تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ
تیم تولید محتوای  بهیدو

تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

کاردرمانی جسمی چیست؟

کاردرمانی جسمی چیست؟

کاردرمانی جسمی چیست؟

کاردرمانی جسمی چیست؟ به طور کلی کاردرمانی ، رشته ای است که بر روی سه جنبه جسم، ذهن و روان افراد به صورت هدفمند و معنادار کار می کند. در این مقاله  قرار است به طور خاص کاردرمانی جسمی را مورد بررسی قرار دهیم. کاردرمانی جسمی یک تخصص بهداشتی و درمانی است که به ارزیابی و درمان افراد دارای محدودیت های حرکتی و عملکردی می پردازد. کاردرمانی جسمی در واقع زیر مجموعه ای از کاردرمانی محسوب می شود. اگر می خواهید بیشتر در مورد کاردرمانی جسمی بدانید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

کاردرمانی جسمی چیست؟

کاردرمانی جسمی به افراد می آموزد که چگونه با شرایط جسمی خود سازگار شوند. این سازگاری می تواند به آنها در انجام هر نوع کار و فعالیتی در خانه، مدرسه و محل کار کمک کند. یکی از اهداف اصلی کاردرمانی جسمی بازیابی مجدد توانایی های بیماران برای انجام کارهای روزمره زندگی است. برای رسیدن به این هدف در صورت نیاز حتی به آنها آموزش داده می شود که چگونه با ابزارهای کمک کننده ای نظیر ویلچر و واکر کار کنند.

هنگامی که به یک مرکز کاردرمانی مراجعه می کنید کاردرمان در ابتدا بررسی می کند که شما هر نوع فعالیت یا کار را چگونه انجام می دهید. سپس یک برنامه درمانی و همچنین روش جایگزین را برای بهبود  انجام این کار و آسان تر یا کم درد تر شدن آن ارائه می دهد.

ناگفته نماند این عضو تیم توانبخشی تمام نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی بیمار را در نظر می گیرد. این پشتیبانی همه منظوره می تواند یک تغییر واقعی در زندگی اینگونه افراد ایجاد نماید و افق های جدیدی را پیش روی آنها باز نماید.

کاردرمانی جسمی برای سالمندان

فعالیت های مربوط به کاردرمانی جسمی چیست؟

متخصصان آموزش دیده در زمینه کاردرمانی جسمی عملکرد بدنی غیر طبیعی مربوط به آسیب ها، ناتوانی ها ، بیماری  ها و یا هر وضعیت دیگر را ارزیابی و درمان می کنند. تکنیک های کاردرمانی جسمی برای افرادی که تصادف کرده اند، افرادی که در ورزش و یا سر کار دچار آسیب دیدگی شده اند و یا افرادی که شرایطی نظیر بیماری های قلبی و یا ضعف شدید در بینایی را تجربه می کنند مناسب است. این تکنیک ها شامل تمرین ها و همینطور حرکات موضعی مفاصل و ماهیچه هاست که برای ترمیم عملکرد، بهبود تحرک، تسکین درد و جلوگیری و یا محدود کردن ناتوانی های جسمی دائمی در بیماران استفاده می شود.

علاوه بر این فلج مغزی، فلج ارب، فلج بلز، تاخیر رشدی، اختلالات هماهنگی حرکتی، تورتیکولی (کجی گردن نوزاد)، صافی کف پا و خام حرکتی یا کلامزی از جمله بیماری هایی هستند که تحت نظر یک کاردرمان در مراکز کاردرمانی کشور مورد کنترل و درمان قرار می گیرد.

بیماران با تمرین حضوری در مراکز کاردرمانی نظیر مرکز اتیسم شهر ری تهران و همینطور تمرین های داخل منزل، به مرور زمان شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در انجام فعالیت های روزمره خود خواهند بود.

کاردرمانی جسمی برای چه سنی مناسب است؟

کاردرمانان با افراد در هر سنی از نوزادان نارس گرفته تا کودکان خردسال و افراد میانسال و یا سالمندان کار می کنند. آنها به افراد در تمام سنین کمک می کنند تا بر اثرات ناتوانی ناشی از بیماری، پیری و یا تصادف غلبه کنند و بتوانند کارهای روزمره و یا فعالیت های اجتماعی را به تنهایی انجام دهند.

کاردرمانی کودکان نیز کمک می کند تا مهارت های شناختی، جسمی و حرکتی کودکان دچار ناتوانی های حرکتی ارتقا یابد و  در نتیجه در آینده به موفقیت بیشتری دست یابند.

