تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

گفتار درمانی چیست؟

گفتار درمانی چیست؟

به طور کلی گفتار به توانایی ایجاد صداها و زبان نیز به فهم و توانایی برقراری ارتباط با دیگران مربوط است. گفتار درمانی به درمان اختلالاتی که ممکن است در گفتار و زبان افراد وجود داشته باشد می پردازد. البته مشکلات گفتاری به اختلالات زبان و بلع هم اشاره دارد و گفتار درمانی می تواند به بهبود ارتباط و کنترل عضلات و همینطور اصلاح مشکلات جویدن و خوردن در بیمارانی مثل بیماران فلج مغزی کمک کند. در ادامه می خواهیم بدانیم گفتار درمانی چیست؟ و گفتاردرمانگر ها چگونه به مراجعه کنندگان خود کمک می کنند؟ همچنان با مرکز اتیسم شهر ری همراه باشید.

گفتار درمانی چیست؟

توسعه گفتار و زبان کودکان به طور معمول از یک الگوی یکسان پیروی می کند. البته در کودکانی که دچار اختلالات ذهنی همچون طیف اتیسم یا فلج مغزی هستند این پیشرفت مطابق با این الگو نخواهد بود که در این صورت برای غربالگری کودک باید به یک درمانگر با تجربه در مراکز گفتار درمانی کشور همچون مرکز گفتار درمانی شهر ری مراجعه گردد.

گفتار درمانی چیست؟

تخصص گفتاردرمانی به ارزیابی و درمان مشکلات ارتباطی و اختلالات گفتاری اشاره دارد. این بیماری توسط آسیب شناسان گفتار و زبان (SLP) شناسایی و بهبود می یابد که به عنوان گفتار درمانی از آن یاد می شود. از تکنیک های گفتاردرمانی به منظور بهبود ارتباطات  استفاده می شود. این تکنیک ها ممکن است بسته به نوع اختلالات گفتاری یا زبانی متفاوت باشد.

شایان ذکر است گفتاردرمانی فقط به اختلالات گفتاری کودکان اختصاص ندارد بلکه بزرگسالانی که در اثر آسیب یا بیماری هایی مثل سکته مغزی یا هر نوع آسیب مغزی دیگر دچار مشکلات گفتار و زبان شده اند نیز می توانند از خدمات مراکز گفتار درمانی سراسر کشور نظیر  گفتار درمانی شهر ری بهره مند گردند.

در ادامه به مشکلات گفتاری رایج که توسط گفتار درمانگران مورد معالجه قرار می گیرد می پردازیم:

اختلالات گفتاری و زبانی

چندین اختلال گفتاری و زبانی وجود دارد که با گفتاردرمانی قابل بهبود و یا درمان هستند.

  • اختلالات مفصلی

اختلال مفصلی مربوط به عدم توانایی در ایجاد صحیح صداها، تشکیل هجا و گفتن کلمات است. این اختلال باعث می شود درک گفتار کودک برای دیگران دشوار گردد.

  • اختلالات روانشناسی

این اختلال موجب عدم تسلط بر جریان، سرعت و ریتم گفتار می شود. لکنت زبان، شکستن جریان گفتار و آشفتگی گفتار از نمونه های بارز این اختلال است.

  • اختلالات تشدید(رزونانس)

اختلال تشدید صدا و دیگر اختلالات صوتی هنگام انسداد منظم جریان هوا در حفره های بینی یا دهان رخ می دهد. این مشکل اغلب با شکاف کام ، اختلالات عصبی و تورم همراه است و حتی ممکن است در هنگام صحبت کودک درد یا ناراحتی ایجاد کند.

  • اختلالات پردازش و فهم زبان

فرد مبتلا به این اختلال، در درک و پردازش آنچه دیگران می گویند، مشکل دارد.  این مسئله باعث می شود وقتی کسی در حال صحبت کردن است، به نظر برسد وی علاقه مند به شرکت در گفتگو نیست. سایر اختلالات زبان نظیر اوتیسم، کم شنوایی و آسیب دیدگی در سر نیز می تواند منجر به اختلال پردازش زبان شود.

درمان اختلالات گفتار و زبان

  • اختلالات بیانی

اختلال بیانی در انتقال یا بیان اطلاعات مشکل ایجاد می کند.برای مثال افراد دچار این اختلال ممکن است زمان و افعال را به اشتباه استفاده کنند. این بیماری با اختلالاتی مثل سندرم داون و کاهش شنوایی همراه است. همچنین می تواند ناشی از ترومای سر یا یک وضعیت پزشکی خاص باشد.

  • اختلالات شناختی-ارتباطی

در صورت آسیب دیدگیِ بخشی از مغز که توانایی تفکر انسان را کنترل می کند، ممکن است اختلالات بر قراری ارتباط صورت بگیرد که به آن اختلال شناختی-ارتباطی گفته می شود. این اختلال می تواند مشکلات حافظه، حل مسئله و همینطور مشکل در صحبت کردن یا گوش دادن را ایجاد کند. این بیماری ممکن است در اثر مشکلات بیولوژیکی، رشد غیر طبیعی مغز ، شرایط عصبی خاص ، آسیب مغزی یا سکته مغزی رخ دهد.

  • آفازی

آفازی در واقع یک اختلال ارتباطی اکتسابی است که منجر می شود فرد در صحبت و درک دیگران دچار مشکل شود. آفازی بر توانایی خواندن و نوشتن افرد نیز تأثیر می گذارد. علت شایع در بروز آفازی سکته مغزی است. البته گفته می شود سایر اختلالات مغزی نیز می توانند باعث بروز آن شوند.

