت فروش محصولات صنایع دستی الماس تراش ها بایستی چند استراژی مهم و تخصصی در امر بازاریابی مدرن برای اینگونه محصولات مبادرت نمود.یکی از اصولی ترین بازاریابی محصولات صنایع دستی اصفهان معرفی درست و دقیق و نوع کاربرد ان هنر در بازار فروش می باشد.

اما این امر باید در بازاریابی به صورت مفهوم درست و دقیق کاربردی در بازار فروش معرفی گردد.چنانچه از این قانون استفاده نگردد هیچ گونه فرایندی در موفقیت فروش حاصل نمی گردد.اما از دیگر فرایند های فروش محصولات هنری و فرهنگی استفاده درست از سیستم توزیع کالا در مکان های مناسب و جذب مشتریان جدید در شهر های متفاوت می باشند.شرکت در نمایشگاه های بین المللی یکی از راه کارهای موفقیت امیز در این زمینه به شمار می رود.

شرکت در نمایشگاه ها باعث می گردد محصول در یک مکان خاص به فروش نرسد، چرا که باعث جذب مشتریان جدید همراه با تخصص در عمده فروشی این کالاها و حتی در نقاط دیگر شهر ها عامل فروش معرفی می گردند.اما از فروشگاه های اینترنتی نیز نباید غافل شد، این مدل فروشگاه ها که در اصفهان به بیش از ۷۰۰ عدد میرسند به صورت گسترده و به راحت ترین شکل ممکن در دسترس عام مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت و تا حد بسیار زیادی واسطه ها در این حوزه کوتاه میگردند.شما می توانید انواع ظروف مسی الماس تراش و قیمت ظروف مسی الماس تراش را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ مشاهده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.