کاردرمانی جسمی کودک

 

مزایای کاردرمانی جسمی چیست؟

مزایای کاردرمانی جسمی به علت بیماری بستگی دارد، اما به طور کلی برخی مزایای کاردرمانی جسمی شامل موارد زیر است :

  • درمان و یا کاهش درد با انجام حرکات تمرینی و تجویز دارو
  • کمک به کودکان معلول برای رفتن به مدرسه و شرکت در اجتماع
  • ارائه پشتیبانی برای سالمندانی که دچار تغییرات جسمی و شناختی شده اند
  • کمک به افراد برای حفظ تعادل و جلوگیری از سقوط آنها
  • مراقبت از خود و انجام کارهای روزانه نظیر غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و … بدون نیاز به کمک دیگران

همچنین یک درمانگر ورزشی نیز می تواند از طریق تقویت قسمت های خاص بدن و استفاده از عضلات به روش های جدید، به یک ورزشکار کمک کند تا عملکرد خود را به حداکثر برساند.

متخصصین کاردرمانی در کجا فعالیت می کنند؟

همانطور که گفته شد کاردرمانان نقش مهمی در توانمندسازی افراد جامعه دارند. این متخصصان در طیف گسترده ای از محیط های دولتی و خصوصی از جمله مراکز بهداشت، بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز مراقبت از سالمندان، مراکز اوتیسم نظیر مرکز اتیسم شهر ری و حتی خانه های بیماران و همینطور کلینیک های خصوصی و سازمان های غیردولتی فعالیت می کنند.

تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی جسمی

تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی جسمی چیست؟

 برای بررسی تفاوت فیزیوتراپی و کاردرمانی جسمی نوع فعالیت آنها را جهت بهبود آسیب های نخاعی بررسی می کنیم.

همانطور که می دانید زندگی پس از آسیب نخاعی قطعاً می تواند بسیار دشوار شود، اما کاردرمانی روش هایی را به شما ارائه می دهد تا بتوانید دوباره کارهای گذشته را انجام دهید و استقلال خود را به دست آورید. هر نوع آسیب نخاعی بسته به شدت و موقعیت آن کمی متفاوت خواهد بود. برای مثال مبتلایانی که بازوها و یا پاهای آنها دچار فلجی شده است، می توانند به وسیله کاردرمانی تحرک محدودی را به دست آورند. در واقع هرچه میزان آسیب شما بیشتر باشد نواحی بیشتری از بدن شما تحت تأثیر فلجی قرار می گیرند و درنتیجه به پرستار و مراقب خود وابستگی بیشتری پیدا می کنید. اما هرچه میزان آسیب شما کمتر باشد، می توانید مستقل تر باشید و انجام فعالیت های روزانه نیز برای شما آسان تر خواهد بود.

کاردرمانی بیشتر روی توسعه مهارت های حرکتی عضلات کوچکتر بیماران متمرکز می شود که شامل فعالیت هایی مانند نوشتن است. در مقابل، فیزیوتراپی بر مهارت های حرکتی عضلات بزرگتر برای انجام فعالیت هایی مانند راه رفتن متمرکز می باشد. بنابراین می توان گفت کاردرمانی و یا OT بیشتر بر روی انجام فعالیت های خود مراقبتی و یا شغل تمرکز دارد.

در حالی که کاردرمانی بیشتر بر توسعه توانایی شما در انجام فعالیت های روزمره متمرکز است، فیزیوتراپی بیشتر روی توسعه راه رفتن، بازیابی قدرت، انعطاف پذیری و استقامت شما تمرکز دارد. به این ترتیب در بیشتر اوقات به بیماران دچار آسیب نخاعی استفاده همزمان از خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی جهت نتیجه گیری بهتر توصیه می گردد.

فاکتور تأخیر خمش و خمش دراز مدت

خمش

بخش هفتم : فاکتور تأخیر خمش و خمش دراز مدت

اسپنگلر مشاهده کرده بود که خمش حلقوی با گذشت زمان افزایش پیدا می کند. نشست مواد رویی و سخت شدن مواد پر کننده در اثر فشار جانبی وارده از طرف لوله، بعد از نصب هم ادامه پیدا می کنند. او پیشنهاد کرد برای منظور کردن این پدیده، یک فاکتور تأخیر در فرمول آیوا اعمال شود که مقدار آن در بازه ای بین ۲۵ / ۱ تا ۵/ ۱ باشد. تأخیر، هم در نصب لوله های پلاستیکی و هم در لوله های فلزی وجود دارد. هوارد ( ۳ و ۱۱ ) نشان داده است که فاکتور تأخیر با نوع ماده پر کننده و درجه تراکم آن، تغییر می کند. بسیاری از طراحان لوله، در صورت استفاده از منشور فشار، از فاکتور تأخیر ۰۰ / ۱ استفاده می کنند چرا که در منشور فشار اثر نشست مواد رویی قبلاً منظور شده است.