  • دیسارتریا

این اختلال به خاطر ضعف یا عدم توانایی در کنترل عضلات مورد استفاده برای گفتار است که با تأخیر در گفتار و حرکت محدود صورت مشخص می شود. ایجاد این اختلال بیشتر بر اثر اختلالات سیستم عصبی و شرایطی است که به فلج صورت یا ضعف گلو و زبان منجر می شود. مثل بیماری اسکلروز (MS)، سکته مغزی و …

گفتار درمانی برای کودکان

هنگامی که با فرزند خود به یکی از مراکز گفتاردرمانی مانند گفتار درمانی شهر ری مراجعه می کنید، ممکن است درمانگر تمرینات گفتار درمانی را در یک کلاس و گروه کوچک و یا به صورت انفرادی انجام دهد.

گفتاردرمانی برای کودکان

روش ها و تمرینات مورد نظر درمانگر با توجه به نوع اختلال و همینطور سن و نیاز کودک متفاوت است و می تواند شامل فعالیت های زیر باشد:

-درمانگر سعی می کند از طریق صحبت و بازی کردن با کودک و همینطور استفاده از کتاب ها، تصاویر و اشیاء دیگر کودک را برای پیشرفت زبان تشویق کند.

-درمانگر در حین بازی، صداها و هجاهای صحیح را متناسب با سن کودک تکرار می کند تا به او چگونگی ایجاد صداهای خاصی را آموزش دهد.

– برای پیشرفت سریع تر علاوه بر راهکارهایی که توسط درمانگر در مراکز مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد، والدین نیز باید تمرینات مدنظر درمانگر را در خانه با فرزند خود انجام دهند.

گفتار درمانی برای بزرگسالان

گفتار درمانی برای بزرگسالان نیز پس از ارزیابی اختلال و علت ایجاد آن شروع می شود. تمرین های گفتاردرمانی برای بزرگسالان می تواند در گفتار، زبان و ارتباطات شناختی به آنها کمک کند. به عنوان مثال در صورت بروز یک آسیب یا وضعیت پزشکی مانند بیماری پارکینسون یا سرطان دهان مشکلاتی در بلع بزرگسالان رخ می دهد، که تمرینات درمانگر موجب بهبود عملکرد بلع می گردد. علاوه براین تمرینات گفتار درمانی برای بزرگسالان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-کمک به حل مسئله، بهبود حافظه و سازماندهی فعالیت های دیگر به منظور بهبود ارتباطات شناختی

-استفاده از روش های مکالمه برای بهبود ارتباطات اجتماعی

– ارائه تمرینات تنفسی برای درمان اختلالات تشدید

-ارائه تمرینات تقویت عضلات دهان

میزان موفقیت گفتار درمانی چقدر است؟

میزان موفقیت در گفتاردرمانی به نوع اختلال تحت درمان و همینطور گروه سنی بیمار بستگی دارد. البته اثرات مثبت آن از همان زمان شروع تمرینات مشاهده می گردد. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده در صورت مراجعه به موقع والدین به مرکز گفتار درمانی و انجام تمرینات مستمر در مرکز و خانه، گفتاردرمانی برای کودکان کوچک می تواند موفقیت آمیز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز توانبخشی نویان مراجعه نمایید.

بارهای ریلی و سربارها

سربار

بخش پنجم : بارهای ریلی و سربارها

تنظیمات بار زنده که برای لوله های زیر خطوط ریلی مورد استفاده قرار می گیرند، بارگذاری Cooper E-80 است که دارای ۸۰،۰۰۰ پوند بار است که بصورت یکنواخت در ۵ مرکز روی ۳ سطح تماس ۲ فوت در ۸ فوتی وارد می شوند. این مساحت بیانگر عرض استاندارد ریل ( ۸ فوت) و فاصله استاندارد بین چرخ های پیشرانه لوکوموتیو است. بارهای زنده ریلی بر اساس وزن محوری وارد بر مسیر بوسیله دو لوکوموتیو و واگن های جفتی آن ها در آرایش دوسره شکل می گیرند. جدول ۶- ۲۰ را ببینید. اغلب لوله های تحت فشاری که در محدوده ۲۵ فوتی مسیرهای ریلی قرار دارند، اساسا برای حفظ ایمنی در هنگام بروز نشتی احتمالی، نیازمند لوله های محافظ ۱ هستند. طراح باید با توجه به الزامات طراحی و قانونی نسبت به ضرورت یا عدم ضرورت نصب لوله های محافظ تصمیم گیری کند.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

بارهای ریلی

سربار

سربارها می توانند بارهای توزیع شده مثل شالوده، پی ساختمان یا تلی از خاکستر باشند و یا بارهای متمرکز مثل چرخ یک خودرو باشند. بارها در خاک پخش می شوند، چنانکه با افزایش عمق یا افزایش فاصله از محدوده اعمال سربار، فشار کاهش پیدا می کند. حتی سربارهایی که مستقیماً روی بار قرار ندارند هم می توانند به لوله فشار وارد نمایند. فشار در نقطه ای زیر سربار به بزرگی بار و مساحت سطحی که سربار به آن وارد می شود، بستگی دارد. روش های محاسبه فشار عمودی بر لوله ای که مستقیما زیر سربار و یا در نزدیکی سربار قرار گرفته است، در زیر آمده اند.

 

لوله هایی که مستقیماً زیر سربار قرار دارند

این روش طراحی برای یافتن فشار عمودی خاک زیر مساحتی مستطیلی شکل است که سربار با توزیع یکنواخت به آن اعمال می شود. از این روش می توان بجای جدول ۶- ۱۸ تا جدول ۶- ۲۰ و معادلات ۶- ۴۶ و ۶- ۴۸ در محاسبه فشار عمودی خاک ناشی از بار چرخ وسایل نقلیه استفاده کرد. این روش نیازمند داشتن اطلاعات درباره مساحت لاستیک و فاکتور ضربه است.