این عمل وقتی که فاکتور نگهدارندگی خاک در محاسبات منظور شده است، بهتر معنا پیدا می کند. همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

مثال خمش عمودی

خمش عمودی لوله ای ۲۴ اینچی با نسبت ابعادی DR 26 که از ماده پلی اتیلنی با کد PE4710 ساخته شده و زیر پوششی ۱۸ فوتی نصب شده است را به دست آورید. ماده پر کننده، ماسه دانه ای است که تا حداقل ۹۰ % چگالی استاندارد آزمون تراکم، متراکم شده است، و خاک محلی، خاک رس نرم اشباع شده است. پهنای ترانشه مورد استفاده ۴۲ اینچ است.

 

راه حل: از منشور فشار، معادله ۶- ۴۴ ، جدول ۶- ۲۲ ، جدول ۶- ۲۴ و جدول ۶- ۲۵ و معادله ۶- ۵۳ استفاده کنید. مقدار E΄ برای ماسه دانه ای یا خاک GW-SW در جدول ۶- ۲۲ برابر با ۲۰۰۰ lb/in2 داده شده است. مقدار مدول الاستیک ظاهری کوتاه مدت ماده پلی اتیلنی با کد PE4710 از جدول B.2.1 برابر با ۱۳۰،۰۰۰ psi است. بدلیل وجود برخی نوسانات و برای محاسبه حداکثر خمش، این مقدار را %۲۵ کاهش داده و ۱۵۰۰ lb/in2 در نظر می گیریم. مقدار E΄N برای رس نرم از جدول ۶- ۲۴ برابر با ۷۰۰ psi است. از آنجاییکه نسبت Bd/D برابر با ۷۵ / ۱ و E΄N/E΄ برابر با ۴۷ / ۰ است، مقدار FS با استفاده از درون یابی برابر با ۶۰ / ۰ محاسبه می گردد.

منشور فشار وارد بر لوله برابر است با:

 خمش

با جایگذاری این مقادیر در معادله ۶- ۵۳ داریم:

خمش

حدود خمش

طراح خمش را محدود می کند تا بتواند پایداری هندسی لوله، کرنش خمشی دیواره، ظرفیت هیدرولیکی خط لوله و سازگاری آن با تجهیزات تمیزکاری و یا اتصالات نر و مادگی لوله، و قابلیت ضد نشتی آن را حفظ نماید. فقط محدودیت های مربوط به پایداری هندسی و کرنش خمشی در اینجا مورد بحث قرار می گیرند. ظرفیت هیدرولیکی در خمش های کمتر از ۵/ ۷% هیچ آسیبی نمی بیند.

وقتی تاج لوله مسطح شده و قابلیت حفظ بار وارده از طرف زمین را ازدست می دهد، پایداری هندسی لوله از بین می رود. مسطح شدن تاج لوله با خمش بیش از اندازه که حاصل افزایش خط فنری و کاهش انحنای تاج است، روی می دهد. انحنای تاج لوله در خمش های ۲۵ % تا ۳۰ % بطور کلی به سمت داخل بر می گردد و لوله فرومی پاشد. شکل ۶- A -3 را ببینید. استفاده از حد خمشی برابر با ۵/ ۷درصد، باعث تأمین ضریب ایمنی ۳ تا ۱ برابر در مقابل انحنای معکوس می شود.

کرنش های خمشی  در اثر خمش حلقوی در دیواره لوله اتفاق می افتند – فیبر خارجی در خط فنری لوله دچار کرنش کششی، و فیبر خارجی در تاج و کف لوله دچار کرنش فشاری می شوند. اگرچه حد کرنش برابر با ۵% پیشنهاد شده است، جانسن ( ۱۲ ) بنا بر آزمایشات گزارش کرده است که در نمونه لوله های پلی اتیلن که از رزین های با درجه بندی فشار ساخته شده اند(لوله هایی که تحت فشار داخلی سیال قرار می گیرند و این فشار داخلی مقداری از فشار خارجی را خنثی می کند.)  و فقط تحت فشار خاک قرار می گیرند، »از نقطه نظر طراحی عملیاتی، هیچگونه حد بالایی برای کرنش خمشی وجود ندارد «. به بیان دیگر، با افزایش خمش، حد

عملکردی لوله، تغییر شکل زیاد نیست بلکه فروپاشی در نتیجه تغییر انحنا است.

بنابراین در کاربردهای غیر فشاری، حد خمشی برابر با ۵/ ۷% موجب تأمین فاکتور ایمنی بزرگی در برابر ناپایداری و کرنش می شود و این حد خمش به عنوان خمش طراحی ایمن منظور می گردد. برخی از مهندسان، لوله های پروفیلی و سایر لوله های غیر فشاری را با حد خمش ۵% طراحی می کنند، ولی اجازه خمش نقطه ای تا ۵/ ۷% را در هنگام بازرسی های میدانی، می دهند.

معمولا حد خمش در لوله های تحت فشار کمتر از لوله های غیر فشاری است. این مسئله بیشتر به دلیل ملاحظات کرنش است. کرنش حلقوی ناشی از قرار گرفتن تحت فشار، به کرنش کششی فیبر خارجی افزوده می شود. اما فشار داخلی در جهت دوباره گرد کردن لوله عمل می کند و درنتیجه معادله ۶- ۵۳ مقدار خمش دراز مدت واقعی در لوله های تحت فشار را بیش از واقعیت پیش بینی می کند.

خمش های مجاز ایمن برای لوله های تحت فشار، در جدول ۶- ۲۶ آمده است. اسپنگلر و هندی ( ۱۳ ) معادلاتی را برای تصحیح خمش با توجه به گرد شدن مجدد لوله در اثر فشار داخلی، ارائه کرده اند.

خمش

تنش فشاری حلقوی

فشار زمین، نیرویی را در جهت شعاعی به محیط لوله وارد می کند که منجر به شکل گیری یک تنش فشاری حلقوی در دیواره لوله می شود (این تنش دقیقاً متضاد تنش حلقوی کششی است که در اثر قرار گرفتن لوله تحت فشار سیال در حال انتقال ایجاد می شود.).شکل ۶- ۳٫ محدودیت های عملکردی لوله های پلی اتیلن مدفون- B را ببینید. تنش فشاری حلقوی بیش از اندازه ممکن است به بروز دو محدودیت عملکردی منجر شود: شکستگی ماده یا اعوجاج (از بین رفتن پایداری) دیواره لوله. شکل ۶- ۳٫ محدودیت های عملکردی لوله های پلی اتیلن مدفون- C را ببینید. در این بخش به بحث درباره شکستگی پرداخته می شود و بخش بعد درباره اعوجاج است.

همانگونه که اغلب مشاهده می شود، فشار شعاعی خاک که منجر به شکل گیری تنش می شود، در اطراف محیط لوله یکنواخت نیست. با اینحال برای سهولت محاسبات، معمولاً آن را یکنواخت و مساوی با فشار عمودی خاک وارد بر تاج لوله در نظر می گیرند.

فشار داخلی لوله های تحت فشار، اغلب بیش از فشار شعاعی وارد شده از طرف خاک است. تا زمانیکه فشار داخل لوله بیش از فشار خارجی باشد، برآیند تنش بر دیواره لوله حالت کششی دارد و نه فشاری، و کنترل شکستگی یا اعوجاج لوله لازم نیست. برای تشخیص اینکه نیاز به کنترل وجود دارد یا نه، به سرعت می توان مقایسه ساده ای بین فشار داخلی و فشار عمودی خاک انجام داد.

شکستگی وقتی رخ می دهد که تنش فشاری وارد بر دیواره از تنش فشاری پارگی ماده اولیه لوله تجاوز کند. در معادلات ۶- ۵۶ و ۶-۵۷ تنش فشاری حاصل از فشار زمین و بارهای زنده برای لوله های اکسترود شده با نسبت های ابعادی متداول و لوله های پلی اتیلن پروفیلی منطبق بر استاندارد ASTM F894 بدست می آید:

خمش

که در آن ها:

PE = فشار عمودی خاک ناشی از بار زمین، psf

PL = فشار عمودی خاک ناشی از بارهای زنده، psf

S = تنش فشاری دیواره لوله، lb/in2

DR =   نسبت ابعادی، DO/t

DO =   قطر خارجی لوله، اینچ

DI =   قطر داخلی لوله، اینچ

Hp = ارتفاع دیواره پروفیلی، اینچ

A = میانگین مساحت سطح مقطع دیواره پروفیلی، in2/in

(مساحت دیواره پروفیلی را از سازنده لوله پروفیلی اخذ کنید)

(توجه: عدد ۱۴۴ در مخرج این معادلات برای تبدیل یکاها بوده است)

 

ممکن است معادله ۶- ۵۷ ، تنش دیواره لوله های پروفیلی را بزرگ تر از مقدار واقعی محاسبه کند. خمش حلقوی در لوله های پروفیلی، باعث ایجاد کمانش می شود. بخش »نصب در خاکریز عمیق « در همین فصل توضیحاتی درباره کمانش می دهد و معادلات لازم برای محاسبه فشار زمین ناشی از کمانش ( PRD ) را ارائه می کند. مقدار PRD با استفاده از معادله ۶- ۶۶ بدست می آید و از جایگذاری آن برای پلی اتیلن، می توان تنش فشاری دیواره لوله را در زمان بروز کمانش محاسبه نمود.

PRD

تنش فشاری دیواره لوله را می توان با تنش فشاری مجازه ماده تشکیل دهنده لوله مقایسه نمود. اگر مقدار تنش فشاری محاسبه شده از تنش مجاز بیش تر باشد، باید لوله ای با نسبت ابعادی کوچک تر (ضخامت دیواره بیشتر) یا لوله ای با پروفیل دیواره سنگین تر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تنش فشاری مجاز

مقادیر تنش فشاری دراز مدت مجاز برای چندین نوع از مواد پلی اتیلن با کدهای نامگذاری مشخص، در جدول c1 آمده اند.