فشار نقطه ای وارد بر لوله در عمق H با تقسیم مساحت مستطیلی سربار ( ABCD ) به ۴ مستطیل زیر ناحیه ( c ،b ،a و d) که رأس مشترکی به نام E در حیطه سربار و روی لوله دارند، بدست می آید. فشار سربار، PL ، در نقطه ای مستقیما زیر نقطه E برابر با مجموع فشارهای ناشی از هر یک از ۴ بار زیر ناحیه است به شکل ۶ – A – 7 مراجعه کنید.

فشار ناشی از هر زیرناحیه را می توان با ضرب فشار سربار در »مقدار مؤثر IV ،«۱ ، محاسبه کرد. مقادیر مؤثر، ثوابت تناسبی هستند که میزانی از بار سطحی را که به یک نقطه خاص می رسد، نشان می دهند. این مقادیر از معادله بوسینسک حاصل و در جدول ۶- ۲۱ ارائه شده اند.

سربار

که در آن:

PL =   فشار عمودی خاک ناشی از سربار، lb/ft2

pa =   فشار ناشی از زیر ناحیه lb/ft2 ،a

pb = فشار ناشی از زیر ناحیه lb/ft2 ،b

pc = فشار ناشی از زیر ناحیه lb/ft2 ،c

pd =   فشار ناشی از زیر ناحیه lb/ft2 ،d

فشار ناشی از سربار اعمال شده به زیر ناحیه i ام برابر است با:

که در آن:

IV = مقدارمؤثر از جدول ۶- ۲۱

wS =   فشار توزیع شده سربار در سطح زمین، lb/ft2

اگر هر ۴ زیر ناحیه با هم برابر باشند، معادله ۶- ۵۰ به فرم زیر ساده می شود:

مقدار مؤثر به ابعاد ناحیه مستطیلی شکل و عمق قرار گرفتن تاج لوله، H، بستگی دارد. عبارت های بکار رفته در جدول ۶- ۲۲ با عنوان »مقادیر مؤثر « که در شکل ۶- ۷ نشان داده شده اند، به این شرح هستند:

H =   عمق پوشش، فوت

M= فاصله افقی بین مرکز بار تا لبه بار در راستای عمود بر خط مرکزی لوله، فوت

N=   فاصله افقی بین مرکز بار تا لبه بار در راستای موازی با خط مرکزی لوله، فوت

 

برای یافتن مقادیری که در جدول ۶- ۲۱ ارائه نشده اند می توان از درون یابی استفاده کرد. مقدار مؤثر، بیانگر بخشی (یا اثری) از بار است که به عمقی مشخص در زیر گوشه ناحیه تحت بارگذاری می رسد.

سربار

 

سربار

 

مثال شماره ۱ سربار عمودی

بار ناشی از سربار عمودی شالوده ۶ × ۴ فوتی به بزرگی ۲۰۰۰ lb/ft2 را که در شکل زیر نشان داده شده است، بیابید.

سربار

راه حل: از معادلات ۶- ۴۹ و ۶- ۵۰ ، جدول ۶- ۲۱ و شکل ۶- ۷ استفاده کنید. شالوده ۶ × ۴ فوتی به ۴ زیر ناحیه تقسیم می شود، بطوریکه رأس مشترک هر ۴ زیر ناحیه، مستقیما روی لوله قرار گیرد. از آنجا که لوله در زیر بار تمرکز ندارد، زیر ناحیه های a و b ابعادی برابر با ۵/ ۳ × ۲ فوت و ابعاد زیر ناحیه های c و d برابر با ۵/ ۳ × ۱ فوت است.

ابعاد N ،M و H هر یک از زیر ناحیه ها را بدست آورده و با توجه به آن ها مقادیر M/H و N/H را محاسبه کنید. مقدار مؤثر را از جدول ۶- ۲۱ بیابید و سپس مقدار pc ،pb ،pa و pd زیر ناحیه ها را محاسبه کرده و به منظور تعیین PL آن ها را با هم جمع کنید.

سربار

بنابراین،

سربار

لوله ای در همسایگی و نه مستقیما زیر یک سربار

از این روش طراحی می توان برای یافتن بار وارد بر لوله از طرف سربارهایی استفاده کرد که در نزدیکی لوله و نه مستقیماً روی آن قرار گرفته اند و بصورت یکنواخت روی سطحی مستطیلی توزیع شده اند. مثال هایی از چنین سربارهایی عبارت اند از بلوک های بتنی، شالوده ها و طبقه ها و یا هرگونه باری با سطح مقطع مستطیلی شکل، مانند بار وارده از چرخ خودرویی که مستقیماً روی لوله قرار نگرفته است.

برای یافتن فشار عمودی، ابتدا یک ناحیه باری فرضی را که لوله را پوشش می دهد، در نظر می گیریم و سپس فشار سربار ناشی از کل بار (واقعی و فرضی) را بر اساس معادلات و جداول بخش های قبل، محاسبه می کنیم و در نهایت با کم کردن فشار ناشی از بار فرضی از فشار ناشی از کل بار، فشار ناشی از سربار حاصل می شود. به شکل ۶- B -7 نگاه کنید. از آنجاییکه هیچگونه سرباری مستقیما بالای خط مرکزی لوله قرار نگرفته است، یک سربار فرضی با فشار وارد بر واحد مساحت یکسان با بار واقعی، که بر زیر ناحیه های c و d وارد می شود را در نظر می گیریم. فشار سربار زیر ناحیه های a + d و b + c محاسبه می شود، سپس سربار ناشی از زیر ناحیه های c و d از مقادیر محاسبه شده قبلی کسر می شوند تا فشار سربار واقعی بر لوله بدست آید.