مقادیر تنش فشاری مجاز باید در خطوط لوله ای که در دماهای بالاتری کار می کنند، کاهش یابد. می توان از فاکتورهای طراحی دمایی که در فشار هیدرواستاتیک بکار می رفتند، استفاده کرد.

 

نمونه ای از فشار حلقوی

تنش فشاری حلقوی دیواره لوله ای با مشخصات DR 32.4 PE4710 که در زیر پوششی ۴۶ فوتی دفن شده است، را بیابید. سطح آب زیرزمینی در سطح زمین است، وزن خاک رسی محل در حالت اشباع شده برابر با ۱۲۰ lbs/ft3 است.

 

راه حل: فشار عمودی زمین بر لوله را پیدا کنید. از معادله ۶- ۴۴ استفاده کنید.

فرآیند طراحی

اگرچه فشار خالص خاک برابر با وزن خاک روی لوله است، اما فشار آب هم بر لوله وارد می شود. بنابراین کل فشار (آب و بار زمین) را می توان با استفاده از وزن واحد حجم خاک اشباع شده محاسبه کرد.

در مرحله بعد، تنش فشاری را بدست آورید:

 خمش

تنش فشاری بدست آمده بسیار کمتر از حد مجاز ۱۱۵۰ psi است که برای ماده PE4710 در زیر ذکر شده است.

خمش

اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش

اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش

از آنجایی که مشتریان مهمترین دارایی تجارت ها محسوب می شوند، بنابراین توجه به اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای هر کسب و کاری لازم است. کارشناسان فروش شما باید کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند تا با راضی نگه داشتن مشتریان، آنها را برای خرید مجدد تشویق نمایند. در ادامه به اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش بیشتر اشاره می کنیم.

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش چیست؟

دیکشنری ها خدمات پس از فروش را به عنوان کمک و اطلاعاتی که مشاغل پس از فروش کالای خود به مشتریان ارائه می دهند، تعریف می کنند. در حقیقت پشتیبانی و خدمات پس از فروش به کلیه فرآیندهای مختلفی اشاره دارد که باعث می شوند مشتریان از محصولات و خدمات یک سازمان رضایت داشته باشند. خدمات پس از فروش جنبه اساسی مدیریت فروش است و نباید از آن چشم پوشی کرد.  از آنجایی که بیشتر افراد قبل از خرید به نظرات دیگر مشتریان در خصوص یک محصول و خدمات بسیار اهمیت می دهند، بنابراین باید نیازها و خواسته های مشتریانتان را برآورده کنید تا آنها سخنان مثبتی را در خصوص کسب و کار شما منتشر کنند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

  • چرا خدمات پس از فروش؟

پشتیبانی و خدمات پس از فروش نقش بسیار مهمی در اثبات اصالت کالا ، حفظ مشتری و افزایش رضایت او دارد و باعث ایجاد مشتریان وفادار و افزایش ارزش برند می شود. در واقع هنگامی که مشتریان مدت زمان بیشتری را با سازمان و کسب و کار شما در ارتباط باشند به برند شما اعتقاد پیدا می کنند و به آن وفادار می شوند. مشتری رضایتمند و خوشحال نیز مشتریان بیشتری را برای تجارت شما به همراه دارد. چرا که محصولات و خدمات شما را به دیگران نیز معرفی می کند.

در نتیجه در یک مدت زمان طولانی درآمد بیشتری را به دست می آورید. به این ترتیب می توان گفت پشتیبانی و خدمات پس از فروش نقش اساسی در تقویت پیوند بین سازمان و مشتریان دارد.

ارائه خدمات پس از فروش بسته به نوع کالا متفاوت است. به عنوان مثال، خدمات پس از فروش و گارانتی های طولانی مدت برای کالاهای برقی، در جلب اعتماد مشتریان بسیار اهمیت دارد. خدمات پس از فروش اغلب توسط تولید کننده ها و یا نمایندگی آنها ارائه می گردد  و ممکن است شامل خدمات گارانتی، آموزش، تعمیر و نگهداری، تعویض، به روزرسانی و یا سایر خدمات دیگر باشد.

  • اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروشپشتیبانی و خدمات پس از فروش چیست؟

اگر سایر عوامل کسب و کار شما مثبت باشد، اما خدمات پس از فروش ضعیفی داشته باشید باز هم نمی توانید مشتریان خود را راضی نگه دارید. خدمات پس از فروش یک بخش اساسی در تجارت مدرن امروزی به شمار می آید که هم برای خریداران و هم برای فروشندگان کالا بسیار مهم است. در حالی که خریداران برای اطمینان از عملکرد کالاهای خریداری شده، به خدمات پس از فروش نیاز دارند، فروشندگان نیز خدمات پس از فروش را برای رضایت هر چه بیشتر مشتری و افزایش مزیت رقابتی خود ارائه می دهند.

فروش اولین قدم برای پیشرفت کسب و کار شماست. بسیاری از شرکت های موفق از سیاست های پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای تقویت فروش، توسعه روابط مستمر با مشتری و رشد درآمد خود استفاده می کنند. حفظ ارتباط میان شرکت و مشتریان پس از فروش، منجر به داشتن مشتریان وفاداری خواهد شد که از طریق به اشتراک گذاری تجربه خرید خود با دیگر افراد جامعه، به افزایش شهرت کسب و کار شما کمک می کنند. بنابراین می توان گفت توجه به اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش به عنوان یک ابزار بازاریابی غیرمستقیم برای هر کسب و کاری لازم است.

درست است که  خدمات پس از فروش هزینه های اضافی را به شرکت ها تحمیل می کند. اما در عوض به بهبود چهره برند شما در جامعه هدف و ترغیب مشتریان برای خرید دوباره از شما نیز کمک می کند، به طوری که در بلند مدت شاهد افزایش درآمد در کسب و کار خود خواهید شد.

  • تعیین خدمات پس از فروش برای مشتری

مشاغل باید خدمات پس از فروش خود را به صورت کاملا واضح و مشخص برای مشتریان خود تعریف نمایند. نحوه درخواست خدمات پس از فروش، محدودیت های ممکن در ارائه خدمات پس از فروش و مدت زمان ارائه خدمات پس از فروش از مواردی است که باید به روشنی در دفترچه گارانتی کالا و خدمات ذکر شده باشد.

  • انواع تکنیک های رایج برای ارائه خدمات پس از فروش

-کارشناسان فروش حتی پس از معامله نیز باید با مشتریان خود در تماس باشند. بنابراین هرگز تماس ها، ایمیل ها و پیام های مشتریان خود را نادیده نگیرید.

-هر کالایی که شکسته یا آسیب دیده به دست مشتری می رسد باید سریعاً توسط کارشناس فروش تعویض گردد.

-باید به مشتریان خود پشتیبانی لازم را ارائه دهید. برای مثال به آنها کمک کنید تا محصول شما را نصب کنند و از آن بهره برداری  لازم را به عمل آورند. فروشندگان لپ تاپ، باید اطمینان حاصل کنند که ویندوز در سیستم مشتری پیکربندی شده است و مشتریان قادر هستند بدون هیچ مشکلی از شبکه و امکانات لپتاپ استفاده نمایند. دفاتر فروشنده سیم کارت های تلفن همراه نیز باید اطمینان حاصل کنند که سیم کارت بلافاصله پس از ارسال اسناد مشتری فعال می گردد.

تعیین خدمات پس از فروش برای مشتری

-قسمتی را در وب سایت تجاری خود برای ثبت و دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات مشتریان در نظر بگیرید. هر سازمان باید از یک یا چند شماره تلفن برخوردار باشد تا مشتریان بتوانند درمورد سؤالات خود به راحتی با آنها تماس گرفته و گفتگو کنند. کاشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز باید سریعاً نسبت به سؤال های مشتریان پاسخگو باشند و مشکلات آنها را فوراً برطرف کنند.

-از محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید بازخورد بگیرید. بازخورد به سازمان کمک می کند تا مشتریان را بهتر بشناسد و تغییرات لازم را برای رضایت هرچه بهتر مشتری بگنجاند.

سیاست های فروش شما باید شفاف و به نفع مشتریان باشد. مشتریانی که بعد از خرید به شما مراجعه می کنند باید همان رفتاری را از شما ببینند که در هنگام خرید با آنها داشته اید. بنابراین با مشتریان خود به درستی صحبت کنید و بهترین گزینه ها را به آنها پیشنهاد دهید.

کلاژن چیست و نحوه عملکرد آن روی پوست چگونه است؟

انواع کلاژن

کلاژن پروتئینی است که به مقدار زیاد در پوست، مو، استخوان ها، ناخن ها و قسمت های دیگر بدن ما یافت می شود. به همین خاطر از کلاژن به عنوان یکی از پروتئین های پر طرفدار در محصولات زیبایی نیز نام می برند. کلاژن با بازسازی سلول های مورد نیاز بدن، فواید چند بعدی زیادی را برای سلامت پوست، استخوان و مفصل ها فراهم می سازد. در این مقاله می خواهیم بدانیم کلاژن چیست و نحوه عملکرد آن روی پوست چگونه است؟ پس با ما همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

راهنمای استفاده از Business API واتس آپ برای خدمات رسانی به مشتریان و بازاریابی

نحوه پیام رسانی و استفاده از پیام رسان هایی همچون واتس آپ نحوه برقراری ارتباط افراد در سرتاسر جهان را تغییر داده است. Business API واتس آپ حالا به کسب وکارهای سرتاسر جهان کمک می کند با مشتریان شان ارتباط برقرار کنند و خدمات مناسبی بهشان ارائه دهند.