سربار

که در آن:

pa+d =   سربار ناشی از ترکیب زیرناحیه های a و lb/ft2 ،d

pb+c = سربار ناشی از ترکیب زیرناحیه های b و lb/ft2 ،c

 

مثال شماره ۲ سربار عمودی

فشار سربار عمودی ناشی از بلوک ۱۰ × ۶ فوتی با بزرگی ۲۰۰۰ lb/ft2 را که در شکل زیر نشان داده شده است، پیدا کنید.

سربار

راه حل: از معادلات ۶- ۵۰ و ۶- ۵۲ ، جدول ۶- ۲۱ و شکل ۶- B -7 استفاده کنید. مساحت سر بار به ۲ زیر ناحیه a و b تقسیم می شود. مساحت بین سربار و خط تاج لوله هم به ۲ زیر ناحیه c و d تقسیم می شود. بار فرضی به زیر ناحیه های c و d وارد می شود. در مرحله بعد، ۴ زیر ناحیه را مربوط به یک سربار کلی منظور می کنیم. برخلاف مثال قبل، لوله به جای قرار گرفتن در زیر مرکز مساحت سربار، زیر گوشه مساحت سربار قرار گرفته است. بنابراین فشار سربار زیر ناحیه های ترکیبی a + d و c + b و سپس زیر ناحیه های c و  d بدست می آید. فشار سربار برابر است با جمع فشار سربار زیر ناحیه های a + d و b + c منهای فشار فرضی ناشی از سربارهای فرضی زیرناحیه های c و .d

سربار

بنابراین،

سربار

عکس العمل لوله نسبت به بار وارده از طرف زمین، بار زنده و سربار

اکنون زمان مناسبی برای بازبینی »فرآیند طراحی « است که پیش از این در بخش ۳ این فصل توضیح داده شد. بعد از محاسبه فشار عمودی وارد بر لوله، مرحله بعد شامل انتخاب یک لوله (پروفیل یا DR ) آزمایشی است. سپس بر اساس دسته بندی نوع نصب ونوع و تراکم ماده پرکننده، خمش ایجاد شده و مقاومت شکستگی و اعوجاج محاسبه می شوند.

دسته بندی نصب استاندارد به لوله هایی اطلاق می شود که در عمق ۱۸ تا ۵۰ فوتی نصب شده اند. لوله در مواقعی که سربارها، بار ناشی از عبور و مرور و خطوط ریلی وجود دارند، باید حداقل به اندازه یک قطر، پوشش داشته باشد. اگر تأمین چنین پوششی امکان پذیر نباشد، باید الزامات دسته بندی »نصب با پوشش کم عمق و تحت بار وسایل نقلیه « مد نظر قرار گیرد. در جاهایی که عمق پوشش از ۵۰فوت تجاوز می کند، باید تمهیدات دیگری در زمینه بار مرده، تحت شرایط دسته »نصب در خاکریز عمیق « در برنامه قرار بگیرد. در مواقعی که لوله زیر رودخانه یا مناطق آبی قرار بگیرد و لوله دارای پوششی کمتر از ۲ برابر قطرش باشد، ممکن است احتمال شناور شدن یا حرکت رو به بالای لوله وجود داشته باشد. بخش »آثار شناور شدن بدلیل پوشش کم عمق « را ببینید.

اگرچه نصب استاندارد برای پوشش هایی با عمق تا ۵۰ فوت مناسب است، می توان از این روش نصب برای پوشش بیشتر (عمق بیشتر) هم استفاده کرد. این حد ۵۰ فوتی بر اساس حد پیشنهادی آ. هوارد ۱ ( ۳) در استفاده از مقادیر E΄ ، تعیین شده است. در اعماق بیش از ۵۰ فوت، مقادیر E΄ داده شده در جدول B.1.1 ضمیمه فصل ۳ بسیار محافظه کارانه اند زیرا در آن ها اثر افزایش سفتی مواد پر کننده با افزایش عمق که بدلیل ایجاد فشار همه جانبه بیشتر در جرم خاک بوجود می آید، منظور نشده است. بعلاوه در اعماق بیش از ۵۰ فوت، کمانش زیادی بوقوع می پیوندد.

روش نصب استاندارد، مثل سایر دسته های طراحی لوله های پلی اتیلن مدفون، به لوله مانند یک حلقه یا محیطی از سطح مقطع لوله نگاه می کند و از بارگذاری های طولی که معمولآً ناچیز هستند، چشم پوشی می نماید. همچنین در این روش ها از حفظ شکل دایره ای سطح مقطع لوله در اثر فشار داخلی لوله صرفنظر می شود. بعبارتی سیال عبورکننده از درون لوله فشاری در جهت عکس فشار خاک و عمود بر دیواره لوله اعمال می کند و لوله را به شکل دایره ای نگه می دارد. در این قسمت از این تأثیر که به گردسازی مجدد ۲ از آن نام می بریم، صرفه نظر شده اما از آنجا که این اثر باعث کاهش خمش و تنش در لوله می شود، صرفنظر کردن از آن، اقدامی محافظه کارانه است.

نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع

نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع

اگر به دنبال افزایش فروش خود در سال جدید هستید، در وهله اول مهم است که یک تجربه مداوم برای مشتریان و افرادی که شما را برای کار با خود انتخاب کرده اند، ایجاد کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع برای سازمان ها و کسب و کارها را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع

در حال حاضر، اکثر رقبای شما، ارائه یک تجربه خوب خرید برای مشتریان را، اولویت اول استراتژی کسب و کار خود قرار داده اند. از آنجایی که این روند در حال افزایش نیز می باشد، بنابراین هر کارآفرین فقط برای ماندن در عرصه رقابت باید نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع را بداند. از آن گذشته مشتریان وفادار و مدافع نسبت به سایر مشتریان دیگر دارای ارزش عمر ۱۶٪ بیشتر هستند و همین امر باعث می شود که این قشر مهم، کلید موفقیت هر مشاغلی محسوب شوند.

اما نحوه ایجاد مشتری وفادار و مدافع چگونه است؟ برای شروع چند ایده اصلی را به شما پیشنهاد می کنیم:

۱٫ برای بازاریابی و فروش خود تیم مناسبی را استخدام کنید:

روزهای بی توجهی به خواسته ها و انتظارات مشتریان سپری شده است. در کسب و کار امروز مشتری حرف اول را می زند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تیم بازاریابی و فروش شما از کارمندان درجه یک و با تجربه تشکیل شده است. به یاد داشته باشید برقراری ارتباط سازنده و مفید با مشتریان برای کسب رضایت آنها و ایجاد وفاداری در آنها بسیار مهم است. کارشناسان فروش شما باید حرفه ای باشند و با خریداران با احترام رفتار کنند.

راه های افزایش وفاداری مشتریان

۲٫ تیم فروش خود را با ابزارهای مناسب توانمند کنید:

امروزه سرمایه گذاری در برنامه های مربوط به ایجاد مشتری وفادار و مدافع و همینطور استفاده از فناوری های دیجیتال نظیر اتوماسیون فروش و سامانه های پشتیبانی از آن یک اولویت رو به رشد است. داشتن یک سیستم فروش مجهز و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا تعاملات بیشتری با مشتریان خود داشته باشید و نیاز های آنها از طریق کانال های مختلف پیگیری کنید.

۳٫ به نیازهای مشتریان خود علاقه نشان دهید:

اگر مشتریان شما اعتقاد دارند که شما بیشتر از نیازشان به پولشان اهمیت می دهید، قطعا کمتر به کسب و کار شما وفادار خواهند بود. یکی از راه هایی که می توانید علاقه خود را به نیازهای آنها اثبات کنید، ارائه محتوای رایگان و یا خدماتی است که هم از اهداف مشتریان و هم از رسالت شرکت شما به خوبی پشتیبانی می کند. به یاد داشته باشید حمایت از مشتری به معنای تمرکز بر نیازهای مشتری است. بنابراین باید خواسته ها، نیازها و انتظارات آنها را بشناسید.

۴٫ به مشتریان وفادار خود پاداش دهید:

در نظر گرفتن پاداش برای وفاداری مشتریان، یک راه عالی برای تقویت روابط با آنها است. برای مثال تخفیف یا امتیاز ویژه به مشتریان فعلی می تواند یک راه عالی برای جلب رضایت آنها باشد. بر عکس هنگامی که فقط به مشتریان جدید پاداش می دهید، به احتمال زیاد مشتریان فعلی خود را که با وجود وفاداری به شما از تخفیف و یا پاداش مشابه برخوردار نیستد ناراحت می کنید و علاقه آنها را به برند خود ار دست می دهید.

نحوه ایجاد مشتری مدافع

به یاد داشته باشید قدردانی از مشتریانی که به تجارت شما وفادار هستند از ایجاد مشتریان جدید کم هزینه تر است. احتمالاً قبلاً هم شنیده اید که به دست آوردن مشتری جدید نسبت به نگه داشتن مشتری فعلی، ۵ برابر بیشتر هزینه دارد! در نتیجه برای کسب و کار شما مقرون به صرفه تر این است که مشتریان فعلی را راضی نگه دارد و آنها را حفظ کند.

همچنین افزایش اعتماد مشتری و ایجاد مشتری وفادار فقط با ارائه تخفیف امکان پذیر نیست. بلکه شما می توانید از تاریخچه خرید و داده های ثبت شده توسط مشتری استفاده کنید و به مشتری پیشنهادهای به موقع و مرتبط با نیازهایش ارائه دهید. این کار تجربه کلی مشتری را از خرید محصولات شما بهبود می بخشد.

علاوه بر این آنها می توانند برای شما به طور رایگان بازاریابی کنند و به ایجاد مشتری جدید نیز کمک نمایند. در واقع طرفداران برند شما تیم جدید فروش شما محسوب می شوند.

۵٫ مشتریان فعلی خود را برای معرفی مشتری جدید تشویق کنید:

به مشتریان فعلی خود، برای معرفی محصولات و خدمات شما به افراد دیگر انگیزه بدهید. مثلا برای هر مشتری جدیدی که به شما معرفی می کنند یک تخفیف ویژه برای آنها و یک تخفیف کوچک هم برای مشتری جدید در نظر بگیرید. به این ترتیب هم به مشتری جدید انگیزه خرید می دهید و هم به مشتری وفادار خود برای معرفی مشتری جدید پاداش می دهید و او نیز می تواند به نوبه خود پیشنهاد با ارزشی را به آشنایان و دوستانش ارائه دهد. خوب است بدانید مشتریانی که توسط سایر مشتریان به کسب و کار شما ارجاع داده می شوند، ۳۷ درصد بیشتر از دیگران به کسب و کار شما وفادار خواهند شد.