واتس آپ

UIB یکی از شرکت های ارائه دهنده راه حل های Business API واتس اپ است. همانطور که می دانید واتس اپ یکی از سی کانال ارتباطی موجود است که به کسب وکارها اجازه می دهد از طریق پلتفرم هوش مصنوعی با قابلیت های اینترنت اشیا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر تصمیم داریم در این مقاله راهنمایی درباره استفاده از واتس اپ برای دیجیتالی کردن کسب وکارتان ارائه کنیم. چه بخواهید از این نرم افزار برای بازاریابی و تعامل استفاده کنید یا اینکه از آن برای خدمات پس از فروش، فروش آنلاین و پشتیبانی و خدمات رسانی به مشتریان بهره ببرید، قابلیت های زیادی در اختیارتان قرار دارد که می توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

واتس آپ
اگر زیاد با UIB آشنا نیستید، باید بدانید که پلتفرم UnificationEngine این شرکت به افراد کمک می کند با تعداد زیادی از دستگاه های به هم متصل اینترنت اشیا ارتباط برقرار کنند. ما جامعه ای ارتباطی هستیم که به مشتریان مان تعامل کاملی بین همه کاربران متصل و دستگاه های به هم وصل شده شان می دهیم. UnificationEngine همه کاربران را به همه دستگاه ها و همه خدمات وصل می کند. UIB بیش از ۱۹ اختراع ، ۲۵ جایزه و بیش از ۲۵۰ یکپارچه سازی برای دستگاه های مختلف سرتاسر جهان دارد.

چرا پیام رسانی برای کسب وکارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

واتس آپ

پیام رسانی به یکی از بخش های جدایی ناپذیر دنیای مدرن تبدیل شده است. مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ در این باره می گوید: این روزها افراد زیادی هستند که به دنبال برقراری ارتباط خصوصی هستند. پیام ها به کمک دنیای آنلاین و جوامع آن سریع تر از قبل به دست بقیه افراد می رسد. همه ما به برقراری ارتباط خصوصی نیاز داریم و چنین خدماتی این روزها مهم ترین بخش از زندگی مان را تشکیل می دهد. هر ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام بر روی پیام رسان فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام ارسال می شود. واتس اپ یک پیام رسان ساده، قابل اعتماد و امن است که بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر دارد و یکی از پیام رسان های پیشرو در دنیا محسوب می شود.

انتظارات مشتریان چه تغییری کرده است؟

واتس آپ

۶۱ درصد از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه با کسب وکاری تماس بگیرند به آن پیام بدهند. ۵۹ درصد از افراد به جای ارسال ایمیل ترجیح می دهند از پیام رسان ها استفاده کنند. برای دسترسی به مشتریان هم کسب وکارها باید خودشان را با این شیوه از پیام رسانی منطبق کنند. با اینکه از هر ۱۰ کسب وکار ۷ موردشان می گویند که به درستی با مشتریان شان ارتباط دارند اما از هر ۱۰ مشتری تنها ۲ نفرشان با این نظر موافق است. همه ما خیلی خوب می دانیم که تعامل با مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۸۹ درصد از افراد از شرکت انتظار دارند در طول ۲۴ ساعت به سوال هایشان پاسخ دهند و ۸۰ درصد از افراد بیان می کنند که تجربه خوب برقراری ارتباط با شرکت به اندازه محصولات و خدمات خوب مهم است. علاوه بر این، ۵۲ درصد از افراد شرکت مدنظرشان را تنها به خاطر خدمات رسانی ضعیف عوض می کنند.

چرا باید از واتس اپ استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این نرم افزار در بیش از ۱۸۰ کشور و با ۶۰ زبان زنده دنیا ، ۱٫۵ میلیارد کاربر دارد. ماموریت واتس اپ این است که دنیا را از طریق ارتباطات لحظه ای به هم وصل کند. این نرم افزار اتاق های مجازی دیجیتال ایجاد می کند که در آن افراد می توانند بر روی مکالمات خصوصی و شخصی خود کنترل داشته باشند. از هر ۱۰ پیامی که ارسال می شود ۹ مورد از آن، از یک نفر به نفر دیگر ارسال شده است و اکثریت قریب به اتفاق گروه ها بر روی واتس اپ کمتر از ۱۰ نفر هستند.