۶٫ به مشتریان خود خدمات پس از فروش با کیفیت ارائه دهید:

در مباحث قبلی به اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش اشاره کردیم. تمرکز بر روی برطرف کردن دغدغه های مشتریان بعد از خرید برای ایجاد مشتری وفادار و مدافع لازم است. بنابراین به طور منظم به نظرات و انتقادات مشتریان خود گوش دهید و با آنها در تعامل باشید. حتماً در مورد قابلیت اطمینان، مفید بودن و موارد مشابه از مشتریان خود بازخورد خاصی بخواهید و آنها را تشویق کنید که کاملا صادقانه نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات شما بیان کنند.

ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت

۷٫ با مشتریان خود روابط دوستانه بر قرار کنید:

برقراری روابط دوستانه با مشتریان معمولاً برای ایجاد وفاداری و حس تمایز در وجود آنها بسیار مهم است. در حقیقت یک تجارت با کاریزما چیز خاصی را به مشتریان ارائه می دهد و به همین دلیل آنها می خواهند در مورد آن برای دیگران نیز صحبت کنند.

۸٫ از مشتریان خود به خاطر انتخاب محصولات و خدمات شما تشکر کنید:

از مشتریان خود در سایت و یا صفحه رسانه های اجتماعی خود تشکر کنید. تشکر از مشتریان فعلی که استفاده از محصولات برند شما را انتخاب کرده اند و نشان دادن نظرات و تجربه آنها به دیگران، یک شیوه عالی برای ایجاد مشتریان وفادار و مدافع است که در عین حال به ایجاد مشتریان جدید نیز کمک می کند.

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

حتما شما هم تا به حال از فناوری های بسیار پیشرفته و پیچیده ای که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شود شگفت زده شده اید. تصور این که ممکن است روزی بعضی از این فناوری ها در خانه های ما نیز وجود داشته باشند کار دشواری است اما با این وجود غیر ممکن نیست! چرا که روزی هم فکر کردن به کنترل وسایل برقی مثل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و … از طریق تلفن هوشمند و از راه دور یک امر غیر ممکن بود، ولی الان به واقعیت تبدیل شده است! بر این اساس به نظر شما آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی چگونه است؟ در اینجا می خواهیم فناوری های مدرنی که ممکن است روزی در خانه های هوشمند به کار گرفته شوند را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

چشم انداز خانه های هوشمند بر روی افزایش هر چه بیشتر مدیریت منابع، تامین امنیت ، بهره وری و تضمین سلامتی صاحبان خانه است. در حال حاضر نیز نرم افزارهایی هستند که با تشخیص چهره به صاحبان خانه اجازه ورود بدون کلید و رمز را به خانه یا شبکه خانگی می دهند. یا یک سیستم مانیتورینگ دوربین مدار بسته که به آنها امکان می دهد تا از راه دور وضعیت خانه خود را بررسی کنند. ولی تمامی امکانات خانه های هوشمند نامحدود هستند و تا زمانی که علم در حال پیشرفت است، پیشرفت آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی نیز غیر قابل انکار می باشد. برخی از فناوری های خانه های هوشمند که روز به روز در حال ارتقاء بیشتر هستند عبارتند از:

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

ربات های خودکار

ما هنوز از یک ربات کاملا برجسته و انسان نما که می تواند آزادانه کار کند فاصله داریم. اما با این وجود در حال حاضر ربات های خودکاری وجود دارند که در برخی از خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال دستگاه هایی مانند iRobot و Neato به گونه ای طراحی شده اند که به طور مستقل در خانه شما حرکت کرده و کف آن را تمیز می کنند.

اما یک روبات نمونه اولیه که به تازگی توسط دانشمندان در آلمان رونمایی شده است، چیزی بیشتر از تمیز کردن کف سالن ها را انجام می دهد. مثلا می تواند وسایل را مرتب کند، از دستگاه های مختلف استفاده کند و حتی برای مهمانان نوشیدنی سرو کند! این گونه ربات ها را به سادگی از طریق یک صفحه تمام لمسی تعبیه شده بر روی آنها می توان کنترل کرد. اگرچه به دستورات صوتی نیز پاسخ می دهند. این ربات ها حتی به حرکات از پیش برنامه ریزی شده نیز پاسخ خواهند داد. البته این فقط یک نوع ربات است که هم اکنون برخی از مدل های آن در حال تولید می باشد. طولی نخواهد کشید که در آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی شاهد ربات های انسان نمایی باشیم که بیشتر کارهای خانه را انجام می دهند.

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

لوازم خانگی هوشمندتر

از آنجا که دستگاه هایی مانند تلفن همراه، ساعت و کامپیوترها روز به روز باهوش تر می شوند و ما به خوبی شاهد مزایای پیشرفت تکنولوژی آنها در زندگی خود هستیم، به این ترتیب می توانیم مزایای داشتن لوازم هوشمند خانه را نیز به خوبی درک کنیم.

مثلا تصور کنید که قبل از ورود به آشپزخانه بتوانید از یخچال و فریزر خود بخواهید یک لیوان آب گوارا برای شما تهیه نماید. شما می توانید درخواست خود را به طور مستقیم از طریق تلفن همراه سفارش دهید. در واقع شما می توانید از قبل به یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن و سایر دستگاه های مجهز به صفحه نمایش لمسی و حسگرهای حساس و همینطور متصل به اینترنت برنامه بدهید. نکته جالب دیگر در مورد ایده لوازم هوشمندتر این است که  شرکت های بزرگ سازنده این لوازم با درک و کسب دانش بیشتر از ترجیحات شما برای یک زندگی راحت تر، هر روز امکانات جدیدی را برای هر چه هوشمندتر شدن لوازم خود به کار می برند.

 آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

کنترل های روشنایی پیشرفته تر

در حال حاضر روشن کردن چراغ ها از طریق سوئیچ دیواری یک روش بسیار قدیمی محسوب می شود. در خانه های هوشمند کنونی می توان از طریق دستگاه های تلفن همراه، صفحه نمایش لمسی یا یک سنسور و سیستم خودکار، روشنایی خانه ها را به راحتی کنترل کرد. یک ترموستات هوشمند، حتی می تواند طوری برنامه ریزی شود تا به محض بازگشت شما از تعطیلات و یا محل کار، چراغ خانه را روشن کرده و هوا را در داخل خنک کند. ناگفته نماند کنترل های پیشرفته روشنایی یکی از موارد رایج تر خانه های هوشمند هستند و بسیاری امیدوارند که این فناوری ها به زودی به یک ویژگی استاندارد برای تمامی خانه های جدید تبدیل شوند.

اما تصور کنید که می توانید سیستم خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در ساعات مختلف روز یا شب چراغ ها را روشن و یا خاموش کند. علاوه بر این به نظر شما در آینده ای نزدیک یک دستگاه هوش مصنوعی می تواند به اندازه کافی هوشمند باشد تا خواب شما را تشخیص دهد و به طور خودکار چراغ ها را به حداقل سطح کاهش دهد؟ بنابراین باید منتظر پیشرفت های بیشتر کنترل های روشنایی خانه های هوشمند باشیم.

آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی

مدیرت بهتر انرژی در خانه

اتومبیل شما هنگامی که نیاز به تعویض روغن داشته باشد این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. بنابراین چرا خانه شما اطلاعاتی از این قبیل را به شما نگوید؟ به یک دستگاه تهویه مطبوع فکر کنید که هنگام نیاز به تغییر فیلتر هوا می تواند هشدارهایی برای شما ارسال کند. یا به یک سیستم انرژی فکر کنید که می تواند به شما بگوید چه موقع هزینه انرژی مصرفی در یک ماه بیشتر از میزان تعیین شده توسط شما شده است.

یکی از شرکت هایی که در زمینه آینده خانه های هوشمند فعالیت می کند به تازگی از برنامه مدیریت کل انرژی های خانگی خود رونمایی کرده است، که دقیقاً همین کار را انجام می دهد. این برنامه هوشمند در دقیقه، انرژی مصرفی خانه، هزینه های مرتبط با آن و اطلاعاتی از این قبیل را ردیابی می کند تا به صاحبان خانه اجازه دهد مصرف انرژی خود را بهتر مدیریت کنند. این برنامه هوشمند حتی می تواند لوازم و تجهیزات مورد استفاده در خانه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا در صورت نیاز به ارتقاء محصولات برای مصرف انرژی کمتر، به صاحبان خانه خبر دهد. علاوه بر این، برای اضافه کردن قابلیت های جدید و تبدیل شدن به یک سیستم مفید برای آینده خانه های هوشمند با هوش مصنوعی ، مرتباً در حال اصلاح است. دیری نخواهد گذشت که این سیستم های ردیابی نیرو نیز به یک استاندارد برای خانه مدرن تبدیل شوند.

بازی ها و دستگاه های سرگرمی

آینده سرگرمی های خانه های هوشمند به گونه ای در حال تغییر است که به سرعت به صاحبان خانه و مهمانان آنها دسترسی فوری به انواع سرگرمی های دیجیتالی  را فراهم سازد. به لطف خدمات اشتراکی مبتنی بر اینترنت، صاحبان خانه می توانند محتوای نسبتاً ارزان را به طور مستقیم از تلویزیون خود پخش کنند و به بازی های دنیای مجازی بپردازند. البته این امر به یک اتصال اینترنتی مناسب و پرسرعت متکی است.

دیوارپوش بین کابینتی

همانطور که می دانید آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می شود. بسیاری از خانم ها ساعت های زیادی را در آشپزخانه برای پخت و پز می گذارند. بنابراین کار در آشپزخانه ای که به صورت حرفه ای به دکوراسیون آن توجه شده باشد، نقش بسزایی در روحیه افراد خانواده به خصوص خانم خانه دارد و محیط را لوکس و دلپذیرتر می کند. یکی از ایده ها برای تغییر ظاهر آشپزخانه استفاده از دیوارپوش بین کابینتی است. دیوارپوش های جذاب، ضد رطوبت، عایق حرارت، آنتی باکتریال و مقاوم پلی استایرن یک انتخاب مناسب برای استفاده در فضای بین کابینت هاست.

اگر شما هم به فضای آشپزخانه خود علاقه مندید وقت آن رسیده که با یک تغییر آسان و در عین حال کارآمد فضای دلنشین و گرمی را به خود و دیگر اعضای خانواده هدیه کنید. در ادامه به نکات لازم در خصوص انواع دیوارپوش بین کابینتی و مزیت دیوارپوش پلی استایرن برای آشپزخانه می پردازیم.

دیوارپوش آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با دیوارپوش بین کابینتی

دیوارپوش بین کابینتی یک راه عالی برای ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون آشپزخانه شماست. مهم نیست که آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک؛ شما با استفاده از دیوارپوش می توانید فضای یکپارچه و هماهنگی را به تمام بخش های آشپزخانه ببخشید. دیوارپوش بین کابینتی علاوه بر جلوه خاصی که به آشپزخانه می بخشد سریع و راحت تمیز می شود. بنابراین به راحتی می توانید آلودگی‌ها و ذرات پخش شده مواد غذایی مانند لکه روغن و… را از روی آنها پاک کنید.

دیوارپوش بین کابینتی را بر روی دیوار پشت سینک، گاز یا کانتر آشپزخانه و همینطور بین کابینت ها می چسبانند. این دیوارپوش‌ها سبک و رنگ خاصی را به آشپزخانه اضافه می کنند. نکته حائز اهمیت در انتخاب نوع و طرح دیوارپوش توجه به سبک آشپزخانه فعلی شماست. دیوارپوش باید با سبک آشپزخانه هماهنگ باشد. برای مثال در صورتی که دکوراسیون آشپزخانه شما مدرن و روشن طراحی شده است بهتر است از دیوارپوش های پلی استایرن با طرح سفید و براق استفاده کنید. اما اگر سبک آشپزخانه شما سبک سنتی و قدیمی دکور شده‌ است، نباید گرما و فضای صمیمی آن را با انتخاب یک دیوارپوش نادرست از بین ببرید.

در انتخاب دیوارپوش آشپزخانه دقت کنید

انتخاب دیوارپوش آشپزخانه نیز مانند انتخاب دیوارپوش برای سایر فضاهای خانه مهم است. بنابراین در انتخاب دیوارپوش بین کابینتی مناسب باید بسیار دقت کنید. نکته اساسی برای طراحی حرفه ای دکوراسیون خانه هماهنگی میان اجزا و رنگ هاست. دیوارپوش و کابینت هم باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.  البته ممکن است که برای ایجاد یک جلوه خاص از رنگ های متضاد استفاده کنید اما در نهایت باید از نظر مصالح و سبک هماهنگی کامل داشته باشند. البته استفاده از رنگ های خیلی متضاد هم نتیجه چندان جالبی نخواهد داشت.

در انتخاب دیوارپوش آشپزخانه دقت کنید

برای مثال دیوارپوش سفید برای آشپزخانه ای با کابینت‌های چوبی تیره اصلا مناسب نیست و بسیار زننده به نظر می‌رسد. اما اگر کابینت‌های آشپزخانه چوب سفید است، دیوارپوش سفید می تواند ظاهر جذابی به آن اضافه کند. انتخاب دیگر ابزارهای دکواتیو نیز در تکمیل طراحی دکوراسیون این بخش از خانه بسیار موثر است.

گزینه های زیادی برای پوشش فضای بین کابینت ها وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از : کاشی، سرامیک، سنگ، آینه، دیوارپوش بین کابینتی PVC و پلی استایرن. دیوارپوش های پلی استایرن نسبت به دیگر دیوارپوش ها از طرح و رنگهای متنوعی برخوردار است. به این ترتیب شما می توانید با یک هزینه کمتر طرح چوب، طرح سنگ و هر طرح دیگر را به فضای آشپزخانه اضافه کنید.  برای مشاهده و تهیه انواع دیوارپوش و ابزارهای دکوراتیو از محصولات شرکت هوم لوکس دیدن نمایید.

دیوارپوش‌ بین کابینتی پلی استایرن؛ مناسب برای سلیقه ‌های متفاوت

در مباحث قبلی به مزیت ها و کاربرد دیوارپوش های پلی استایرن و مناسب بودن آنها برای استفاده در انواع فضاهای داخلی ساختمان، نظیر حمام یا آشپزخانه پرداخته شد. خوشبختانه این دیوارپوش ها در انواع رنگ ها، طرح ها و ابعاد در دسترس هستند. بنابراین اگر فکر می کنید سلیقه خاصی دارید حتما از طرح های دیوارپوش پلی استایرن دیدن کنید.

برای داشتن یک آشپرخانه کاملا متفاوت شاید دیوارپوشی را انتخاب کنید که با رنگ کابینت های آشپزخانه و سایر وسایل دیگر آشپزخانه تضاد داشته باشد. در این صورت می توانید در این بخش از خانه فضای کانونی قدرتمندی ایجاد کنید و همه را به سمت آن جذب نمایید.

مزیت دیوارپوش پلی استایرن برای آشپزخانه

دیوارپوش پلی استایرن، انتخابی عالی برای بالای کانتر و پشت گاز است. این دیوارپوش ها به راحتی نصب می شوند و تمیز کردن آنها نیز آسان است. همانطور که می دانید تمیز کردن آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در این بخش از خانه سلامت کل افراد خانواده به خطر می افتد. بنابراین با انتخاب یک دیوارپوش که به راحتی قابل شستشو می باشد دیگر نیازی نیست که نگران تمیز کردن آشپزخانه خود باشید.

دیوارپوش بین کابینتی پلی استایرن

علاوه بر این یکی دیگر از مزیت های دیوارپوش پلی استایرن بین کابینتی، محافظت آن از دیوار آشپزخانه در برابر پراکندگی‌های غذایی است.  اگر طرح و رنگ مناسبی از دیوارپوش را انتخاب نمایید به بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه کوچک شما نیز کمک می کند. بنابراین نصب دیوارپوش بین کابینتی تمیزی، زیبایی بیشتری را برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد.

طرح های جدید دیوارپوش پی وی سی و پلی استایرن برای آشپزخانه

دیوارپوش های پی وی سی و پلی استایرن دارای طرح های بسیار متنوعی برای آشپزخانه هستند. به این ترتیب تنها کافی است طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید و نوع پلی استایرن آن را تهیه نمایید. برخی از دیوارپوش های جدید پلی استایرن برای آشپزخانه عبارتند از:

  • دیوارپوش طرح سنگ
  • دیوارپوش طرح چوب
  • دیوارپوش طرح آجر
  • دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش رنگی
  • دیوارپوش طرحدار