ارزش واتس آپ برای کسب وکارها چیست؟

واتس آپ

واتس اپ دوست دارد هر فردی را صرف نظر از کشوری که در آن زندگی می کند یا زبانی که با آن صحبت می کند قادر سازد با هر کسب وکاری ارتباط برقرار کند و آن را به خوبی بشناسد. کسب وکارها به واتس اپ وابسته هستند چون هر روز دسترسی آن به مشتریان بیشتر می شود. ۱۰۲ میلیون پیام واتس اپی در سرتاسر جهان ارسال می شود. نرخ تعامل در آن بالاست به طوریکه ۶۴ درصد کاربران واتس اپی بر این باورند که این نرم افزار ارتباطات شخصی شان با کسب وکار را تسریع کرده است. ۶۸ درصد از کاربران واتس اپی فکر می کنند که این نرم افزار راحت ترین روش برای برقرای ارتباط با کسب وکارهاست. افراد دوست دارند در طول سفری که هنگام خرید دارند با کسب وکارها ارتباط داشته باشند و قبل از خرید ، به هنگام خرید و پس از خرید تجربه خوبی از کسب وکارها به دست آورند.

در مقایسه با سایر کانال های پیام رسانی واتس اپ نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارد، ارائه پیام در آن سریع تر است و بیشتر باز می شود.

کسب وکارها چگونه می توانند بیشترین استفاده را از واتس آپ ببرند؟

واتس آپ

واتس آپ به افراد اجازه می دهد با کسب وکارهایی که دوست دارند ارتباط برقرار کنند و آن ها را شناسایی نمایند. استارت آپ ها و کسب وکارهای کوچک و متوسط می توانند بر روی واتس آپ و به کمک WhatsApp Business به راحتی با مشتریانشان تعامل داشته باشند و پیام ها را مرتب نمایند، خودکارسازی کنند و به آن پاسخ دهند. کسب وکارها در هر اندازه ای که باشند می توانند به کمک WhatsApp Business API با مشتریانشان ارتباط برقرار نمایند.

واتس آپ

پیام های مراقبت از مشتریان پاسخ هایی به مکالمات آن ها هستند که به راحتی بر روی واتس اپ ارسال می شوند. این نوع پیام ها شرکت ها را قادر می سازند:

  • مشکلات موجود را به کمک مکالمات خصوصی یک به یک حل کنند.
  • با مشتریان بالقوه و فعلی ارتباط برقرار نمایند
  • با مشتریان بر روی کانال های ارجح شان ارتباط داشته باشند.

کسب وکارهایی که از این روش استفاده کرده اند رضایت مشتریانشان افزایش یافته و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان نیز بیشتر شده است. همین امر باعث کاهش زمان سپری شده برای عملیات پشتیبانی هم می شود.

نوتیفیکیشن ها شرکت ها قادر می سازد:

  • پیام های مهم و زمانبندی شده را به دست مشتریان خود برسانند.
  • به مشتریانی که به نوتیفیکیشن ها پاسخ داده اند جواب بدهند و مکالمه شان با آن ها را ادامه بدهند.
  • در طول سفر مشتری از قالب های پیام رسانی مختلفی استفاده کنند.

مشتریان UIB که از نوتیفیکیشن ها بر روی واتس اپ استفاده می کنند نرخ پذیرش پیام ، نرخ تحویل، نرخ باز شدن، نرخ تبدیل و نرخ حفظ مشتری شان بیشتر شده است.

کسب وکارها چگونه می توانند اکانت تایید شده واتس اپی بگیرند؟

واتس آپ

گرفتن تیک سبز تایید از اکانت واتس اپی نیازمند تایید جداگانه ای است. UIB این تایید را برای مشتریانی که از واتس اپ استفاده می کنند می گیرد. توجه داشته باشید که این تایید بر روی عملکرد یا مالکیت اکانت کسب وکار شما در واتس اپ اثر نمی گذارد.

قیمت گذاری ها چگونه است؟

واتس آپ

پاسخ دادن به مکالماتی که از طرف مشتریان بر روی واتس آپ ارسال شده است هزینه ای در پی ندارد به شرط اینکه در عرض ۲۴ ساعت به این پیام پاسخ دهید. پیام هایی که بعد از ۲۴ ساعت ارسال می شوند به عنوان نوتیفیکیشن حساب می شوند. هزینه نوتیفیکیشن ها به ازای هر پیام حساب خواهد شد. پیام ها هم بر اساس تعداد نوتیفیکیشن هایی که هر کسب وکار در بازارش ارسال می کند مشخص می شود. واتس اپ حجم تخفیف خوبی برای شرکت هایی دارد که پیام هایشان زیاد است. این شرکت ها با افزایش تعداد پیام ها هزینه کمتری می پردازند.

چگونه کسب وکارها می توانند از Business API واتس آپ استفاده کنند؟

واتس آپ

مطالعات موردی زیادی هست که نشان می دهد کسب وکارها به روش های مختلفی می توانند از پلتفرم هوش مصنوعی و Business API واتس اپ استفاده کنند. اگر کسب وکار شما با مشتریان ارتباط دارد می توانید هزینه هایتان را به کمک این روش کاهش دهید، درآمدتان را بیشتر کنید با برقراری ارتباط ساده شده در واتس اپ مشتریان راضی تری داشته باشید.